Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Balhoofd afstellen NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #13006 - Balhoofd afstellen NSR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Repsolnsr [v Leeuwen] 30-10-2003 16:29 Print topicpost

Posts: 658
Van het begin dat ik mijn NSR heb (2.5 jaar) heb ik een vervelend probleem. Als ik stuur dan blijft hij in het midden hangen. Ik heb nu alles gestript met oog op opknappen. Maar ik wil weten hoe vast die 1e moer vast gedraaid moet worden. Ik heb net nieuwe balletjes erin gedaan en eventjes vastgemaakt maar weer dat ie blijft hangen. Alleen nuttige replys graag want heb haast
 
Dikke penne

Ralf 30-10-2003 16:34 Print reply

Posts: 9073
Zo vast dat er geen speling op zit, en hij geen 'kuiltje' in het midden heeft, preciese aandraaimoment weet ik zo niet, kan vast iemand hier wel opzoeken.
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 30-10-2003 16:35 Print reply

Posts: 658
Dat kuiltje waar je het over hebt die zit op de onderste cup of niet ? Ik heb daarop allemaal kleine kuiltjes zitten.
 
Dikke penne
Rik 30-10-2003 16:57 Print reply

Posts: 3464
misschien moet je eff nieuwe concssen kopen. kan je niet zien of hij ergens tegen aan loopt als je draaid?
 
Repsolnsr [v Leeuwen] 30-10-2003 19:22 Print reply

Posts: 658
Nee niet echt, het is dat ie precies blijft "hangen" waar ook die inhammetjes zitten op de onderste conus. Ik heb het nu op "opgelost" op een andere manier. De onderste handvast aangedraaid en daarna de kroonplaat bovenop goed stevig aangedraaid. Nu moet ik nog afwachten of er speling in komt als aan het rijden ben maar zo met de hand voel ik niets meer
 
Dikke penne
Mr Pain 30-10-2003 20:06 Print reply
Posts: 4966
ja dat heb ik dus ook, heb hem ook te vast aan gedraaid, ik vind het wel fijn, rijd lekkerder in snelle bochten (omdat je niet zo snel kan sturen)
 
Pistonpen Paultje 30-10-2003 20:08 Print reply

Posts: 8678
Die mening deel ik niet met jou
 
Mr Pain 30-10-2003 20:11 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Die mening deel ik niet met jou


leg eens uit dan?

eigenlijk moet je dan zo'n stuurdemper kopen, maar denk niet dat dat op mijn nsr past
 
Blukaap 30-10-2003 20:37 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Die mening deel ik niet met jou




Ik heb wel eens met een (flink) te strak aangedraaid balhoofd gereden met m'n NSR, ik was kapot na een simpel ritje van 15km, puur omdat het sturen loodzwaar ging en dan vooral in snelle bochten (daar wilde ie steeds terug naar het midden).
 
Bastila is lief
Mr Pain 30-10-2003 21:09 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


afbeelding

Ik heb wel eens met een (flink) te strak aangedraaid balhoofd gereden met m'n NSR, ik was kapot na een simpel ritje van 15km, puur omdat het sturen loodzwaar ging en dan vooral in snelle bochten (daar wilde ie steeds terug naar het midden).


moet je meer gaan hangen
 
Blukaap 30-10-2003 21:10 Print reply

Posts: 10006
Dan ben je nog continu bezig om dat stuur n?t uit het midden te houden en daar word je echt moe van.
 
Bastila is lief
kawa 50 31-10-2003 8:32 Print reply

Posts: 400
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain

[...]


leg eens uit dan?

eigenlijk moet je dan zo'n stuurdemper kopen, maar denk niet dat dat op mijn nsr past


Zal ik dus niet doen, een stuurdemper. Bij lagere snelheid gaat het sturen heel zwaar.
En waar zo?n stuurdemper voor is: Als jij met 120km/u uit een bocht komt en je zet het gas er vol op, dan zorgt de demper ervoor dat je stuur niet gaat klapperen. En aangezien jou NSR het koppel en vermogen niet heeft om bij 120 nog eens effe lekker door te trekken...

Lijkt me zonde van het geld. ?t Zou opzich wel passen op je NSR, er zijn ook universele stuurdempers, maar het is niet handig.
 
Hans F 31-10-2003 10:18 Print reply
Posts: 4326
Je zegt dat je nieuwe balletjes erin hebt gedaan? Ik heb toch echt een gesloten lager erin zitten..

Ik zou zeggen, nieuwe lagers erin, vet erbij, het vast genoeg zetten.
 
Ralf 31-10-2003 10:23 Print reply

Posts: 9073
Compleet gesloten of gewoon een los kooitje?
 
Hans F 31-10-2003 10:25 Print reply
Posts: 4326
De kogeltjes kan ik er niet uithalen, die zitten vast in de lagerkooi.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 31-10-2003 17:33 Print reply

Posts: 7007
klopt is bij mij ook
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved