Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #13177 - Fijne nieuwe auto.
|
Pagina 3 van 7
|
Dit topic is 7199 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Blorn |
7-11-2003 20:36 |
Posts: 13825 |
Dit is 'standaard' 1.9 TDI met 5 bak.
Quote: Motor en transmissie:
Motortype 4-cilinder dieselmotor
Cilinderinhoud liter/cm2 1,9/1896
Boring/slag, mm 79,5/95,5
Max. vermogen, volgens DIN kW (pk)/ t/min 96(130)4000
Max koppel, Nm bij, t/min 285/1750
|
|
|
|
Rudy |
7-11-2003 20:54 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcel
[...]
nou dan stel ik voor dat jij eens plaatsneemt in een van de nieuwere generaties diesel.... 2.2liter TDCI oid. diesel zit veel meer ontwikkeling in tegenwoordig en gaan in pk zowieso nog een keer over de benzine auto heen. maar dat duurt nog wel effe.
net zoals de motoGP zegmaar daar ligt de 2takt er ook uit. viertakt is de toekomst daar nu. en dat is echt niet alleen vanwege de milieueisen!
persoonlijk vind ik BENZINE ook wel bruter hoor, maar je moet de realiteit gewoon zien.....
Ach komt er niet zomaar van, zult een problemen krijgen met de lijnbaandruk daar zeg je u tegen.
Met een benzinemotor haal je met gemak 300 pk uit 2 liter met een diesel is dat een 150 pk
Dat verschil is zooooo groot. Diesels kunnen geen toeren draaien dat is het probleem, dat los je ook niet op, zeker niet met de moderne injectie systemen! Directe injectie is namelijk ongunstiger voor het maximale toerental, vanwege de korte mengtijd. Om in de buurt te komen van bezine vermogen zul je dus een effectieve druk moeten halen die b.v. 2 keer zo hoog is als nu, probleem is dat het drijfwerk dat niet aan kan..
Je zegt dat er in diesels meer ontwikeling zit? Benzine motoren worden zeker zo snel verder ontwikkeld, amerikanen hebben b.v. een hekel aan diesels.
En waarom denk je dat ze in de moto gp aan het vermogen van een 2 takt komen?
dubbele cc inhoud... simpel en sinds kort (aantal jaren) lukt het dan om een vergelijkbaar/hoger vermogen te halen.
pk liter vermogen van een formule 1 auto is nog lager dan dat ze in de gp 125 halen met 1 cilinder 2 takten, namelijk ongeveer 52 pk
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Rudy |
7-11-2003 20:56 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
[...]
Telt 5 cilinder in lijn ook?
1 extra die stiekem helpt, ja telt ook mee
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Erik_P |
7-11-2003 21:00 |
Posts: 690 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcel
[...]
scheepsbouw is altijd al diesel geweest....
en de diesel blijven echt niet langzamer. wat denk je van de brandstofinspuiting. die kan met zoveel druk als ze willen erin gespoten worden. dus hier zal hij nooit op blijven steken in ontwikkeling. en die ontbranding zal het naar mijn mening ook niet aan liggen. er zien dieselmotoren die heeeeeel veel toeren draaien. met dank aan turbo ed.
Jah inderdaad met dank aan de hoge druk, en met dank aan de turbo's he? Zo gaat dat ook met benzinemotoren hoor....
Wat je ook doet, als je twee identieke motoren naast elkaar zet, de ?ne diesel de ander benzine, no matter hoeveel turbo's je erin douwt. De benzinemotor zal de meeste pk's blijven leveren...4evh
|
|
- |
|
Rudy |
7-11-2003 21:02 |
Posts: 3471 |
Op school staat een blokkie 1200 pk 6 cil
1500 cc (geen typfouten)
Geen diesel die in de buurt komt zelfs met een 2 liter niet
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
marcel |
7-11-2003 21:09 |
Posts: 1533 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik_P
[...]
Jah inderdaad met dank aan de hoge druk, en met dank aan de turbo's he? Zo gaat dat ook met benzinemotoren hoor....
Wat je ook doet, als je twee identieke motoren naast elkaar zet, de ?ne diesel de ander benzine, no matter hoeveel turbo's je erin douwt. De benzinemotor zal de meeste pk's blijven leveren...4evh
niet 4evh.... denk ik dan.... kheb het ook over de toekomst.... verre toekomst.....
|
|
|
|
Rudy |
7-11-2003 21:12 |
Posts: 3471 |
Als de aardoliebronnen leeg zijn, die toekomst
gaat lang duren
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
jeroen |
7-11-2003 21:49 |
Posts: 15066 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rudy
Als de aardoliebronnen leeg zijn, die toekomst
gaat lang duren
Valt tegen hoelang..
|
|
|
|
ErDBeer |
7-11-2003 22:00 |
Posts: 229 |
welkom op et auto-forum?
|
|
|
|
70malossi |
7-11-2003 22:01 |
Posts: 4176 |
alleen atmosferische motoren aub.
maar om te showen,zet een garreth met 1,5 bar op een 2 liter diesel common rail en een op een 20 kleps benzine 2 liter,en dan weet ik wel welke wel 250 pk's heefd en welke niet.
Maar het zal de benzinemotor nooit in kunnen halen, al om ??n simpel feit, en dat is dat het veel langzamer ontbrand dan benzine waardoor het rendement in principe veel lager licht.
het rendement van benzine is juist laag omdat als alle energie in de benzine 100% is,er maar 30% efficiente energy overblijft,de rest wordt verspild aan voornamelijk koeling.
dat is bij een diesel veel hoger.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Coza_Noztra |
7-11-2003 22:14 |
Posts: 257 |
Vind het een mooie auto, maar de 1.9 TDI is dat niet dezelfde motor die in de VW Caddy TDI enzo zit?? Beetje slap voor zo'n grote auto..
Ik begrijp dat het een ex-lease auto is, die zijn meestal ook flink afgeragd...
Verder vind ik het een mooie bak!
|
|
If you kiss too much ass, you will choke in the shit |
|
jeroen |
7-11-2003 22:25 |
Posts: 15066 |
Wij hebbn ook 2.3 ltr, en auto is ongeveer 1800 kilo...vind em toch wel redelijk optrekken..voor zon ding.
|
|
|
|
Martijn |
7-11-2003 23:00 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcel
[...]
maar je bent het toch wel met me eens dat er aan een 4 takt nog veel meer te ontwikkelen valt? kijk nu naar de nieuwe ducati, die heeft mechanische klepbediening enz.... dus geen klepveren meer.
hier wil ik ff op reageren...dat desdromotische klepbedieningssysteem is echt uberoud en heb ik zelf nog een keer bedacht toen ik het nog niet gelezen had...vroeg me af waarom het met veren ging..kost imho alleen maar power..
maar daar ging het niet om..
ik heb dat dus al in een motorboek staan van 1970 ofzo...das echt al superoud..
en alles blijft te ontwikkelen...de stoommachine kan ook veel rendabeler ontwikkeld worden..maar het was toen al vervangen door verbrandingsmotor..
dus voordat de viertakt flink ontwikkeld is (voor ons doen dan) is de brandstofcel al volop in opkomst.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Steve_ZHC |
7-11-2003 23:03 |
Posts: 2716 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Ik trek dat ding d'r toch wel uit, ik heb meer vermogen per kg.
stoere jongen, jij nu blij?
|
|
|
|
JIMMY |
7-11-2003 23:06 |
Posts: 2765 |
Hij heeft eigenlijk wel gelijk
|
|
|
|
Dit topic is 7199 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 7
|
|