Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - spruitstuk verneukt :-@

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1149 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13108 - spruitstuk verneukt :-@
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2025 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

snaaps 4-11-2003 19:16 Print topicpost
Posts: 272
jezus wat ben ik toch een eikel.

dacht ik even een powerbox te instaleren op mijn spruitstuk. boormachine gepakt en boren maar!
nu blijkt dat het gat dat ik geboord heb te groot is!
i.p.v een boor van wellicht 7.8 mm te gebruiken, gebruikten ik een boor van 8.0 mm.
nu kan ik dus geen scroefdraad meer tappen.

nu heb ik twee oplosingen bedacht:
gat dichtsmeren met kneedbaarmetaal?
of om de nippel flink wat gasfitterstape draaien en vast stansen in het te grote gat.

nu vraag ik mij af of een van deze twee oplossingen ook nadelen zitten
of heb iemand een andere idee, behalve een nieuw spruitstuk?


p.s voor de gene die dus scroefdraad van b.v m8 wil tappen, gebruik dus geen 8.0mm boor maar iets vban 7.8!!
 
burp!

pepijn 4-11-2003 19:41 Print reply
Posts: 1287
andere nippel zoeken mischien?
 
Muerte aka Ozzy 4-11-2003 19:43 Print reply

Posts: 3255
kit er tussen spuiten of zo..
of idd een andere nippel..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
De Schout 4-11-2003 19:44 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snaaps

jezus wat ben ik toch een eikel.

dacht ik even een powerbox te instaleren op mijn spruitstuk. boormachine gepakt en boren maar!
nu blijkt dat het gat dat ik geboord heb te groot is!
i.p.v een boor van wellicht 7.8 mm te gebruiken, gebruikten ik een boor van 8.0 mm.
nu kan ik dus geen scroefdraad meer tappen.

nu heb ik twee oplosingen bedacht:
gat dichtsmeren met kneedbaarmetaal?
of om de nippel flink wat gasfitterstape draaien en vast stansen in het te grote gat.

nu vraag ik mij af of een van deze twee oplossingen ook nadelen zitten
of heb iemand een andere idee, behalve een nieuw spruitstuk?


p.s voor de gene die dus scroefdraad van b.v m8 wil tappen, gebruik dus geen 8.0mm boor maar iets vban 7.8!!


denk dat je meer in de buurt moet gaan zitten van de 6.5 maar met tape zou ik niet doen, denk niet dat je het egt vastkrijgt zonder draad in je spruitstuk.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Xanthi84 4-11-2003 19:45 Print reply
Posts: 994
wat ben je toch een eikel
 
Pistonpen Paultje 4-11-2003 19:45 Print reply

Posts: 8678
Dichtsmeren en powerbox weg mieteren
 
Muerte aka Ozzy 4-11-2003 19:45 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

[...]


denk dat je meer in de buurt moet gaan zitten van de 6.5 maar met tape zou ik niet doen, denk niet dat je het egt vastkrijgt zonder draad in je spruitstuk.


m8 tappen = 7,3 of 7,4 boren..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
Sampers 4-11-2003 19:46 Print reply

Posts: 1231
of alles laten doen door de brommerwinkel
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
NSR JunK 4-11-2003 19:47 Print reply

Posts: 2339
ag je kan ook een nieuw spruitstukkie kopen, of je moet van dat kneedbaar metaal hebben staan
 
dick1 4-11-2003 19:47 Print reply
Posts: 971
gewoon nieuw spruitstuk
 
snaaps 4-11-2003 19:47 Print reply
Posts: 272
6.5?
is da niet erg klein?
nee dat geloof ik niet als je een bout heb van m8 en je mee hem op zit je op volgens mijn 8.0mm haal je het scroefdrad er af zit je op wellicht 7.8!

dus?
 
burp!
snaaps 4-11-2003 19:51 Print reply
Posts: 272
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Dichtsmeren en powerbox weg mieteren



tja inderdaad volgens mij heeft het weinig nut om een powerbox te gebruiken op een 93 mallosi cilinder met 6 poorten, heeft al genoeg toeren volgens mij.

(iemand intresse in een nieuwe doppler powerbox?)

dichtsmeren met kneedbaar metaal dus???

wellich goedkoper vooral als je zelf in een doe het zelf zaak werkt (en dan nog verkeert boren!!! dat zeg ik gamma! )

Dit bericht is ge-edit door snaaps op 4-11-2003 19:54
 
burp!
Blukaap 4-11-2003 19:53 Print reply

Posts: 10006
Als je nou eens een M10 gat d'r in maakt, dat zal sowieso nuttiger zijn .

Bovendien kun je er altijd nog een bout indraaien met wat teflontape/vloeibare pakking.
Heb ik nu ook na een soortgelijk 'foutje' .
 
Bastila is lief
gonzales 4-11-2003 19:53 Print reply

Posts: 1319
6.5 m8 heeft spoed van 1.5mm "zucht" dus voorboren met 6.5
 
burn your rubber not your soul
Ralf 4-11-2003 19:54 Print reply

Posts: 9073
Ik houd gewoon altijd 20% aan..
 
De Schout 4-11-2003 19:55 Print reply
Posts: 5327
net ff opgezocht, m8= 6.8mm boren
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 2025 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved