Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 50cc imi tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1013 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13135 - 50cc imi tunen
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 7-11-2003 11:10 Print reply
Posts: 4326
idd, die kerel snapt er niks van en ik heb geen zin om iets uit te gaan leggen.
 
SHALOM 7-11-2003 11:33 Print reply

Posts: 135
wat is er fout aan??

het is gewoon een beetje wat je wil. Ik probeer alleen te zeggen dat je niet zo blind in je uitlaat moet gaan hakken en denken dat ie dan bergen kracht en snelheid krijgt. Ik probleem is namelijk dat je je powerband wat hoger legt.

Bij een hele snelle cilinder is dit juist mooi, maar als je dit met een originele cilinder flikt om wat meer trekkracht te krijgen en een paar kilometers enbij dan kom je bedrogen uit. OK hij mag best een mm omhoog hoor, maar verder is niet aan te raden. Vooral niet als je al zo'n kleine powerband hebt. Ook gaat je brommertje en flink wat meer benzine doorheen gooien met een (te) hoge uitlaatpoort.

In jaspers geval is het ook NIET aan te raden. Deze jongen heeft al bijna geen kracht meer onderin en verschillende mensen zeggen: gooit die uitlaatpoort wat omhoog. Jah leuk dan draait het motortje wat meer toeren, maar onder de 7000-8000 doet het ding totaal niets meer.

Als je je uitlaat aan wilt passen doe het dan wat in de breedte. hierdoor veranderd je timing niet, maar kun je je gassen wat beter kwijt. Wil je echter meer koppel en snelheid dan zul je eerst eens wat aan je spoelpoorten moeten doen. Deze staan bij honda bijna nooit goed. Jullie zouden eens naar een kriedler 5.3-6.25pk cilinder moeten kijken. Deze heeft hele mooit trompervormige speolpoorten en een perfect mooie en grote inlaat. Resultaat: het cilindertje begint te trekken bij 3000-4000 toeren en gaat door tot de 11000. En dat voor een 50cc!!!!!!!!
 
Het mooiste wat er is is schijten in een scooter
Ralf 7-11-2003 11:36 Print reply

Posts: 9073

 
Neonlampje 7-11-2003 11:56 Print reply

Posts: 14825
was het allemaal maar zo simpel :'(
 
Rudy 7-11-2003 13:42 Print reply

Posts: 3471
k heb nog nooit zo'n blaatverhaal gelezen , k heb eigelijk geen zin het uit te gaan leggen (veel te veel werk) en mensen die het intereseert leren het vanzelf

Verder vind ik dat mensen altijd veel te moeilijk doen over powerband dit powerband dat , daar heb je versnellingen voor . En als je de uitlaatpoort 'maar" 1,5mm omhoog heb gehaald zit je op een timing van 185 graden ofzo zo extreem hoog is dat niet. Verkeerde afstelling vern**kt je powerband ook


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Zo werkt het dus NIET


wat hou ik er toch van om gelijk te krijgen

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 7-11-2003 13:44

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 7-11-2003 13:50
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Pingu 7-11-2003 16:15 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SHALOM

met je uitlaat kun je het beste je toeren en je powerbad regelen. Ik zeg ook zker niet dat de uitlaat onbelangrijk is. In tegendeel, maar wil je wat meer koppel hebben dan moet je echt aan je inlaat en speolpoorten gaan werken. De Uitlaat kun je idd wel omhoog schoppen, maar hier krijg een enorm piekerige motor van. Is natuurlijk wel snel, maar onderin is de cilinder dan niets meer waard

lul niet als je niets weet.. Al doe je nog zoveel aan je inlaat en spoelers, de belangrijkste poort als het om vermogen gaat is gewoon de uitlaatpoort. Wat jij zegt over uitlaat wijzigen = piekerige motor.. wijzig je inlaat maar eens flink Verder koppel win je ook met uitlaatpoort, maak hem voor de gein eens wat breder.
En ff voorbeeldje als bewijs:
std mbx80 cilinder, rijd 100 fzo @ 8/9k
mbxcil getuned (zelfgedaan, enkel UITLAATPOORT), top is op teller niet meer zichtbaar. Nu zul jij denken dat jankt extreem veel toeren, maar nee op top nog geen 11k @ teller. Trek je conclusie zou ik zeggen...
Beide cilinders met 24mm mik tecno etc
edit: had pagina 4 nog niet gelezen

Dit bericht is ge-edit door Pingu op 7-11-2003 16:16
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
-jaZper- 5-12-2003 6:39 Print reply

Posts: 3841
ik heb dus nadat hij 85 (echte) km/u reed hem verder lopen tunen en toen heb ik de bovenkant van de zuiger ingevijld, dat is dus het stomste wat ik kon doen, gevolg geen compressie meer en hij reed nog maar 70 in de 3.
vorige week een nieuwe zuiger gehaald en niks meer aan de bovenkant gedaan, ook heb ik de 2 gaten aan de zijkant 2 keer zo klein gemaakt voor minder carterdruk verlies.
de spoelpoorten gepolijst uitlaatpoort breeder en iets hoger boostpoort breder.
en rudy, bedankt voor je topic bij de 2 takt tuning site dat heeft goed geholpen over blow down en al die andere termen.(en JA je had GELIJK )
vanmiddag heb ik de mb weer inelkaar gezet en mijn eerste proefritje gemaakt, liep zwaar klote omdat de sproeier te klein was heb er een 135 in gedaan en na ff inrijden trok ik hem ff open voor de gein.. hard hij gaat echt f*cking hard als je in de bochten in de 2 gas geeft ga je recht door, in de 2 kan ik een wieli maken ik had tandwiel 13 er nog opzitten en dat is natuurlijk te klein (45 achter) daarmee reed hij al 90 op de teller en zwaar in de overtoeren.
die 10 uur vijlen en dremelen zijn niet voor niets geweest.
oja ff voor een vergelijking kwa trekkracht 4 sec doet erover om naar de 50km/h te komen(net zoveel als mijn 70 malossi)

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 5-12-2003 6:40

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 5-12-2003 6:41

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 5-12-2003 6:43

EDIT: weer die typfouten...

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 5-12-2003 6:43

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 5-12-2003 6:44
 
groene motoren gaan harder
NSR RULEZZ 5-12-2003 14:57 Print reply

Posts: 4934
haha cool
(kan je om de 2maand een nieuwe zuiger kopen)
maar daar gaat het niet om

wat heb je er allemaal aan gedaan dan?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Pistonpen Paultje 5-12-2003 15:23 Print reply

Posts: 8678
Whaha, je hebt humor, zekers....

Maar voordat je grote verhalen gaat ophangen, of je net gaat doen alsof je er giga verstand van hebt, ga je er eerst in verdiepen. En blijf aub van inlaat en spoelers af....(dit verhaal geld VOORAL voor Shalom)

En met 13-45 haal jij de 90 nog niet met 6bak (tenzij je 15k toeren maakt oid)

wat overigens niet wil zeggen dat ik veel verstand heb van tunen. Dat komt wel


Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 5-12-2003 15:38
 
NSR RULEZZ 5-12-2003 15:37 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

En met 13-45 haal jij de 90 nog niet met 6bak (tenzij je 15k toeren maakt oid)

wat overigens niet wil zeggen dat ik veel verstand heb van tunen. Dat komt wel





ja idd

anywayz ik ben wel benieuwt hoe i loopt kom je ermee naar de bigmeeting?

hmzzz wrom iz kwoot zo he?

aha zo iz goe he

Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 5-12-2003 15:46
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Blukaap 5-12-2003 16:16 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG
En met 13-45 haal jij de 90 nog niet met 6bak (tenzij je 15k toeren maakt oid)



Ong 10000rpm met een 6-bak en ongeveer 12000 met een 4-bak haal je de 90 digi wel (theoretisch, slippende koppelingen enzo niet meegerekend).

Dus is best te doen om 90 op teller te halen met die vertanding, moet ie wel flink janken, maar goed.
 
Bastila is lief

Dit topic is 3748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved