Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #13008 - carberateur 2takt<-->4takt
|
Pagina 2 van 5
|
Dit topic is 3492 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Eef |
30-10-2003 18:09 |
Posts: 2351 |
Quote: www.mikuni.nl
TM serie met platte gasschuif
leverbaar met 24 t/m 38 mm doorlaat
geschikt voor 2- en 4taktmotoren
het kan dus
Dit bericht is ge-edit door Eef op 30-10-2003 18:13
Dit bericht is ge-edit door Eef op 30-10-2003 18:14
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
User 927 |
30-10-2003 18:10 |
Posts: 6405 |
In het nederlands: Je koopt een 32mm carb, terwijl je aan een 28 genoeg hebt. Door die 32 zal hij dus niet sneller gaan.
ff in aap-noot-mies theorie: Er zit een spin op de vloer, je slaat em dood met de krant, en gaat er daarna nog op staan stampen zodat hij helemaal kapot is. Dit is niet nodig, want de spin was al dood.
Duidelijk? ja? ja? ja???
|
|
|
|
Daan Da Man |
30-10-2003 18:18 |
Posts: 2064 |
haha dat gedeelte is wel duidelijk, maar ik bedoel waarom is een te grote carb 'slecht' of 'nutteloos'?
is het door die te grote opening zodat er geen klein genoege vernouwing is? (geen onderdruk in de venturi)
dat leek mij dan... en wat is dan de maximale maat.... volgens jullie, en het belangrijkste: WAAROM?
|
|
|
|
Eef |
30-10-2003 18:21 |
Posts: 2351 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man
haha dat gedeelte is wel duidelijk, maar ik bedoel waarom is een te grote carb 'slecht' of 'nutteloos'?
is het door die te grote opening zodat er geen klein genoege vernouwing is? (geen onderdruk in de venturi)
dat leek mij dan... en wat is dan de maximale maat.... volgens jullie, en het belangrijkste: WAAROM?
en is hier een berekening voor?
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
Daan Da Man |
30-10-2003 18:21 |
Posts: 2064 |
jij snapt me
|
|
|
|
valentijn |
30-10-2003 18:25 |
Posts: 74 |
Ik denk dat die 32MM VLAKSCHUIF, carb echt wel iets te groot is voor jouw Kawa hoor!
Als je er een 28mm op lecht dan heb je al een redelijk brute powerband en met die 32mm word dat nog korter, of hij is al te groot!
Hij zal in elk geval meer zuipen dan nodig is.
Ik dacht dat jij ook een 100cc ging halen?
Heb je nu 110cc, vertel mij je diameter dan eens!
Zelf heb ik een 100cc die is getuned door VHS tuning en die is echt rete snel, geloof me!
28mm is al een beetje aan de grote kant vind ik zelf!
Maar het is jouw keuze, succes!
|
|
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR! |
|
Eef |
30-10-2003 18:27 |
Posts: 2351 |
om mij ff bij bart aantesluiten:
Er zit nu een 26mm Mikuni op mijn 125cc. Ik zat te denken om er een 32mm Vlakschuif op de gooien.. maar kan dit wel op mijn DT125MX? Of is dit ook te groot?
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
bart de schakelgek |
30-10-2003 18:28 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: valentijn
Ik denk dat die 32MM VLAKSCHUIF, carb echt wel iets te groot is voor jouw Kawa hoor!
Als je er een 28mm op lecht dan heb je al een redelijk brute powerband en met die 32mm word dat nog korter, of hij is al te groot!
Hij zal in elk geval meer zuipen dan nodig is.
Ik dacht dat jij ook een 100cc ging halen?
Heb je nu 110cc, vertel mij je diameter dan eens!
Zelf heb ik een 100cc die is getuned door VHS tuning en die is echt rete snel, geloof me!
28mm is al een beetje aan de grote kant vind ik zelf!
Maar het is jouw keuze, succes!
valentijn: jij hebt een 90cc of iets in de buurt, ik heb de autisa "110cc", in werkelijkheid 93 echte cc
verbruik: als ie minder dan 1 op 8 verbruikt schop ik lude
en die carb is groot genoeg, is gebleken, trouwens daan, voor die berekeningen moet je bij lude zijn
diameter is btw 53mm
oh en valentijn: wat voor uitlaat heb je nu dan? en kop?
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 30-10-2003 18:29
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 30-10-2003 18:30
|
|
Limburger |
|
Daan Da Man |
30-10-2003 18:30 |
Posts: 2064 |
oooooh lUUUUUhUUUUUUUD!!!! waar is u
|
|
|
|
bart de schakelgek |
30-10-2003 18:31 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man
oooooh lUUUUUhUUUUUUUD!!!! waar is u
die is net offline op msn ging eten daarna trainen
|
|
Limburger |
|
Daan Da Man |
30-10-2003 18:33 |
|
Blukaap |
30-10-2003 18:39 |
Posts: 10006 |
Dacht dat er wel verschil in zat (weet ik vrij zeker eigenlijk).
Luchtsnelheid/mengselsnelheid is bij een 4-takt een stuk hoger als ik me niet vergis en daarom zaten er wat verschillen tussen de carburateurs.
|
|
Bastila is lief |
|
Eef |
30-10-2003 18:42 |
Posts: 2351 |
ik dacht dat het verschil tussen die 2 de membraam-carburateurs waren. die trekken vacuum
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
Daan Da Man |
30-10-2003 18:42 |
|
Pingu |
30-10-2003 20:14 |
Posts: 1842 |
Over overkill: (mijn visie) Aanzuigsnelheid, of hoe je het ook noemt, in de venturi is bij lage toeren te laag, omdat er te weinig mengsel wordt verpompt door gebrek aan cc's. Hierdoor krijg je een minder mengselkwaliteit.
En neon, is 93cc toch? Zoja, lijkt 32mm mij echt overkill, zeker een vlak. Ik weet niet hoeveel toeren dat moet draaien? Als het een 93cc is moet je echt niet boven de 28 gaan lijkt me. Denk er eens aan wat er op 80cc crossers zit, en die hebben toch een ?ets hoger vermogen.
Mijn advies.. zoek een keihin PWK
en geef hem aan mij
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Dit topic is 3492 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 5
|
|