Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ciao

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13010 - ciao
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

seppe 30-10-2003 19:32 Print topicpost
Posts: 2
kan iemand me alsjeblief vertellen waar de begrenzer op een piaaggio/vespa ciao bevindt?
bedankt seppe xXXx
 

brommercrazy 30-10-2003 19:35 Print reply

Posts: 2594
heb je een brom of een snor ciao?
 
Ralf 30-10-2003 19:39 Print reply

Posts: 9073
En uit welk jaar het kreng is..
 
Pistonpen Paultje 30-10-2003 19:57 Print reply

Posts: 8678
Begrenzing? Denk eerder dat die brommers gewoon giga sloom zijn...Vandaag die van me zus ff rijdent gemaakt (heeft aardig wat jaartjes niet gelopen) Ding wou niet over de 25 heen

Bij deze zat een prop in de inlaat/filter. En de inlaat is afgeknepen. Uitlaat staat voor zich, een expansie ding werkt beter. (heb ooit een vespa potje op mn MTX gehad (was toen ik hem kocht) Toen kreeg ik hem niet over de 30 heen! (met 70cc, 16mm)
 
Allard 30-10-2003 22:04 Print reply
Posts: 27
giga sloom
gewoon lekker uitlaatje (leo handmade ofzo), die 3 buisjes op je luchtfilter wegknippen,
snelle cilinder (70cc), 13.13 carburateur, hogedruk petje, inlaat bewerken.
beetje goed afstellen en je ciao loopt met gemak 85 digitaal.

 
seppe 31-10-2003 11:10 Print reply
Posts: 2
mijn ciao is ee nsnorfiets (25 km/uur) maar er werd me verteld dat je hem makkelijk naar een brommer kan omzetten (45/uur)en daarvoor moest ik een begrenzer vinden ... maar helaas nog niets gevonden ?-)
 
DaveTSX 31-10-2003 11:14 Print reply
Posts: 2033
standaard heeft een ciao 12/10 carb. Maar de snor maar 10/7 en is er een busje in je spruitstuk geklopt (ER UIT HALEN DUS EN GROTERE CARB!!). Als je dat busje er uit haalt en 12/10 carb loopt ie PRECIES zoals je bromblok (alleen is bij de snor ook nog de vertanding in je achterwiel lichter die moet je ook ff vervangen en dan loopt ie zoals de brom versie).

Maar met polini speedengine en 70cc en tecno uitlaatje en 13/13 carb met malossi powerfilter en 58 dell?rtho sproeier liep dat toch een mooie 95KM/h op mijn vespa Alleen vind het frame het niet echt leuk
 
http://www.2weird4u.com
kawa 50 31-10-2003 11:24 Print reply

Posts: 400
Debielen
Je gaat toch niet 95 rijden op een ciao! Overigens eerst zelf beleven dan geloven dat ie 95 loopt.

Ik vindt het al dood eng als 45 ga op dat ciao?the van m?n broertje. Dat frame lijkt wel van pvc-buis!

ps Heeft iemand ooit gehoord van geslepen krukas wangen? M?n broertje heeft zich dit wijs laten maken dat z?n brom hier sneller van gaat.

 
kawa 50 31-10-2003 11:43 Print reply

Posts: 400
Nu is hij boos omdat hij het niet meer doet.

Ik zei het gelijk al dat ie in de maling was genomen . Had hij eerst maar een theorie erachter moeten zoeken, doe ik ook altijdt voor dat ik wat verander.
Dombo.
 
Ralf 31-10-2003 11:44 Print reply

Posts: 9073
Vespa blokken hebben krukas gestuurde inlaat, beetje vaag systeem, door het bewerken van de krukas kan je wel wat aan de prestaties veranderen, 'geslepen'...
 
kawa 50 31-10-2003 11:45 Print reply

Posts: 400
Werkt de krukas als een roterende inlaat?
 
BestBoarder 1-11-2003 10:52 Print reply

Posts: 675
ik heb net even een sito onder mijn ciao gedaan maar ik raad het iedereen af, wat een kut ding, de originele hangt er weer onder, dies sneller(prop eruit) helaas nog geen geld voor leovinci uitlaatje en waar zit de afstelling ik weet dat het een domme vraag is maar ik kan alleen het statinair toerental ding vinden.
 
EmielRense.com
DaveTSX 1-11-2003 11:09 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa 50

Debielen
Je gaat toch niet 95 rijden op een ciao! Overigens eerst zelf beleven dan geloven dat ie 95 loopt.

Ik vindt het al dood eng als 45 ga op dat ciao?the van m?n broertje. Dat frame lijkt wel van pvc-buis!

ps Heeft iemand ooit gehoord van geslepen krukas wangen? M?n broertje heeft zich dit wijs laten maken dat z?n brom hier sneller van gaat.



debielen? Jij bent hier de debiel je weet niet eens hoe een vespa blok werkt blijkbaar!!!
De krukas stuurt de inlaat en als je dus wat van de krukaswang afslijpt verander je de timing en tadaa meer vermogen. Je hebt ook carters van polini met een veel grotere inlaat en hele andere timing. owneej polini naait je natuurlijk ook he pff je weet niet eens waar je het over hebt.

En dan geloof je het toch niet dat ie 95 loopt, kom dan maar een x kijken.
 
http://www.2weird4u.com
Allard 1-11-2003 11:43 Print reply
Posts: 27
Met een ciao haal je de 95 cker wel... mensen die zich nooit verdiept hebben in de techniek van een blokje en echte tune-werkzaamheden snappen dat natuurlijk niet
En dan praat ik niet een over 95 op de scooterteller of autoteller, maar 95 digitale kilometers per uur.
En zelfs met een ciao kan het nog harder
Frame trekt nooit krom!!! vespa ciao heeft v-snaar dus de v-snaar zal eerder doorslippen dan dat frame kromtrekt.
Er zijn speciale stangen (aluminium) die tussen balhoofd en zadel gemonteerd kunnen worden, verbeterd het rijgevoel heel erg
dit is even een extra infopuntje voor de mensen die met hun `opgevoerde` brommer bang zijn voor bij te worden gereden door een ciao

 
LIMBURG RULEZZ 1-11-2003 12:01 Print reply
Posts: 197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

Maar met polini speedengine en 70cc en tecno uitlaatje en 13/13 carb met malossi powerfilter en 58 dell?rtho sproeier liep dat toch een mooie 95KM/h op mijn vespa Alleen vind het frame het niet echt leuk


Je hebt gelijk ik heb dezelfde setup op mijn vespa en dat liep inderdaad ongeveer 95 digi
en het frame vind dat inderdaad niet leuk daarom hadden mijn oom en ik er toen ook nog het een en ander aan verstevigd dat hielp al wat alleen rijdt ik toch liever 95 op een goeie schakel dan op een vespa want dan rammel je toch wat af op zo'n ding
bijna om bang van te worden
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Decorhanger 1-11-2003 12:17 Print reply
Posts: 462
waarom zou je 95 op een ciau wille ,als je dan tegen een auto aanligt kenne ze meteen het stuur en het halve frame in het mortuarium uit je lijf gaan peuteren.
En je frame gaat volgens mij ook wel krom in verband met zeer slechtegeen vering als je daar met 80 km/uur over heen zweeft
 

Dit topic is 4151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved