Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 'wave' remschijven

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1013 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13203 - 'wave' remschijven
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Da_Pool 11-11-2003 14:53 Print reply
Posts: 43
Door wisselend remdruk. Net zoals geperforeerde schijven of schijven met gleuven.
 
Pistonpen Paultje 11-11-2003 14:54 Print reply

Posts: 8678
Zag laatst bij vdburgt ook van die schijfies liggen...Niet eens zo duur volgens mij. Maargoed. Dat is allemaal scooter spul


(had wel 3 bev. gaten, dus wat dat betreft zou ie met (veel) geluk wel op een MB ofzo passen...)
 
Pistonpen Paultje 11-11-2003 14:59 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Da_Pool

Door wisselend remdruk. Net zoals geperforeerde schijven of schijven met gleuven.


Soort ABS systeem dus?!
 
wipe-out 11-11-2003 15:03 Print reply

Posts: 7672
nee, volgens mij niet
 
Da_Pool 11-11-2003 15:05 Print reply
Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

[...]


Soort ABS systeem dus?!


Niet echt, abs wordt gecontroleerd door een computer met als doel remvermogen te controleren om slippende banden te voorkomen.

En bij gegroefde schijven heeft het remblokje contact, geen contact, contact enz enz.. Daardoor krijg je meer remdruk.

Kan het niet beter uitleggen...
 
Rudy 11-11-2003 15:06 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Da_Pool

[...]


Niet echt, abs wordt gecontroleerd door een computer met als doel remvermogen te controleren om slippende banden te voorkomen.

En bij gegroefde schijven heeft het remblokje contact, geen contact, contact enz enz.. Daardoor krijg je meer remdruk.

Kan het niet beter uitleggen...

t is ook onzin
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Da_Pool 11-11-2003 15:07 Print reply
Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

[...]

t is ook onzin


Dan mag je ook vertellen wat jij denkt te weten
 
Texas-Tornado 11-11-2003 15:34 Print reply

Posts: 254
bij een auto is het toch beter om pompend te remmen?? komt op hetzelfde neer da_pool heeft wel een beetje gelijk. Je remblok heeft veel contact dan weer ff minder enz

En de schijven zijn lichter
dus minder roterende massa en minder onafgeveerd gewicht dus kan je em sneller door de bochten gooien.
Maar het ziet er gewoon cool uit
 
Ralf 11-11-2003 15:35 Print reply

Posts: 9073
Alleen bij gladheid, dat pompend remmen, en tegenwoordig hebben toch alle nieuwe auto's std ABS< dan wordt dat voor je gedaan.
 
User 927 11-11-2003 15:37 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Alleen bij gladheid, dat pompend remmen


Ook als je remmen er mee ophouden (volgens de ANWB)

Lijkt me trouwens lekker handig, rijd je 100, doen je remmen ut niet, ga je pompend remmen... doen ze nog nix, en klap je met 95 op een vrachtwagen die je makkelijk had kunnen uitwijken, als je niet bezig was geweest met proberen te remmen


 
KaWaReZ 11-11-2003 15:40 Print reply

Posts: 20582
whahahaaa

koppeling, 4
koppeling 3
koppeling 2
koppeling 1
koppeling achteruit
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
User 927 11-11-2003 15:42 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ

whahahaaa

koppeling, 4
koppeling 3
koppeling 2
koppeling 1
koppeling achteruit


Als je snel stil wil staan kun je ook gewoon het contact uit draaien, handrem aantrekken en de auto in z'n 1 zetten hoor
 
Ralf 11-11-2003 15:43 Print reply

Posts: 9073
Zo hard remt een handrem niet, vooral niet op de achterwielen...
 
Erik_N 11-11-2003 15:54 Print reply

Posts: 5360
En al helemaal nietm et gladheid..
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
mr200r 11-11-2003 15:56 Print reply
Posts: 5122
Rudy die van een crossertje zijn zeker vaste schijven uit een stuk of zwevend daar kan wel veel verschil in prijs inzitten.
 
mr200r

Dit topic is 3829 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved