Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carberateur 2takt<-->4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13008 - carberateur 2takt<-->4takt
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Eef 30-10-2003 18:09 Print reply

Posts: 2351
Quote:
www.mikuni.nl

TM serie met platte gasschuif

leverbaar met 24 t/m 38 mm doorlaat
geschikt voor 2- en 4taktmotoren


het kan dus

Dit bericht is ge-edit door Eef op 30-10-2003 18:13


Dit bericht is ge-edit door Eef op 30-10-2003 18:14
 
aprilia2000 mod... :p
User 927 30-10-2003 18:10 Print reply

Posts: 6405
In het nederlands: Je koopt een 32mm carb, terwijl je aan een 28 genoeg hebt. Door die 32 zal hij dus niet sneller gaan.

ff in aap-noot-mies theorie: Er zit een spin op de vloer, je slaat em dood met de krant, en gaat er daarna nog op staan stampen zodat hij helemaal kapot is. Dit is niet nodig, want de spin was al dood.

Duidelijk? ja? ja? ja???
 
Daan Da Man 30-10-2003 18:18 Print reply
Posts: 2064
haha dat gedeelte is wel duidelijk, maar ik bedoel waarom is een te grote carb 'slecht' of 'nutteloos'?


is het door die te grote opening zodat er geen klein genoege vernouwing is? (geen onderdruk in de venturi)
dat leek mij dan... en wat is dan de maximale maat.... volgens jullie, en het belangrijkste: WAAROM?
 
Eef 30-10-2003 18:21 Print reply

Posts: 2351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

haha dat gedeelte is wel duidelijk, maar ik bedoel waarom is een te grote carb 'slecht' of 'nutteloos'?


is het door die te grote opening zodat er geen klein genoege vernouwing is? (geen onderdruk in de venturi)
dat leek mij dan... en wat is dan de maximale maat.... volgens jullie, en het belangrijkste: WAAROM?


en is hier een berekening voor?
 
aprilia2000 mod... :p
Daan Da Man 30-10-2003 18:21 Print reply
Posts: 2064
jij snapt me
 
valentijn 30-10-2003 18:25 Print reply
Posts: 74
Ik denk dat die 32MM VLAKSCHUIF, carb echt wel iets te groot is voor jouw Kawa hoor!
Als je er een 28mm op lecht dan heb je al een redelijk brute powerband en met die 32mm word dat nog korter, of hij is al te groot!

Hij zal in elk geval meer zuipen dan nodig is.

Ik dacht dat jij ook een 100cc ging halen?
Heb je nu 110cc, vertel mij je diameter dan eens!

Zelf heb ik een 100cc die is getuned door VHS tuning en die is echt rete snel, geloof me!
28mm is al een beetje aan de grote kant vind ik zelf!

Maar het is jouw keuze, succes!
 
Geen brommer heeft meer soul dan een KAWA AR!
Eef 30-10-2003 18:27 Print reply

Posts: 2351
om mij ff bij bart aantesluiten:

Er zit nu een 26mm Mikuni op mijn 125cc. Ik zat te denken om er een 32mm Vlakschuif op de gooien.. maar kan dit wel op mijn DT125MX? Of is dit ook te groot?
 
aprilia2000 mod... :p
bart de schakelgek 30-10-2003 18:28 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: valentijn

Ik denk dat die 32MM VLAKSCHUIF, carb echt wel iets te groot is voor jouw Kawa hoor!
Als je er een 28mm op lecht dan heb je al een redelijk brute powerband en met die 32mm word dat nog korter, of hij is al te groot!

Hij zal in elk geval meer zuipen dan nodig is.

Ik dacht dat jij ook een 100cc ging halen?
Heb je nu 110cc, vertel mij je diameter dan eens!

Zelf heb ik een 100cc die is getuned door VHS tuning en die is echt rete snel, geloof me!
28mm is al een beetje aan de grote kant vind ik zelf!

Maar het is jouw keuze, succes!


valentijn: jij hebt een 90cc of iets in de buurt, ik heb de autisa "110cc", in werkelijkheid 93 echte cc

verbruik: als ie minder dan 1 op 8 verbruikt schop ik lude

en die carb is groot genoeg, is gebleken, trouwens daan, voor die berekeningen moet je bij lude zijn

diameter is btw 53mm

oh en valentijn: wat voor uitlaat heb je nu dan? en kop?

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 30-10-2003 18:29

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 30-10-2003 18:30
 
Limburger
Daan Da Man 30-10-2003 18:30 Print reply
Posts: 2064
oooooh lUUUUUhUUUUUUUD!!!! waar is u
 
bart de schakelgek 30-10-2003 18:31 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

oooooh lUUUUUhUUUUUUUD!!!! waar is u


die is net offline op msn ging eten daarna trainen
 
Limburger
Daan Da Man 30-10-2003 18:33 Print reply
Posts: 2064
:P
 
Blukaap 30-10-2003 18:39 Print reply

Posts: 10006
Dacht dat er wel verschil in zat (weet ik vrij zeker eigenlijk).
Luchtsnelheid/mengselsnelheid is bij een 4-takt een stuk hoger als ik me niet vergis en daarom zaten er wat verschillen tussen de carburateurs.
 
Bastila is lief
Eef 30-10-2003 18:42 Print reply

Posts: 2351
ik dacht dat het verschil tussen die 2 de membraam-carburateurs waren. die trekken vacuum
 
aprilia2000 mod... :p
Daan Da Man 30-10-2003 18:42 Print reply
Posts: 2064
Pingu 30-10-2003 20:14 Print reply
Posts: 1842
Over overkill: (mijn visie) Aanzuigsnelheid, of hoe je het ook noemt, in de venturi is bij lage toeren te laag, omdat er te weinig mengsel wordt verpompt door gebrek aan cc's. Hierdoor krijg je een minder mengselkwaliteit.
En neon, is 93cc toch? Zoja, lijkt 32mm mij echt overkill, zeker een vlak. Ik weet niet hoeveel toeren dat moet draaien? Als het een 93cc is moet je echt niet boven de 28 gaan lijkt me. Denk er eens aan wat er op 80cc crossers zit, en die hebben toch een ?ets hoger vermogen.
Mijn advies.. zoek een keihin PWK






en geef hem aan mij
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 3492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved