Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carberateur 2takt<-->4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 687 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13008 - carberateur 2takt<-->4takt
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3490 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de schakelgek 30-10-2003 17:29 Print topicpost

Posts: 5987
ff vraagje aan de kenners:
ik kan via racingteam school een mikuni vlakschuifcarb krijgen 32mm, komt van een viertakt yamaha motorblok af.
wil ik gebruiken voor ar50, maar onze 1e monteur raadde dat af.
Want hij heeft gehoord van mensen die hebben een 2takt carb op hun viertakt motor geprobeerd en kregen die helemaal niet afgesteld, of liep slecht in middengebied of liep slecht in hoge toeren.

nu was hij bang dat hetzelfde zou gebeuren als ik een 4 takt carb op een 2 takt zet

ik heb die carb lopen bestuderen en kan gewoon geen grote verschillen ontdekken met een 2takt carb

kan iemand mij uitleggen OF dit het geval is (dat het slecht zal gaan lopen) en wat het verschil tussen 2 en 4 takt carb is dan.
 
Limburger

De Schout 30-10-2003 17:44 Print reply
Posts: 5327
met andere sproeiers en naald moet het eigelijk wel af te stellen zijn.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Daan Da Man 30-10-2003 17:46 Print reply
Posts: 2064
hoe bedoel je 4takt carb? zoeen met een vacuummembraan erbovenop en een schuif, met een luchtklep?
 
Neonlampje 30-10-2003 17:47 Print reply

Posts: 14825
Het probleem van de meeste 4T carburateurs is dat ze een vacu?m-gestuurde gasschuif hebben...
dit werkt te traag voor de meeste 2Tjes...

verder denk ik dat je het gewoon kunt proberen.. (of ik dus )

Verder weinig ervaring mee...
 
bart de schakelgek 30-10-2003 17:48 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

hoe bedoel je 4takt carb? zoeen met een vacuummembraan erbovenop en een schuif, met een luchtklep?


ik bedoel een carb die eruit ziet als een gewone mikuni,

vlakschuif, vlotterbak etc en verstuivers ,noemde hij het, voor meer mengsel bij hogere toeren

 
Limburger
Daan Da Man 30-10-2003 17:48 Print reply
Posts: 2064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

vacuummembraan erbovenop en een schuif




dat wilde ik dus net vragen
 
Pingu 30-10-2003 17:48 Print reply
Posts: 1842
Als je geen grote verschillen kunt ontdekken moet het wel af te stellen zijn imo, als hij maar niet vacuumgestuurd is Verder.. ik weet niet wat voor cilinder erbij jou opligt, maar 32mm wordt vrijwel zeker overkill
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 30-10-2003 17:49 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


ik bedoel een carb die eruit ziet als een gewone mikuni,

vlakschuif, vlotterbak etc en verstuivers ,noemde hij het, voor meer mengsel bij hogere toeren

powerjet bedoel je?

btw, mensen: niet alle 4T carbs hebben vacu?mgestuurde gasschuiven he, vergeet dat niet

edit
pingu: 32 is geen overkill bij dat brommertje, ik heb hem nl onder handen genomen boven 34 is wel overkill.. tis een 110cctje he!

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 30-10-2003 17:50
 
Ralf 30-10-2003 17:50 Print reply

Posts: 9073
Heeft 4 takt geen ander type mengbuis nodig?
 
Daan Da Man 30-10-2003 17:51 Print reply
Posts: 2064
neej da klopt... maar vaak noemen mensen een gewone carb met een systeem erboven op dat er een dubbele gaskabel (open EN dicht) naar een wiel naast dat systeem gaat de schuif op en neer beweegt, een 4takt carb
 
bart de schakelgek 30-10-2003 17:52 Print reply

Posts: 5987
32mm word geen overkill geloof mij

maar mensen het is een "gewone" aanzuiging van benzine, dus geen vaccuum, en dan nog: zou het vaccuum zijn dan boor ik gat in het carter en doe daar een nippel in en tadaaaa vacuum aansluiting

dus gewoon met benzine kraan

maar heeft hier iemand ervaring mee dan?
zelf lijkt het mij logisch dat het zou kunnen, maar waarom kan 2 takt carb dan niet goed op 4 takt motor?
 
Limburger
Daan Da Man 30-10-2003 17:53 Print reply
Posts: 2064
nu we hier toch over bezig zijn... zou een 32 mikuni met zo een mooi systeem als ik net beschreven heb overkill (wat noemen jullie overkill?????) zijn op een zwaar getunede 70cc vlinderpoort?
 
Neonlampje 30-10-2003 17:53 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Heeft 4 takt geen ander type mengbuis nodig?
dat vraag ik me dus ook af
 
bart de schakelgek 30-10-2003 17:54 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

nu we hier toch over bezig zijn... zou een 32 mikuni met zo een mooi systeem als ik net beschreven heb overkill (wat noemen jullie overkill?????) zijn op een zwaar getunede 70cc vlinderpoort?


jaa dat wel 28 misschien?
 
Limburger
Daan Da Man 30-10-2003 17:57 Print reply
Posts: 2064
hebbik ook nog ey bart :P

maar beschrijf iemand met verstand es overkill? wat bedoelen jullie daarmee precies... kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld te weinig onderdruk komt in de venturi ofzo omdattie nie genoeg aanzuigt???
 
Neonlampje 30-10-2003 18:02 Print reply

Posts: 14825
overkill is een algemene term...
komt zegmaar van kill, als je dan iemand overkillt, is hij al dood maar verspil je er toch moeite aan

dat betekent het ook in dit geval, een te grote carb heeft teveel potentie zegmaar voor de setup... snapst?
 

Dit topic is 3490 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved