Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - am6 cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13292 - am6 cilinder
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 33946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buysman 13-11-2003 10:31 Print reply
Posts: 425
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GMP 407

Hebo Manston 50cc getuned
24mm Vlakschuif
Twin Air filter
(weet nog niet welke membraam en spruistuk)
MVT inner rotor
DOpplere Race Krukas
Joly Moto uitlaat / of DPR
Getunde Carter
Extra koppelingsplate en sterkre veren
Malossie Powerbox

Ma kga nu kappe kzie jullie morguh wel weer.


ik verklaar je nu voor gek, waarom geen 70 cc, als je tog hard wilt.

maargoed, even kijken.

hebo is goed,
24 mm vlakschuif.. hmmm is eigenlijk beter voor 70, voor 50 zou ik tog tikkie kleiner pakken
ook kleiner spruitstuk etc. maar dat snap je wel

aan een dpr heb je geen hol hiermeej, sonde vant geld / tijd / inspanning, is gewoon voor topprestaties geschikt

imvt binnenrotor, jonge het is maar 50 cc..

carter tunen? bwaah,, kun je doen

extra koppelingsplaten zul je niet nodig hebben lijkt me met 50 cc, kun je wel doen, is nooit weg.



malossi powerbox, jeees waar heb jij het vandaan...


Mijn oordeel : je zal die onderelen niet snel krijgen, kost nou eenmaal best veel geld.

en een tip van joey: neem een 70 man, dat is 20 keer beter als je tog hard wilt gaan

maar dan tog: die setup zal je de 120 aantikken
 
[b]Aprilia RS70 Fortuna 2002 Replica[/b]
Erik_N 13-11-2003 10:43 Print reply

Posts: 5360
Als je die cil goedl aat tunen ken ie die 24 wel aan hoor. Keer NSRrtje gezien met GT4 die had ook 24mm, en trok ie ook perfect.


Als je het geld hebt, is het erg leuk om dit te doen, met een 50 zo hard mogelijk gaan.

Als je 70 neemt zou ik dan gelijk een 28 vlak kopen.

Powerbox? Dat zou ik dus NIET doen
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Nasic 13-11-2003 11:46 Print reply
Posts: 890
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buysman

[...]


ik verklaar je nu voor gek, waarom geen 70 cc, als je tog hard wilt.

maargoed, even kijken.

hebo is goed,
24 mm vlakschuif.. hmmm is eigenlijk beter voor 70, voor 50 zou ik tog tikkie kleiner pakken
ook kleiner spruitstuk etc. maar dat snap je wel

aan een dpr heb je geen hol hiermeej, sonde vant geld / tijd / inspanning, is gewoon voor topprestaties geschikt

imvt binnenrotor, jonge het is maar 50 cc..

carter tunen? bwaah,, kun je doen

extra koppelingsplaten zul je niet nodig hebben lijkt me met 50 cc, kun je wel doen, is nooit weg.



malossi powerbox, jeees waar heb jij het vandaan...


Mijn oordeel : je zal die onderelen niet snel krijgen, kost nou eenmaal best veel geld.

en een tip van joey: neem een 70 man, dat is 20 keer beter als je tog hard wilt gaan

maar dan tog: die setup zal je de 120 aantikken


sjowie, wil niet geheel vervelend zijn, maar je punten kloppen niet helemaal.

mijn opmerkingen over meneer zn setup:
Hebo Manston 50cc getuned
dr bestaat alleen een NG
24mm Vlakschuif
ok, moet je de cilinder wel tunen, maar in lage toeren zal je vermogen vergelijkbaar zijn met niks
Twin Air filter
leuk filter, maar beetje ontoepasbaar op een rs. kies liever voor k&n
(weet nog niet welke membraam en spruistuk)
MVT inner rotor
mvt is gewoon normale buitenrotorontsteking met een betere curve en lichter vliegwiel
DOpplere Race Krukas
ik zou toch zeker voor de hebo gaan ivm het zilverkooilager. wil je enigszins vlammen met 50cc, dan moet je veel toeren draaien, en een geschikte krukas daarbij monteren
Joly Moto uitlaat / of DPR
waarom jolly? dpr is een goede keus, wel pas laten maken nadat de rest van de setup klaar is
Getunde Carter
laten doen, is veel uit te halen
Extra koppelingsplate en sterkre veren
onnodig voor 50cc, tenzij je koppeling echt gaar is. dan nog, zou ik voor een 5 plaats gaan, met veren red je vrijwel niks, en andere platen dan std betaan niet.
Malossie Powerbox
in de sloot gooien dat ding

ff nog ter aanvulling: je kunt beter op scootparts.nl een DR70 kopen van 95 euro, vlam je even hard, heb je minder gekut met afstellen en geklooi, want je bent een best jong als je zo'n 50cc goed aan het lopen krijgt. daarbij heb je met die dr nog een berg meer koppel, en vermogen onderuit. de DR vereist geen andere krukas, doordat ie niet erg hoogtoerig is, wat dus ook weer ten goede komt van je slijtage in je blok. tis maar wat je zelf wilt, maar met een DR/tp70 cilinder ben je voor een 100-200 euro een keer klaar, mayb leuk carbje erbij ofzo, en vlam je net zo hard of harder dan met zo'n opper getunede 50cc, en het scheelt aanzienlijk in slijtage.

Dit bericht is ge-edit door Nasic op 13-11-2003 11:48
 
Ducati 900SS
riejuracer 13-11-2003 13:07 Print reply
Posts: 353
Quote:
MVT inner rotor
mvt is gewoon normale buitenrotorontsteking met een betere curve en lichter vliegwiel



is er wel hor maar kost zo rond de 300 a 400 e. kan je beter een hpi kopen. en ik vraag me ook af hoelang dit spul gaat rond rijden maar we zullen het wel zien.
 
pro race vlamt.
KaWaReZ 13-11-2003 14:53 Print reply

Posts: 20582
testritje.. wor je gepakt door de woute...
neh.... neem gewoon 70.. bejje nog goedkoper uit
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
GMP 407 13-11-2003 21:04 Print reply
Posts: 1182
bwah wil geen 70 :p. Koop ik nog eerder een 80.
 
Streetracing team HGV - GMP 407
GMP 407 13-11-2003 21:05 Print reply
Posts: 1182
kheb nu airsal met orginele uitlaat en 21mm carb rijd op autoteller 100, en mvt inner rotor is er wel maar die hpi is vet snel uitgeblurt
 
Streetracing team HGV - GMP 407
Blorn 13-11-2003 21:09 Print reply

Posts: 13825
Er is geen 80cc voor AM6
 
spitfire5 13-11-2003 21:16 Print reply

Posts: 503
er is een krd 80cc cilinder voor rs50 dus am6
en een 80 cc TOP performances
kijk maar op de jager......
maar het zijn eigenlijk geen 80cc'ers maar nog in de 70cc geloof ik maar ze noemen ze 80 tog? ofniet?......
 
's avonds een vent 's ochtends absent
GMP 407 13-11-2003 21:21 Print reply
Posts: 1182
80 MHR
 
Streetracing team HGV - GMP 407
wipe-out 13-11-2003 21:26 Print reply

Posts: 7672
ze noemen het 80cc, maar dan is het maar 74cc ofzo.

zelfde verhaal als met de 110 mal en 125 eurocil voor mbx
 
GMP 407 13-11-2003 21:34 Print reply
Posts: 1182
Ja okay de Gilardoni 74cc is toch ook maar 70?
 
Streetracing team HGV - GMP 407
GMP 407 13-11-2003 21:42 Print reply
Posts: 1182
Als t 50cc blijft word het geen hebo krijg steeds meer verhale van ongelofelijke slijtage van deze cilinder. Word dan Gilardoni 2 stage 3 getunded is tenminste betrouwbaar. Ik kan een EGTE MVT inner rotor krijgen voor 250 euro.

En waarom geen powerbox?

Iemand ervaring met HPI?
 
Streetracing team HGV - GMP 407
bart de scootergek 13-11-2003 21:45 Print reply

Posts: 8916
powerbox is niet echt zo nuttig, misschien fellere gasreactie, maar daar zijn genoeg topics over. hpi moet je je eigen grondplaat maken dacht ik en de kwaliteit was ook niet zo best volgens mij in vergelijking met andere ook heb je geen licht(ja 15 W), kunt denk ik beter voor die mvt gaan ik weet niet of je daar lichtspoel bij heb maar denkt het wel omdat het een buitenrotor is.
 
Honda RC-33
GMP 407 13-11-2003 21:50 Print reply
Posts: 1182
licht kan ook op accu
 
Streetracing team HGV - GMP 407

Dit topic is 33946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved