Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Kabelboom weg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #13149 - Kabelboom weg
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik_P 6-11-2003 17:21 Print topicpost

Posts: 690
Ik heb mijn hele kabelboom weggehaald. De vorige eigenaar had er een potje van gebakken, de kleuren klopten niet, alles was dichtgetaped e.d. Ik heb immers ook geen boom nodig. Want ik gebruik alleen voor en achterlicht.

Ik heb dus:
Een rood/zwarte draad -> naar CDI
Een Blauw/gele draad -> naar CDI
Een groene draad -> naar cdi + massa

Een witte draad, spanning van 12 - 50 volt afhankelijk van het toerental. Hoe kan ik deze beperken tot 6 volt?

Een gele draad, idem dito.

Is iemand er bekend mee? Of is die iets voor 't pro forum?

Vraag is dus: Hoe kan ik deze witte draad beperken tot 6 volt?

 
-

JIMMY 6-11-2003 18:24 Print reply

Posts: 2765
Waarvoor is die witte draad dan.. waar moet ie in of waar komt ie uit?




 
KaWaReZ 6-11-2003 18:33 Print reply

Posts: 20582
welke brommer hebbe we et over??

dajje dan ff naar een (online) kabelboom ken kijke..

kdenk dajje dan iig meteeen weet (tenzij die kleuern ook zijn omgegooid ) welke kabel waarheen moet..
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
SkaBla [Pim] 6-11-2003 18:41 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

Ik heb mijn hele kabelboom weggehaald. De vorige eigenaar had er een potje van gebakken, de kleuren klopten niet, alles was dichtgetaped e.d. Ik heb immers ook geen boom nodig. Want ik gebruik alleen voor en achterlicht.

Ik heb dus:
Een rood/zwarte draad -> naar CDI
Een Blauw/gele draad -> naar CDI
Een groene draad -> naar cdi + massa

Een witte draad, spanning van 12 - 50 volt afhankelijk van het toerental. Hoe kan ik deze beperken tot 6 volt?

Een gele draad, idem dito.

Is iemand er bekend mee? Of is die iets voor 't pro forum?

Vraag is dus: Hoe kan ik deze witte draad beperken tot 6 volt?


Die witte draad moet naar je gelijkrichter die er 6 of 12 volt van maakt, en die gele weet ik niet
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Erik_P 6-11-2003 18:44 Print reply

Posts: 690
't is van een MT

witte draad is ??n van de 6 draden die uit 't motorblok komen.

Kan een gelijkrichter de spanning veranderen?

Trouwens het is variabel van 12-25 volt...
 
-
JIMMY 6-11-2003 18:47 Print reply

Posts: 2765
kijk ff in de KB voor een schema anders

en gelijkrichter/spanningsregelaar regelt idd je voltpercentage..

Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 6-11-2003 18:47
 
Blukaap 6-11-2003 18:51 Print reply

Posts: 10006
witte draad is om je accu op te laden.
Bij oud type MT gaat die alleen door een gelijkrichtertje en dan als rood verder naar de accu en de rest vd brommer.
Bij een nieuw type MT weet ik het niet zeker, zou kunnen dat ie daar ook alleen maar gelijkgericht wordt.

Geel is voor de verlichting en moet bij een oude MT aan een weerstand hangen en bij een nieuw type moet ie aan de spanningsregelaar hangen.
 
Bastila is lief
Erik_P 6-11-2003 19:31 Print reply

Posts: 690
Witt draad inderdaad eerst naar gelijkrichter (diode) dan door naar accu.

In theorie kan ik ook een dikke condesator gebruiken als buffer (als accu) Heeft iemand (blukaap) hier ervaring mee?

Op het schema lijkt het alsof de gele draad halverwege de spoel word afgetapt. Aan een hoeveel-ohms weerstand moet deze draad dan?
 
-
Cebess 7-11-2003 20:29 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

Witt draad inderdaad eerst naar gelijkrichter (diode) dan door naar accu.

In theorie kan ik ook een dikke condesator gebruiken als buffer (als accu) Heeft iemand (blukaap) hier ervaring mee?

Op het schema lijkt het alsof de gele draad halverwege de spoel word afgetapt. Aan een hoeveel-ohms weerstand moet deze draad dan?


Wit is accu opladen en geel is idd licht.
Als je alles aansluit, dus de accu via de gelijkrichter en alle lampen op de gele draad dan komt die spanning als het goed is niet meer boven de 6V uit.
Beter is gewoon een spanningsregelaar kopen (die met die 4 aansluitngen op 50cc.nl). Daar sluit je dan de gele en de witte op aan en dat kastje zorgt ervoor dat de gele draad begrenst wordt op 6 of 12 V (dus geen kappotte lampen meer). De accu kan je op de rode draad van de spannignsregelaar aansluiten, maar je hebt niet perse een accu nodig voor het licht.
En groen op de massa.

Dit bericht is ge-edit door Cebess op 7-11-2003 20:30
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Hier_ben_ik - Administrator 7-11-2003 22:44 Print reply

Posts: 8499
Anders gebruik je in het vervolg gewoon ff de SEARCH.. dit is al tig keer voorbijgekomen
 
Members zijn vervelend :-|
Hier_ben_ik - Administrator 7-11-2003 22:53 Print reply

Posts: 8499
topicstarter:
en n.a.v. je post in dit topic:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/13154/2


Als je dan zo slim bent snap ik je probleem niet. Was eerst van plan om dit topic open te laten, maar bij nader inzien sluit ik hem toch maar.. gebruik de search maar ofzo.

dag.


edit:
En zoiets is iig zeker niet PF.

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 7-11-2003 22:54
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved