Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat voor blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #13068 - Wat voor blok?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Luc 2-11-2003 18:51 Print topicpost

Posts: 3590
Nu ben ik dus al begonnen ben met men crosskart;
en later pas de tekeningen heb gemaakt

Maargoed, ik wou er aanvankelijk een 750cc onder leggen; maar ook kan ik aan een 901 komen, maar die ligt half uitelkaar;

En nu weet ik dus nog steeds niet welk blok ik eronder willeggen, een officiele crosskart; zoals ze verkocht worden; is iets van 110 PK, met een 600cc;
en die van mij is; jammergenoeg, maar iets van 70 PK; nou weet ik dus niet of het sterk genoeg is;
ik heb dus keus uit;
901 uit een CB900F
750 uit een CB750
of een blok wat ik bij een motorsloop wil gaan halen...

De reden, waarom ik men keus niet kan maken; is o.a Kracht?
hij moet et redelijk kunne trekken, niet dattie het nét trekt;
Duurzaamheid?
blok moet wat langer meegaan, niet elke week stukken;
Koeling, lieft heb ik natuurlijk waterkoeling...

Het geheel moet zo ongeveer 300/400 kilo gaan wegen; ik werk et meest naar 300 kilo toe..

edit;
owja, hier het ontwerp in autocad;

de kleinere verstevigingen heb ik weggelaten, dat zou alleen maar onoverzichterlijker worden

Dit bericht is ge-edit door Luc op 2-11-2003 18:53

Dit bericht is ge-edit door Luc op 2-11-2003 18:54
 

Blukaap 2-11-2003 19:04 Print reply

Posts: 10006
Die dingen met 110PK zijn vast geen speuledingetjes ?
Is dit ding als hobby bedoelt, of voor competitiegebruik ?
Want ik denk dat je je al aardig kan vermaken met 70PK @ 400kg.
 
Bastila is lief
SMALL HONDA 2-11-2003 19:07 Print reply

Posts: 1575
ik denk dat ook. Ik zou ntw voor het 900 blok gaan ze zijn allebei denk ik wel goed maar dan heb je iets meer vermogen. Een 900cc blok heeft toch ook wel meer dan 70pk??
dan nog het is 400/70=5,7KG per PK een moderne sportwagen heeft dat ook dus ik denk dat je hiermee aardig wegkomt

Dit bericht is ge-edit door SMALL HONDA op 2-11-2003 19:10
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
-SpengaMotors- 2-11-2003 19:07 Print reply
Posts: 592
70 pk is mooi zat hoor zou ik denke...
 
Joscross 2-11-2003 19:10 Print reply

Posts: 12501
Dat weet ik wel cker
 
pepijn 2-11-2003 19:10 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -SpengaMotors-

70 pk is mooi zat hoor zou ik denke...


idd, is toch voor de fun?
 
Killerbean 2-11-2003 19:15 Print reply

Posts: 3243
70 pk is genoeg, vooral voor zo'n licht ding.
veel normale auto's hebben ook in de 70pk.
 
RX loos
Sampers 2-11-2003 19:22 Print reply

Posts: 1231
is wel een cool ding , maar is dat niet een buggy ofzo heb ik al filmpjes van gezien en rijd wel hard en terkt ook op dat het niet meer kan
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Luc 2-11-2003 19:25 Print reply

Posts: 3590
nouja, tis meer hobby dat wel ja, mar ik wou er zo nu en dan ook wedstrijden mee gaan rijden,

maar vooral met DE Zwarte Cross;
en dan moet ie wel goed sterk zijn,
omdat ik daar een grote meeting ga organiseren, en dan moek natuurlijk goed kunne showen


maargoed, hij moet goed doortrekken, het 901; maar ik zit ook met de volgende kwestie;

het 901 blok, daar ligt de nokkenas, en cilinder vanaf, derest is compleet met uitlaat enal, het 750 blok, daar moet ik nog carburateurs voor regelen, en ook afstellen; en dat; is een TERING werk, dat kan ik je zeggen, en je hebt daar speciaal gereedschap voor, en der zijn weinig mensen, die dat doen denk ik zomaar...
ik den kdat ik het 901 inmekaar zet, alhoewel ik daar ook weer pakkingen voor moet zien te regelen

btw, der komt n? de versnellingsbak van het blok, ook nog een Opel Kadett versnellingsbak, maar toch...

edit;
@ Sampers, mag ik PLEZZZZ weten WAAR je die filmpies vandaan hebt?


Dit bericht is ge-edit door Luc op 2-11-2003 19:27
 
Sampers 2-11-2003 19:30 Print reply

Posts: 1231
heb ik denk ik gezien in zo een motocross filmpje gezien waar zo onderandere een dikzak daarmee jumpt echt geschift
zal is zien of ik die terug vind
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Luc 2-11-2003 19:31 Print reply

Posts: 3590
stond het niet op ??n of andere site?
of zijn er meer mensen die iets van filmpjes hebben?
 
wipe-out 2-11-2003 20:01 Print reply

Posts: 7672
is Crusty Demons of Dirt 4 (volgens mij) zit een stuk in waarin die vetzak rond gaat crossen met zo'n ding.
 
Luc 2-11-2003 20:11 Print reply

Posts: 3590
maargoed, ik bel morgen Honda NL op, en vraag beide gegevens, want als ik 4 carb's kan krijgen, van die 750, met de originele afstelling, zit ik goed; dan heb ik geluk, want zo'n blok afstellen gaat schijnbaar met vacuum meters ofzoiets
 
Sampers 2-11-2003 20:13 Print reply

Posts: 1231
jah juist bubba in crusty demons
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Luc 3-11-2003 16:23 Print reply

Posts: 3590
Zo mensen, ik heb eens gebeld naar Honda NL, en die heeft gezegd, dat men blok van een Honda CB750 K7 is geweest, en daarbij ook, dattie 5 versnellingen heeft; en 67 PK, ik heb hier dus nog steeds men twijfels bij..

Als ik em dus een beetje redelijk vertand, zou ie et dan goed kunne trekken?
 
KaWaReZ 3-11-2003 16:27 Print reply

Posts: 20582
doe wat je het liefst wilt..

die 67/70pk is op sich wel genoeg.. alsje hem lekker(licht?) vertand...
die 900 is idd leuk,

ik zou voor het makkelijkste gaan
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 1185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved