brommercrazy |
30-10-2003 19:35 |
Posts: 2594 |
heb je een brom of een snor ciao?
|
|
|
|
Ralf |
30-10-2003 19:39 |
Posts: 9073 |
En uit welk jaar het kreng is..
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
30-10-2003 19:57 |
Posts: 8678 |
Begrenzing? Denk eerder dat die brommers gewoon giga sloom zijn...Vandaag die van me zus ff rijdent gemaakt (heeft aardig wat jaartjes niet gelopen) Ding wou niet over de 25 heen
Bij deze zat een prop in de inlaat/filter. En de inlaat is afgeknepen. Uitlaat staat voor zich, een expansie ding werkt beter. (heb ooit een vespa potje op mn MTX gehad (was toen ik hem kocht) Toen kreeg ik hem niet over de 30 heen! (met 70cc, 16mm)
|
|
|
|
Allard |
30-10-2003 22:04 |
Posts: 27 |
giga sloom
gewoon lekker uitlaatje (leo handmade ofzo), die 3 buisjes op je luchtfilter wegknippen,
snelle cilinder (70cc), 13.13 carburateur, hogedruk petje, inlaat bewerken.
beetje goed afstellen en je ciao loopt met gemak 85 digitaal.
|
|
|
|
seppe |
31-10-2003 11:10 |
Posts: 2 |
mijn ciao is ee nsnorfiets (25 km/uur) maar er werd me verteld dat je hem makkelijk naar een brommer kan omzetten (45/uur)en daarvoor moest ik een begrenzer vinden ... maar helaas nog niets gevonden ?-)
|
|
|
|
DaveTSX |
31-10-2003 11:14 |
Posts: 2033 |
standaard heeft een ciao 12/10 carb. Maar de snor maar 10/7 en is er een busje in je spruitstuk geklopt (ER UIT HALEN DUS EN GROTERE CARB!!). Als je dat busje er uit haalt en 12/10 carb loopt ie PRECIES zoals je bromblok (alleen is bij de snor ook nog de vertanding in je achterwiel lichter die moet je ook ff vervangen en dan loopt ie zoals de brom versie).
Maar met polini speedengine en 70cc en tecno uitlaatje en 13/13 carb met malossi powerfilter en 58 dell?rtho sproeier liep dat toch een mooie 95KM/h op mijn vespa Alleen vind het frame het niet echt leuk
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
kawa 50 |
31-10-2003 11:24 |
Posts: 400 |
Debielen
Je gaat toch niet 95 rijden op een ciao! Overigens eerst zelf beleven dan geloven dat ie 95 loopt.
Ik vindt het al dood eng als 45 ga op dat ciao?the van m?n broertje. Dat frame lijkt wel van pvc-buis!
ps Heeft iemand ooit gehoord van geslepen krukas wangen? M?n broertje heeft zich dit wijs laten maken dat z?n brom hier sneller van gaat.
|
|
|
|
kawa 50 |
31-10-2003 11:43 |
Posts: 400 |
Nu is hij boos omdat hij het niet meer doet.
Ik zei het gelijk al dat ie in de maling was genomen . Had hij eerst maar een theorie erachter moeten zoeken, doe ik ook altijdt voor dat ik wat verander.
Dombo.
|
|
|
|
Ralf |
31-10-2003 11:44 |
Posts: 9073 |
Vespa blokken hebben krukas gestuurde inlaat, beetje vaag systeem, door het bewerken van de krukas kan je wel wat aan de prestaties veranderen, 'geslepen'...
|
|
|
|
kawa 50 |
31-10-2003 11:45 |
Posts: 400 |
Werkt de krukas als een roterende inlaat?
|
|
|
|
BestBoarder |
1-11-2003 10:52 |
Posts: 675 |
ik heb net even een sito onder mijn ciao gedaan maar ik raad het iedereen af, wat een kut ding, de originele hangt er weer onder, dies sneller(prop eruit) helaas nog geen geld voor leovinci uitlaatje en waar zit de afstelling ik weet dat het een domme vraag is maar ik kan alleen het statinair toerental ding vinden.
|
|
EmielRense.com |
|
DaveTSX |
1-11-2003 11:09 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kawa 50
Debielen
Je gaat toch niet 95 rijden op een ciao! Overigens eerst zelf beleven dan geloven dat ie 95 loopt.
Ik vindt het al dood eng als 45 ga op dat ciao?the van m?n broertje. Dat frame lijkt wel van pvc-buis!
ps Heeft iemand ooit gehoord van geslepen krukas wangen? M?n broertje heeft zich dit wijs laten maken dat z?n brom hier sneller van gaat.
debielen? Jij bent hier de debiel je weet niet eens hoe een vespa blok werkt blijkbaar!!!
De krukas stuurt de inlaat en als je dus wat van de krukaswang afslijpt verander je de timing en tadaa meer vermogen. Je hebt ook carters van polini met een veel grotere inlaat en hele andere timing. owneej polini naait je natuurlijk ook he pff je weet niet eens waar je het over hebt.
En dan geloof je het toch niet dat ie 95 loopt, kom dan maar een x kijken.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Allard |
1-11-2003 11:43 |
Posts: 27 |
Met een ciao haal je de 95 cker wel... mensen die zich nooit verdiept hebben in de techniek van een blokje en echte tune-werkzaamheden snappen dat natuurlijk niet
En dan praat ik niet een over 95 op de scooterteller of autoteller, maar 95 digitale kilometers per uur.
En zelfs met een ciao kan het nog harder
Frame trekt nooit krom!!! vespa ciao heeft v-snaar dus de v-snaar zal eerder doorslippen dan dat frame kromtrekt.
Er zijn speciale stangen (aluminium) die tussen balhoofd en zadel gemonteerd kunnen worden, verbeterd het rijgevoel heel erg
dit is even een extra infopuntje voor de mensen die met hun `opgevoerde` brommer bang zijn voor bij te worden gereden door een ciao
|
|
|
|
LIMBURG RULEZZ |
1-11-2003 12:01 |
Posts: 197 |
|
|
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly |
|
Decorhanger |
1-11-2003 12:17 |
Posts: 462 |
waarom zou je 95 op een ciau wille ,als je dan tegen een auto aanligt kenne ze meteen het stuur en het halve frame in het mortuarium uit je lijf gaan peuteren.
En je frame gaat volgens mij ook wel krom in verband met zeer slechtegeen vering als je daar met 80 km/uur over heen zweeft
|
|
|
|