Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger met 1 zuigerveer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13297 - zuiger met 1 zuigerveer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RS Racing Man 12-11-2003 15:30 Print topicpost
Posts: 63
ik heb een vraagje... een zuiger met 1 zuigerveer (kep al es gehoord dat dat topzuiger heet) .. wat is daarvan nou het voordeel ... alleen dat die minder wrijving heeft?.. loopt brommer daardoor harder?
 

bart de schakelgek 12-11-2003 15:31 Print reply

Posts: 5987
het lijkt mij dat je minder compressie hebt, ik heb het op mijn airsal gehad, liep ie goed en hard mee, ik weet het voordeel ook niet
 
Limburger
chriss 12-11-2003 15:32 Print reply
Posts: 1859
minder weerstand, zit volges mij meestal in de snellere cilinders....

scheelt idd wat compressie dus wss wat trekkracht onderin toeren.. maar hogere top ivm minder weerstand
 
bart de schakelgek 12-11-2003 15:34 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

minder weerstand, zit volges mij meestal in de snellere cilinders....

scheelt idd wat compressie dus wss wat trekkracht onderin toeren.. maar hogere top ivm minder weerstand


ah ok, maar heb je niet kans dat de zuigerveer sneller breekt? omdat je er maar 1 hebt?
 
Limburger
Hier_ben_ik - Administrator 12-11-2003 15:35 Print reply

Posts: 8499
compressie scheelt bijna niets, als dat wel het geval is is de veer gewoon op.

maar je hebt minder weerstand en warmteontwikkeling. Meestal zijn de zuigers waar 1 veer op zit ook van een goed merk, verder weet ik er niet zo veel vanaf..

misschien dat je eea tegenkomt als je ff http://www.brommerforum.nl/zoek/topic zoekt.
 
Members zijn vervelend :-|
flo 12-11-2003 15:35 Print reply

Posts: 3570
een meteor zuiger(die is van zeta), die heb ook maar 1 zuigerveer.
 
huh 12-11-2003 15:35 Print reply
Posts: 1755
Precies. Boven die 9 of 10k toeren weegt het verlies aan weerstand pas op aan het verlies in compressie. Dus voor hoogtoerige dingen is het wel handig.

En het schijnt slijtage te verminderen, al zal dat in de meeste gevallen ook miniem zijn
 
Kampersjaak 12-11-2003 15:37 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flo

een meteor zuiger(die is van zeta), die heb ook maar 1 zuigerveer.

ik heb een meteoor zuiger met 2 zuiger veren
 
oderint dum metuant
flo 12-11-2003 15:40 Print reply

Posts: 3570
heuh???
zou best kunnnen, maar is dat ook een 50cc???
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-11-2003 15:42 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flo

heuh???
zou best kunnnen, maar is dat ook een 50cc???


wat maakt het uit..

ontopic..
 
Members zijn vervelend :-|
riejuracer 12-11-2003 15:58 Print reply
Posts: 353
als je boven de 12,000 toeren komt levert het pas winst op dus minder wrijving VS. compressie. en dat verscheelt de dikkte ook nog bij mijn pro race cil heb ik maar 1 zuiger veer met een dikte van .8 dat is er dun maar zit toch meestal boven de 12,000 toeren
 
pro race vlamt.
MWvdK 12-11-2003 16:53 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejuracer

als je boven de 12,000 toeren komt levert het pas winst op dus minder wrijving VS. compressie. en dat verscheelt de dikkte ook nog bij mijn pro race cil heb ik maar 1 zuiger veer met een dikte van .8 dat is er dun maar zit toch meestal boven de 12,000 toeren


dan ist raar dat e ori een L-veer bij zeta zit... die draaid iig geen 12k
 
brutus 12-11-2003 17:01 Print reply

Posts: 7934
ik weet in ieder gaval wel dat een zeta zuiger met een veer veel lichter is en dus meer toeren kan maken.
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
ties 12-11-2003 17:05 Print reply
Posts: 1333
ik had in dt van koenz een zuigerveer gedaan want waren geen andere te krijgen. had gewoon goede compressie. ree ook goed. daar horen er dus 2 in zetten.
 
barry 12-11-2003 17:06 Print reply

Posts: 7387
als je zuiger lichter is hoeft het niet perce dat die meer toeren kan draaien hoor


en de 2de zuigerveer dient 90% voor de koeling van de zuiger, om de warmte af te staan van de zuiger naar de cilinderhemd toe. dit is zijn voornaamste functie, ook voor afdichting, maar dit is met 1 goede zuigerveer al genoeg.

bij de hoog toerige cilinders wordt idd vaak maar 1 zuigerveer gebruikt omdat 2 zuigerveren dan te veel slijtage en warmte bied
 
He?
Tsxdude AKU MicheL 12-11-2003 17:22 Print reply

Posts: 10676
by een kamaraad in zen tomos..
ik cilinder erop breekt zoon kutzuigerveer...
kut by tomos alles is kut aan tomos marjah dat achterwege.
gewoon de zuiogerveer op de bovenste heengedouwd en doorgereden.. maakt verschil
hij trok ietsje harder op zei die maarjah??
komt dat omdat ik had zitten veilen of door die veer?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Dit topic is 5109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved