Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Fijne nieuwe auto.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13177 - Fijne nieuwe auto.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markos 7-11-2003 20:06 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

[...]


Een 110 pk diesel is sneller als een 110 pk benzine. Diesel trekt een stuk harder.
Diesel trekt dus echt niet harder, als ik in de toyota diesel van me pa volgas geef hoef je echt geen wonderen te verwachten hoor (in tegenstelling tot de golf 1 automaat van me ma klinkt wel als een opstijgende vliegtuig maar is wel lekker pittig voor zo'n oude, standaard auto)
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
marcel 7-11-2003 20:09 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Diesel is voor traktoren en vrachtwagens ( of je moet een 6 cil en meer hebben


nou dan stel ik voor dat jij eens plaatsneemt in een van de nieuwere generaties diesel.... 2.2liter TDCI oid. diesel zit veel meer ontwikkeling in tegenwoordig en gaan in pk zowieso nog een keer over de benzine auto heen. maar dat duurt nog wel effe.

net zoals de motoGP zegmaar daar ligt de 2takt er ook uit. viertakt is de toekomst daar nu. en dat is echt niet alleen vanwege de milieueisen!

persoonlijk vind ik BENZINE ook wel bruter hoor, maar je moet de realiteit gewoon zien.....


 
De Schout 7-11-2003 20:13 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

[...]

net zoals de motoGP zegmaar daar ligt de 2takt er ook uit. viertakt is de toekomst daar nu. en dat is echt niet alleen vanwege de milieueisen!





neej, da is omdat een 4-takt bijna de dubbele cilinderinhoud mag hebben, 2-taktje is met zelfde cilinderinhoud altijd nog wel meer vermogen uit te peuteren hoor. en ja, diesels worden inderdaad steeds sneller, het is eigenlijk niet normaal nieuwste vw 1.9 tdi 135 pk, uit bijna identiek het zlefde blokje als een golfje 16 D wat nog geen 70 pk had...
 
tune tweak fiddle bang bummer
de_koen 7-11-2003 20:15 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

[...]


vw 1.9 tdi 135 pk, uit bijna identiek het zlefde blokje als een golfje 16 D wat nog geen 70 pk had...


je weet niet waarover je praat kerel
 
Honda 5-Bak te koop
bart de scootergek 7-11-2003 20:17 Print reply

Posts: 8916
bij eebn diesel gaat het vooral toch over het koppel, ik werk bij een volkwagen/audi dealer en ik denk zo uit me kop dat de vw tdi 130 pk 320 Nm koppel heeft.
 
Honda RC-33
marcel 7-11-2003 20:19 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

[...]


neej, da is omdat een 4-takt bijna de dubbele cilinderinhoud mag hebben, 2-taktje is met zelfde cilinderinhoud altijd nog wel meer vermogen uit te peuteren hoor. en ja, diesels worden inderdaad steeds sneller, het is eigenlijk niet normaal nieuwste vw 1.9 tdi 135 pk, uit bijna identiek het zlefde blokje als een golfje 16 D wat nog geen 70 pk had...



maar je bent het toch wel met me eens dat er aan een 4 takt nog veel meer te ontwikkelen valt? kijk nu naar de nieuwe ducati, die heeft mechanische klepbediening enz.... dus geen klepveren meer.

 
De Schout 7-11-2003 20:20 Print reply
Posts: 5327
sorry, 55pk uit een 16D, maar dat blokje is echt niet zoveel anders hoor, is eerst opgeboord tot een 19D, daarvan hebben ze de cilkop veranderd, voorkamers eruit gelaten, andere zuigers erin met een verbrandings kom, iets zwaardere drijfstangen, veredelde fohn erop, owja en dan gewone brandstof pomp vervangen door elektronisch geregelde inspuiting. ow en ik weet echt wel waar ik het over heb..
 
tune tweak fiddle bang bummer
De Schout 7-11-2003 20:22 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

[...]



maar je bent het toch wel met me eens dat er aan een 4 takt nog veel meer te ontwikkelen valt? kijk nu naar de nieuwe ducati, die heeft mechanische klepbediening enz.... dus geen klepveren meer.



ducati weet heel veel vermogen uit z'n blok te halen ja, maar die kleppen die 'dichtgetrokken' worden zijn niet nieuw, die heb ducati al veel langer, maar denk niet dat ze uit een 4-takt ooit meer vermogen per cc kunnen halen dan een 2-takt, als ze tenminste niet stoppen met de ontwikkeling van 2-takts
 
tune tweak fiddle bang bummer
bart de scootergek 7-11-2003 20:24 Print reply

Posts: 8916
maar door die milieu eisen is de 2-takt gewoon niet meer aantrekkelijk en dus denk ik dat de ontwikkeling op een laag pitje verder zal gaan, terwijl de 4-takt de toekomst heeft en die alleen maar verder wordt ontwikkelt
 
Honda RC-33
Blorn 7-11-2003 20:24 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

Diesel is voor traktoren en vrachtwagens ( of je moet een 6 cil en meer hebben

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 7-11-2003 20:03
Telt 5 cilinder in lijn ook?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

ik denk zo uit me kop dat de vw tdi 130 pk 320 Nm koppel heeft.
Denk dat het koppel niet klopt hoor

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 7-11-2003 20:26
 
Erik_P 7-11-2003 20:25 Print reply

Posts: 690
Diesels bieden de laatste tijd inderdaad meer vooruitgang dan de benzinemotoren kijk maar naar de scheepsbouw.

Maar het zal de benzinemotor nooit in kunnen halen, al om ??n simpel feit, en dat is dat het veel langzamer ontbrand dan benzine waardoor het rendement in principe veel lager licht
 
-
bart de scootergek 7-11-2003 20:27 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Telt 5 cilinder in lijn ook?

[...]
Denk dat het koppel niet klopt hoor

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 7-11-2003 20:26


ik kan ook in de war zijn, zie zoveel van die bordjes waar de specificaties op staan. maar ik dacht van wel, kan ook 230 Nm zijn.
 
Honda RC-33
Blorn 7-11-2003 20:29 Print reply

Posts: 13825
Dat vind ik nog heel veel, maar dat is al wat redelijker
 
bart de scootergek 7-11-2003 20:32 Print reply

Posts: 8916
ik zal morgen nog eens kijken, tis een auto van een verkoper op dezaak dus die krijgen het snelste van het snelste
 
Honda RC-33
marcel 7-11-2003 20:35 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

Diesels bieden de laatste tijd inderdaad meer vooruitgang dan de benzinemotoren kijk maar naar de scheepsbouw.

Maar het zal de benzinemotor nooit in kunnen halen, al om ??n simpel feit, en dat is dat het veel langzamer ontbrand dan benzine waardoor het rendement in principe veel lager licht


scheepsbouw is altijd al diesel geweest....

en de diesel blijven echt niet langzamer. wat denk je van de brandstofinspuiting. die kan met zoveel druk als ze willen erin gespoten worden. dus hier zal hij nooit op blijven steken in ontwikkeling. en die ontbranding zal het naar mijn mening ook niet aan liggen. er zien dieselmotoren die heeeeeel veel toeren draaien. met dank aan turbo ed.
 

Dit topic is 7181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved