Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 50cc imi tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1307 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13135 - 50cc imi tunen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-jaZper- 5-11-2003 22:16 Print topicpost

Posts: 3841
ik vroeg me eigenlijk af hoe hard je maximaal met een 50cc kan gaan voor die oude honda mb en mt tjes enzo en ja ik heb in de database lopen neuzen maar dat gaf niet echt een antwoord op mijn vraag, ik gooide vanmiddag een getunende 50cc eronder met een 13mm carburateur en een homoet 50cc uitlaat, tot mijn grote schrik ging hij 90 ?!? terwijl dit mijn eerste tune beurt is... dus ik vroeg me af hoe hard jullie gaan met een 50cc en wat voor setup hebben jullie en kan ik nog verder kan gaan met tunen van deze imi cilinder van wel 40 hele euros, of heb ik gewoon geluk gehad
--------------------------------
ik heb een power filter een 20mm carb heb il al eens geprobeerd maar dat scheelde niet in de top.
-----------------
een paar weken geleden had ik een topic geopend waarin ik een kreidler met een snelle 50cc cilinder wou verslaan... en ja hoor ik ging hem net voorbij(je had zijn kop moeten zien echt geweldig ) maar nu heeft hij een 20mm carb en daarom wou ik dit topic openen of het veel zin heeft om nog verder te tunen zotat ik hem weer voorbij kan want onthoud een ding....
HONDA OWNS

hier ff een lijstje wat ik eraan geknoeit heb:
*spoelpoorten een beetje glad gemaakt
*een orginele zuiger voor 51cc van 50cc.nl gepakt en heb er 2 grote vierkante gaaten in geboort die 1,5cm hoog zijn den 0,8mm breed. aan de bovenkant van de zuiger heb ik een paar schuine vlakjes gevijld om de poorten eerder open te laten gaan.
*de inlaat poort in de cilinder bijgewerk op 8mm zodat hij gelijk loopt met de zuiger gaten.
*de uitlaatpoort is nog orgineel gelaten.
*de spoelpoorten zijn ook nog hetzelfde.
*20mm carb of 13mm carp het maakt geen drol uit. misschien 2 km of zo maar die 20 liep klote dus vandaar een 13mm.
homo uitlaatje voor 50cc en power filter (normale benziene voor de ongelovigen nee geen metanol)
hij heeft een dood punt bij 5000 tot 6000 toeren ?? valt dit nog te verhelpen. maar daarna begind hij bij de 9000 te trekken tot de 11,500 en loopt door tot de 12,500 in de 4

alvast bedankt

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 5-11-2003 22:27

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 5-11-2003 22:29

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 5-11-2003 22:31
 
groene motoren gaan harder

KaWaReZ 5-11-2003 22:29 Print reply

Posts: 20582
je schijnt nog wat aan de zuiger te kunne doen..

anyway.. twv en brandstof kunne ook wat uitmake :P
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
koen-z 5-11-2003 22:36 Print reply

Posts: 3702
ff de uitlaat boord beetje omhoog halenen de andere poorten ff sneller laten openen.
 
Blorn 5-11-2003 22:41 Print reply

Posts: 13825
Interesting topic
 
bart de scootergek 5-11-2003 22:42 Print reply

Posts: 8916
kun je ff wat fotos laten zien van die zuiger, want ik heb sinds vorige week ook een 50 imi binnen gekregen van 50cc.nl. ben nu de krukaslagers aan het vervangen en als dat klaar is gaat hij erop. of kun je ff een poortmapje maken?
 
Honda RC-33
-jaZper- 5-11-2003 22:42 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koenz

ff de uitlaat boord beetje omhoog halenen de andere poorten ff sneller laten openen.

mmm er is mij verteld dat hij dan kut gaat starten en in de lage toeren weinig power heeft.
en hoeveel mm hoger zou hij dan moeten?
 
groene motoren gaan harder
Pas 5-11-2003 22:42 Print reply

Posts: 1181
dan misschien iets zwaardere vertanding nemen, als ie nog to 12.5k doortrekt in z'n 4 moet ie nog wel wat kunnen hebben.
 
GSXR600K1
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 5-11-2003 22:49 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

kun je ff wat fotos laten zien van die zuiger, want ik heb sinds vorige week ook een 50 imi binnen gekregen van 50cc.nl. ben nu de krukaslagers aan het vervangen en als dat klaar is gaat hij erop. of kun je ff een poortmapje maken?


dan had je beter eurokit kunnen halen volgens mij
 
nobody fuck with us!!
Honda power! 5-11-2003 23:01 Print reply

Posts: 133
Hoe boor je in godsnaam vietkante gaten??????
-Je kan de wangen van je zuiger nog schuin af laten lopen naar binnen.
-Je uilaatpoort nog iets omhoog brengen.
 
-jaZper- 5-11-2003 23:03 Print reply

Posts: 3841
een poortmapje euu heb er wel van gehoord maar weet niet wat het is. ik heb eigenlijk niks aan al die poorten gedaan behalve die 2 lange rechthoekige poorten maar dat steld niet zo veel voor. de meeste power komt door die 2 extra gaten in de zuiger, scheelde bij mij 15km/uur
zware vertanding heb ik al geprobeerd maar dan duurt het heeel lang voordat hij op de top zit en dat heeft geen zin bij de geringste tegenwind moet je al terugschakelen. (4 bak stinkt)
ik heb nog een foto van die zuiger aleen ik kan hem niet op internet zetten, mm ik krijg een iedeetje...
interesting topic?? voor sommige niet maar er zijn wel gasten die er iets aan hebben.
en over die euroKUT ik had een eurokit gehad en die liep wel 65 en voordat ik ook maar een kans had gehad om hem te tunen was hij al vastgelopen dus die dingen komen du schuur niet meer in laat staan op mijn brommer.

interesting topic?? voor sommige niet maar er zijn wel gasten die er iets aan hebben.
 
groene motoren gaan harder
-jaZper- 5-11-2003 23:31 Print reply

Posts: 3841
http://picserver.stu...icture.php?id=462760
dit is de zuiger met de gaten erin. zoals je kan zien was de batterij leeg en ik heb niet zoon vaste hand
 
groene motoren gaan harder
KaWaReZ 5-11-2003 23:35 Print reply

Posts: 20582
iemand iets meer over die gaten... want da snappik nog nie helemaal

morge maar es ff kijke of ze ook in de zuiger zitte van mn getunede andere cil...

en ja et is interessant.

(heel mooi trouwes die 12.5k )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
huh 5-11-2003 23:58 Print reply
Posts: 1755
Kzeg maar 1 ding...uitlaatpoort, uitlaatpoort, uitlaapoort (zijn 3 dingen maar goed )

Maja, kheb zelf een 50 imi gehad, gewoon voor dagelijks gebruik...aangezien je toch aan hak-en-zaag-tuning doet, ga lekker in die uitlaatpoort hakken...

Uitlaatpoort van een 50 imi kan een stuk breder en ook wel klein beetje omhoog...niet te veel omhoog, want dan wordt ie iets te hoogtoerig...en hoe breed je kan...gewoon uitproberen (jah of uitrekenen, maar dat past niet bij hak-en-zaag-tuning ). Op gevoel wat breder maken werkt in principe prima.

Ik won dik 10 km/u met alleen uitlaatpoort...

Het heeft alleen wel nadelen, met name de slijtage, bij imi's al helemaal.

En dat die eurokit vast liep zal vast niet alleen met het merk eurokit te maken hebben gehad maar goed.

edit: dat startprobleem bij het bijwerken van de uitlaatpoort is bull-shit, als je het niet overdreven doet natuurlijk...en nogmaals: NIET alleen omhoog zoals de meesten in dit topic zeggen, maar vooral in de breedte bijwerken die uitlaatpoort...anders krijg je wel gekut.

Dit bericht is ge-edit door huh op 6-11-2003 0:01
 
KaWaReZ 6-11-2003 0:04 Print reply

Posts: 20582
dit werkt ook met ori cils?? (ook andere brommers)

btje aan de poortjes vijle


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Saknet 6-11-2003 0:18 Print reply

Posts: 10355
whehe
die klote imi zooi hield er bij mij altijd binne no time mee op toen had ik eindelijk eurokit was alsof het een geschenk uit dehemel was voor die prijs

onder me MB ropte het 95 nouw was lang gelee dat ik zon pret aan die brom heb gehad

maja sommige mensen weten wat e doen en anderen niet
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Neonlampje 6-11-2003 0:44 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda power!

Hoe boor je in godsnaam vietkante gaten??????

Was dat nou voor vraag
Nog nooit een vierkante boor gezien ofzo?


Imi's hmmm.... random porting, erg leuk om zo ff over te zeggen van: dit omhoog, dat daarheen etc etc...
Spoelpoort oppervlakte is vaak wel ok, uitlaat is erg klein.. geprojecteerde breedte naar 68% van je boring brengen..

Hoogte van je poort is wat meer gekut, timing van spoelers berekenen en ervoor zorgen dat je een blowdown van rond de 30 krijgt...

Opletten dat je hem niet over de 200 graden maakt, dat loopt nl zeer kut


Je snapt er waarschijnlijk nix van wat ik nu zeg Maak eerst maar eens een portmap!

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 6-11-2003 0:44
 

Dit topic is 3742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved