Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MTX valt terug in z'n vierde versnelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 434 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13191 - MTX valt terug in z'n vierde versne...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1227 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TiMTX 8-11-2003 16:28 Print topicpost
Posts: 40
Als ik op mijn MTX-sh rijd trekt ie gewoon normaal in z'n 1,2 en 3 maar in z'n 4 valt ie helemaal weg, en hij gaat zelfs sneller in de top van z'n 3 als in z'n 4.

Ik heb alles standaard, behalve :
-een nieuwe 70cc uitlaatbocht (ouwe was verrot)
-en een grotere sproier (85)

Hoe kan dit

 

SIWWN 8-11-2003 16:32 Print reply
Posts: 7079
Kleiner voortandwiel en/of een groter achtertandwiel
 
Mark Mtx 8-11-2003 16:36 Print reply
Posts: 564
snelle luchtslang er op en grotere sproeier kop laten vlakken of de simpele goedkope oplissing tandje voor minder .wat is je twv trouwens
 
HONDA rulez
TiMTX 8-11-2003 16:37 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Kleiner voortandwiel en/of een groter achtertandwiel


Ja maar toen ik die standaard uitlaatbocht eronder had (waar een paar gaatjes in zaten) liep ie in z'n 4 gewoon wel naar z'n top toe(ong. 60 km)
 
Mark Mtx 8-11-2003 16:39 Print reply
Posts: 564
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TiMTX

[...]


Ja maar toen ik die standaard uitlaatbocht eronder had (waar een paar gaatjes in zaten) liep ie in z'n 4 gewoon wel naar z'n top toe(ong. 60 km)


sterke wind vandaag niet vind ik vreemd met een niewe bocht liep mijndes juist beter

maar wat is je tandwielverhouding
 
HONDA rulez
TiMTX 8-11-2003 16:55 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mark Mtx

[...]


sterke wind vandaag niet vind ik vreemd met een niewe bocht liep mijndes juist beter

maar wat is je tandwielverhouding


Tandwielverhouding:
15 voor
42 achter
 
Mark Mtx 8-11-2003 16:56 Print reply
Posts: 564
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TiMTX

[...]


Tandwielverhouding:
15 voor
42 achter


wow en ori cilinder alles mijndes 15/47

hoe trek jij wel niet bij stoplichten weg dan???

Dit bericht is ge-edit door Mark Mtx op 8-11-2003 16:59
 
HONDA rulez
TiMTX 8-11-2003 17:02 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mark Mtx

[...]


wow en ori cilinder alles mijndes 15/47

hoe trek jij wel niet bij stoplichten weg dan???

Dit bericht is ge-edit door Mark Mtx op 8-11-2003 16:59


?? Hoe bedoel ?? ik ben NOG helemaal niet snel

Maar weet je een oplossing voor m'n probleem
 
Pol de MT5 Crosser 8-11-2003 17:03 Print reply

Posts: 2892
is dat zomaar ineens dan?

 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
TiMTX 8-11-2003 17:09 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

is dat zomaar ineens dan?



Nee nadat ik die 70 cc uitlaat eronder deed (oude was redelijk verrot)
Ik heb er al een grotere sproeier (85 i.p.v 80) ingedaan maar evengoed hetzelfde probleem

Zou ik zo langzaam kunnen gaan door de wind, met dikke wind mee gaat ie bijna 70 op de teller

Maar evengoed dit had ik nog niet met mijn ouwe uitlaat ???????
 
TiMTX 8-11-2003 17:50 Print reply
Posts: 40
Maar de wind is toch niet het enige waardoor hij terugvalt in zijn 4 ???
 
Olaf 8-11-2003 18:06 Print reply
Posts: 473
kan kome doordat je uitlaat te groot is voor je cilinder, volgens mij want op mijn 50 snel had ik een 80 cc bocht waarmee hij hem niet doortrok in zijn 4, tone een nieuwe 50 snel bocht erop en trok meteen door.
 
Saknet 8-11-2003 18:38 Print reply

Posts: 10355
maw te weinig tegendruk. wat een originele vraag trouwens.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
TiMTX 8-11-2003 18:49 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

maw te weinig tegendruk. wat een originele vraag trouwens.


En dus is de oplossing een 70cc cilinder??, en wat moet er dan nog meer veranderd worden (carburateur enz.) ???
 
MWvdK 8-11-2003 19:46 Print reply

Posts: 2247
opzich hoeft je carb niet veranderd te worden.... maar het is natuurlijk veel beter als je het wel doet, ga dan opzoek naar een mooie 18 keihin of 16 mikuni...
 
Mr Pain 8-11-2003 19:56 Print reply
Posts: 4966
of doe achter een groter tandwiel, maar dan moet je alles vervangen, en voor een goede ketting ben je ongeveer netzoveel kwijt als een imi 70cilinder

dus hou gewoon alles en koop een imi 70cc'tje
 

Dit topic is 1227 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved