Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT5 tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1234 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13112 - MT5 tuning
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT-Rider 4-11-2003 20:28 Print topicpost
Posts: 3
ik vraag me zomaar even af hoe ik mijn compleet originele mt5 (buiten uitlaat en demper) een hogere topsnelheid kan geven zonder de cilinder te veranderen ... realistische idee'en zijn welkom

 

brommercrazy 4-11-2003 21:11 Print reply

Posts: 2594
Je kunt je cilinder laten tunen, (waarmee hij waarschijnlijk dan 70-80 loopt of je koopt gewoon een 50 snel of 70

Dit bericht is ge-edit door brommercrazy op 4-11-2003 21:12
 
MWvdK 4-11-2003 21:14 Print reply

Posts: 2247
eehm... jah.... dan moet je met vertanding gaan kloten... voor groter tandwiel is hogere topsnelheid en slomer optrekken... voor de rest zou ik tog een 50snel of een 70cc zien te regelen,... ori cilinders zijn waardeloos (kwa snelheid...)
 
MT-Rider 4-11-2003 22:03 Print reply
Posts: 3
Ik was aant het denken aan een 18mm carbu en nieuw achtertandwiel....
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 4-11-2003 22:07 Print reply

Posts: 7007
ja is leuk maar op ori krijg je die 18 niet afgesteld en dat achtertandwiel trekt hij niet of hij maakt overtoeren

ori honda cilinder is gewoon NIX mee te beginnen, ja 65 km/uur lukt wel maar dan trekt hij ook gewoon zo sloom op dat ik nog liever loop
maja ik ben nou aan veel cc gewend
 
nobody fuck with us!!
JIMMY 4-11-2003 22:07 Print reply

Posts: 2765
18mm k?n wel, maar ik denk dat het wat te hoog gegrepen is voor een ori cilinder..

 
Pingu 4-11-2003 22:22 Print reply
Posts: 1842
echte tuning is dit allemaal jah Marruh ori honda (Nederlandse) cilinders zijn gewoon bagger... Dus trek je conclusie Ik heb trouwens een 20mm op ori 50je gehad, ook nauwelijks af te stellen, en totaal geen vermogenswinst t.o.v. 13mm
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
bart de scootergek 5-11-2003 8:12 Print reply

Posts: 8916
de mijne rijd nu 65 met de ori cilinder. ik heb carbonnen membraankleppen, snelle luchtslangen en ori snel uitlaatje. twv moet ik straks ff tellen maar ik rijd er met gemak iets over de 60 heen en als ik een beetje alnge weg heb gaat hij naar de 65 met 7,5k in de 4.
 
Honda RC-33
Kampersjaak 5-11-2003 8:51 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

Je kunt je cilinder laten tunen, (waarmee hij waarschijnlijk dan 70-80 loopt of je koopt gewoon een 50 snel of 70

Dit bericht is ge-edit door brommercrazy op 4-11-2003 21:12


uhm
als je je cilinder laat tunen heb je nog iets beter dan een 50 snel
maar over het algemeen is het het zelfde

maar ik denk dat je de 90 wel kan halen als je je cilinder proffesioneel laat tunen
mits je een andre cabarateur er achter doet
 
oderint dum metuant
MWvdK 5-11-2003 9:15 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

[...]


uhm
als je je cilinder laat tunen heb je nog iets beter dan een 50 snel
maar over het algemeen is het het zelfde

maar ik denk dat je de 90 wel kan halen als je je cilinder proffesioneel laat tunen
mits je een andre cabarateur er achter doet


jah das waar... maar zou dan tog een 70cc kopen oid... bedoel dan heb je die ori cil nog, en t scheelt wss ook geld..
 
Kampersjaak 5-11-2003 9:19 Print reply

Posts: 12285
als je een redelijke goeie cil koopt dan zou je denk ik 70 ? kwijt zijn
met het tunen ddenk ik iets minder maar je hebt altijd een back-up als je die 70cc haalt

 
oderint dum metuant
MT-Rider 5-11-2003 18:47 Print reply
Posts: 3
65cc en 18mm carbu dan maar
 
MWvdK 5-11-2003 18:50 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT-Rider

65cc en 18mm carbu dan maar


en andere luchtslangen...
 
Martin mt5 knol 5-11-2003 19:32 Print reply

Posts: 2211
Andere cilinder, of tunen lijkt me handigste....
 
brommerforum stinkt
KaWaReZ 5-11-2003 19:37 Print reply

Posts: 20582
op methanol rijden


-----

50snel met die 18... en grotere luchtslangen (of pwrfiltertje)

btje klote met vertanding wil ook welles helpe
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Pistonpen Paultje 5-11-2003 19:41 Print reply

Posts: 8678
Mwoa, beetje kwaliteit tune werk brengt je wel over de 100 (met goeie uitlaat en carb) Maargoed, zal niet nix kosten
 

Dit topic is 2195 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved