Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Begrenser maken.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1202 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1322 - Begrenser maken.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gran turismo 22-8-01?12:34 Print topicpost
Posts: 735
Ik ben van plan om zelf een begrenser te maken van elco's dat lijkt me opzich niet zo moeilijk, maar ik wil hem zo maken dat als ik het contact aan zet, dat de begrenser altijd aan staat.
Dus altijd als ik me brommer start moet ik de begrenser ff uitzetten.
Dit lijkt me echt wel handig bij een politie controle, ff contact uit, en dan weer aan, en de begrenser staat aan.
Dit vond ik op honda_nl:

Door nu de begrenzer op het normal closed (NC) contact van het relais aan te sluiten staat je begrenzer altijd aan, ook als de voedingspanning er af is. Je moet nu dus iedere keer voor dat je gaat rijden je begrenzer uit zetten met je afstandsbediening maar naar mijn mening is het voordeel veel groter dan het nadeel. Je moet dus wel zorgen dat de voedingspanning van de ontvanger na je contact geschakeld is, bij een controle zet je dus gewoon je contact uit en je begrenzer staat aan. Soms wordt er gezegd dat je, je contact aan moet laten staan, dan zet je gewoon je contact UIT en je zet je helm af en je vraagt wat de agent om te herhalen wat hij vertelde. Je verstond hem niet met je motor aan en je helm op.
Je kan de voeding eventueel ook nog via een andere schakelaar laten lopen die je bij een controle om kunt halen, als een agent de schakelaar nu beweegt zal er niets gebeuren.

Zou iemand hier een schemaatje van willen maken met de kleuren van de draden, want ik weet niet precies hoe ik dat met me contact moet doen.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

SpeedYveS 22-8-01?14:14 Print reply
Posts: 1644
zoek ff in de topics op "begrenzer" er zijn al meerdere schema's gepost, zoek er maar een uit . Ik vin het wel een goed idee, kan je gewoon zo'n relai kopen die dat doet>?
 
-Michiel RS- 22-8-01?17:49 Print reply
Posts: 2803
voor die begrenzer heb je wel een relas nodig he !
kan je gewoon kopen in de winkel, wel eentje met de juiste voltage van je brommer nemen (6 of 12volt)
En je hebt relais met enkele of dubelle of 3 of 4 nog meer schakelcontakten. ik denk dat eentje met dubbele schakelcontakten wel goed is.
 
gran turismo 23-8-01?16:50 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: Michiel Ts70x?

voor die begrenzer heb je wel een relas nodig he !
kan je gewoon kopen in de winkel, wel eentje met de juiste voltage van je brommer nemen (6 of 12volt)
En je hebt relais met enkele of dubelle of 3 of 4 nog meer schakelcontakten. ik denk dat eentje met dubbele schakelcontakten wel goed is.


Een relais? ik heb nooit zo goed opgelet bij natuurkunde.
Wat is dat eigenlijk?
Is dat nodig als ik me begrenser aan wil sluiten op het contact?
De begrenser is al te maken met wat elco's, wat snoer, en een schakelaartje toch?
Ik zal zo ff gaan zoeken in oude topics, kijken of ik daar nog een mooi schematje kan vinden.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
SpeedYveS 23-8-01?17:00 Print reply
Posts: 1644
ja, dat kan, en als dat nou niet lukt, dan teken ik een schamatje (simpele dan) die met een schakelaartje werkt....
 
gran turismo 23-8-01?17:17 Print reply
Posts: 735
Ik heb wel schema's gevonden in wat oude topics, maar die plaatjes deden het niet meer :(.
Kan er ff een schemaatje gemaakt worden?
tnx.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
JasperGPR 23-8-01?19:18 Print reply
Posts: 69
zal ik eens aardig zijn:

deze heb ik, totaal kosten iets van 75 piek, maar deze gaat moet je dus met een magneet uit zetten, en hij springt er ook op als ik mijn contact uitzet

het is een 12VDC relais met 2 maakcontacten

PS. ik vind het wel leuk om op schakelforums te posten, dus ik zeur niet over honda's, jullie niet over derbi, ok?
 
Rene 23-8-01?22:45 Print reply
Posts: 2573
alleen je hebt hem na de bobine gezet, maar moet toch niet na de bobine, maar tussen de ontsteking en de cdi?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
JasperGPR 24-8-01?15:01 Print reply
Posts: 69
zoals het op het schema staat is ie 100% goed, die begrenzer heb ik gewoon gekocht he, kant en klaar dus, niet zelf met die elco's ofzow
 
SpeedYveS 24-8-01?15:06 Print reply
Posts: 1644
okee, ik snap dat ding wel, alleen op welk draadje richting de bobine sluit je hem dan aan? zit hij echt op een van de !!2!! draden die naar de bobine gaan, en niet tussen het blok en het cd-i?

 
Joost 24-8-01?16:18 Print reply
Posts: 1108
Bij een honda moet je de elco's paralel aan de trigger spoel schaken. Dus aan de blauw gele draad. Het schema wat Jasper laat zien kan je gewoon gebruiken maar je moet hem op een andere plek zetten. Waarschijnlijk zit er in de begrenser van Jasper een andersoort van begrenser ciquit. Iets van een hoog filter ofzo.
 
It is going to be a Endless summer...
SpeedYveS 24-8-01?16:33 Print reply
Posts: 1644
dat d8 ik tenminste ook jah.
 
JasperGPR 24-8-01?16:59 Print reply
Posts: 69
het schema dat ik hier laat zien werkt ook op een nsr, waar bobine staat moet je hem gewoon op de pickup zetten van je bobine, en dan werkt het..................

ow, die 12v moet geschakeld zijn, dus alleen spanning als je contact aanstaat
 
SpeedYveS 24-8-01?17:09 Print reply
Posts: 1644
Jasper: zou je n post willen maken met een schakelschema'tje van het relais? ik snap niet helemaal hoe het relais schakelt/verbreekt.
thnx. :n
 
JasperGPR 24-8-01?19:32 Print reply
Posts: 69
jah, is goed, moet ik hem morgen ff pakken, ligt niet thuis............
 

Dit topic is 810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved