Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 5bak of 6bak??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13039 - 5bak of 6bak??
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2358 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joscross 1-11-2003 15:53 Print reply

Posts: 12501
6 versnellingen trekt gewoon sneller op omdat je beter in je powerband blijft!?
 
scania 1-11-2003 15:56 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

6 versnellingen trekt gewoon sneller op omdat je beter in je powerband blijft!?

maar je verliest ook weer schakel tijd, dus zal het qua snelheid niet veel uit maken denk ik.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
de_koen 1-11-2003 15:57 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

[...]

maar je verliest ook weer schakel tijd, dus zal het qua snelheid niet veel uit maken denk ik.


je kan een 6bak zwaarder vertanden dan een 4-bak dus het scheeld wel
 
Honda 5-Bak te koop
Joscross 1-11-2003 15:58 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


je kan een 6bak zwaarder vertanden dan een 4-bak dus het scheeld wel
Gaat hier over het verschil tussen 5 en 6
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 1-11-2003 15:59 Print reply

Posts: 7007
de gearing is gewoon lichter, zodat je niet een half uur per versnelling hoeft te draaien zoals bij een 4bak

als je een 5bak heeft trek je hem al iets sneller door de versnellingen heen, met een 6bak al helemaal


het is niet zo dat de 6 dan een laagtoerige versnelling is, het is juist de bedoeling dat je daarin ook op volle toeren zit

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 1-11-2003 16:00
 
nobody fuck with us!!
KaWaReZ 1-11-2003 16:01 Print reply

Posts: 20582
tgaat ook om een 50cc ori he...



 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 1-11-2003 16:02 Print reply

Posts: 7007
die levert bij elke versnelling op een LAAG toerental zijn topvermogen hoor, niet alleen in de 6
 
nobody fuck with us!!
mr200r 1-11-2003 16:47 Print reply
Posts: 5122
GP motoren schakelen ook andersom ophet snelle stuk is een tik naar beneden sneller bij afremmen voor de bocht tikken ze weer omhoog.
ik zou een 5 bak pakken.
 
mr200r
John Huijben 1-11-2003 16:50 Print reply

Posts: 2433
volgens mij heb je een gewone 6-bak maar ook een overdriver 6-bak, die is volgens mij wel gemaakt om met weinig toeren toch redelijk hard te gaan, maar of je 50 dat aankan weet ik niet, je kunt hem natuurlijk altijd anders vertanden
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
DaveTSX 2-11-2003 9:38 Print reply
Posts: 2033
6bak is echt niet voor hele lage toeren (overdrive) hoor, of er moet bij honda verschillende 6bakken gemaakt worden

Bij m'n tsx was het iig zelfde als 5bak alleen valt ie bij het opschakelen minder terug in toeren zodat je makkelijker in een kleine powerband kan rijden, en dat is een stuk fijner.

Maar dat je in de 6 niet veel toeren draaid is onzin want mijne ging nog de powerband uit in de 6 met 13/46 vertanding (dan ging ik 100KM/h echte, lukte ook simpel met z'n 2en, en vrij stijle berg op met 90KM/h, dus vertanding was wel erg licht ).

Of honda maakt verschillende bakken, of het is bullshit wat sommige zeggen.

Leuk is dat heb je korte powerband, pak je dus een 6bak, schakel je van de 5 naar de 6 @ zeg 100KM/h, valt ie in de 6 buite de powerband (laagtoerige (dus overdrive) versnelling), valt ie helemaal terug in snelheid, moet je weer terugschakelen. Dat lijkt me ook weinig zin hebben, of je moet al een dikke cillinder hebben met veel cc's zodat je lekker kracht onderin hebt en het zo wel trekt.
 
http://www.2weird4u.com
Luc 2-11-2003 9:47 Print reply

Posts: 3590
ik zou toch gewoon een 6bak nemen;
ik sluit me nl aan bij Oscar...;

 
Pistonpen Paultje 2-11-2003 10:06 Print reply

Posts: 8678
5bak en 6bak zijn uiteindelijk even zwaar qua innervertanding in de hoogste versnelling.

tis namelijk zo: ze d88 bij honda, men nemen een 5bak, en zetten er een versnelling bij, tussen de 4 en de 5. Zo zal hij vloeiender/beter in powerband zijn laatste versnelling bereiken.

Denk als het om snelheid gaat, dat het niet godganzelijk veel uitmaakt, maar 6bak klinkt leuker he!
 
bart de scootergek 2-11-2003 10:38 Print reply

Posts: 8916
je had een aantal verschillende 6-bakken. je had een korte en een lange. dacht dat een korte uit een cr 80 komt, dat las ik volgens mij in de advertentie van marcel[zoetameerdah] op marktplaats.
 
Honda RC-33
SMALL HONDA 2-11-2003 10:44 Print reply

Posts: 1575
als jij een 6bak voor de prijs van een 5bak kan krijgen zou ik de 6bak nemen. Ik denk dat vooral financiele argumenten hier een rol spelen omdat een 5bak al redelijk duur is maar voor een 6bak wordt helemaal de hoofdprijs gevraagd.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
jackmasterTZR 2-11-2003 10:45 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


bullshit


daar zat ik dus ook al aant te denken, zo van???? huh
 

Dit topic is 2358 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved