Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bevroren carberateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1084 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12987 - bevroren carberateur
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Luc 29-10-2003 22:15 Print reply

Posts: 3590
hhmmmzz, das fijn te weten, ik vond et al zo gek, dat er een "stroomdraadje" uit men carb kwam
 
bart de schakelgek 29-10-2003 22:25 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik



topic van rutger is kei gaaf om is terug te lezen


afbeelding

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 29-10-2003 21:46


datzelfde had ik van de week ook op mijn tankdop toen het vroor!! alleen dan groen
 
Limburger
mr200r 29-10-2003 22:26 Print reply
Posts: 5122
Het is ook voor 15 jaar en ouder brommers nieuwe
worden wel electrisch verwarmt en niet iedereen heeft er last van.
En ik bedoel onder het rijden als hij dan bevriest bedoel ik.
Byvoorbeeldje rijd een weg van 3 km dan moet je afslaan zodra je gas terug geef slaat hij af
door het rollen start hij meteen maar als je ee stoplicht tegenkomt kan je staan gasgeven.

Dit bericht is ge-edit door mr200r op 29-10-2003 22:52
 
mr200r
RUTGER_86 29-10-2003 22:32 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

[...]


jah klopt derbi senda heeft dat standaart ook op zijn dell'orto

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

hhmmmzz, das fijn te weten, ik vond et al zo gek, dat er een "stroomdraadje" uit men carb kwam
dat is niet om je carb te verwarmen hoor dat is om als je choke aanstaat um op ongevver 7000 toeren te begrenzen (ben ik bij toeval achtergekomen) moet je maar eens een keer de choke aanzetten en volgas geven dan begint ie bij 7000 te stoteren. als je dan naar die kabel kijkt zit er na ongeveer 20cm een stekker trek die maar eens los en geef dan nog eens volgas met choke aan (en vertel mij dan het verschil)

de brommer komt veel hoger in toeren als die kabel los is

(dit is zo bij derbi)

ontopic kan benz dan bevriezen ik weet wel dat diesel kan bevriesen dat komen er grote dikke vlokken diesel maar dan gooien ze er juist benzine bij om dit te voorkomen



Dit bericht is ge-edit door RUTGER_86 op 29-10-2003 22:34
 
DE MANNE VAN JANNE
-Zeroed in- 29-10-2003 22:36 Print reply

Posts: 3255
ik had ook spruitstuk verwarming op me gsm.
werkt dus op de 1 of andere manier voor geen drol
 
RUTGER_86 29-10-2003 22:38 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

ik had ook spruitstuk verwarming op me gsm.
werkt dus op de 1 of andere manier voor geen drol
dat is om de inlaat lucht te verwarmen maar dat werkt met de warmte van je koelwater dus je hebt er all1 iets aan als je blok warm is. maar dat heeft nix te maken met verwarming van je carb
 
DE MANNE VAN JANNE
Hier_ben_ik - Administrator 30-10-2003 7:54 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86

[...]

[...]
dat is niet om je carb te verwarmen hoor dat is om als je choke aanstaat um op ongevver 7000 toeren te begrenzen (ben ik bij toeval achtergekomen) moet je maar eens een keer de choke aanzetten en volgas geven dan begint ie bij 7000 te stoteren. als je dan naar die kabel kijkt zit er na ongeveer 20cm een stekker trek die maar eens los en geef dan nog eens volgas met choke aan (en vertel mij dan het verschil)

de brommer komt veel hoger in toeren als die kabel los is

(dit is zo bij derbi)

ontopic kan benz dan bevriezen ik weet wel dat diesel kan bevriesen dat komen er grote dikke vlokken diesel maar dan gooien ze er juist benzine bij om dit te voorkomen



Dit bericht is ge-edit door RUTGER_86 op 29-10-2003 22:34


je hebt idd zomer- en winterdiesel ja.. bij boeren komt het nog wel eens ooit voor dat ze toevallig nog ff wat rooie zomerdiesel in hun auto hebben geschud en dat ze onderweg ergens stranden omdat de tank bevroren is
ik weet niet of ze bij winterdiesel benzine gooien, kan goed, als het stolpunt van benzine lager ligt dan dat van diesel lijkt het me logisch..


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

ik had ook spruitstuk verwarming op me gsm.
werkt dus op de 1 of andere manier voor geen drol

dat is dus geen spruitstukverwarming maar spruitstukkoeling als ik het goed heb gezien en gesnapt bij chris zn gsm op de eerste brabantmeeting
 
Members zijn vervelend :-|
MWvdK 30-10-2003 11:13 Print reply

Posts: 2247
maarre... als je zo'n warm spruitstuk oid hebt, heb je dan geen vermogensverlies oid, want in koude lucht zit meer zuurstof (of is dit nauwelijks te merken...)
 
Rtm 30-10-2003 11:26 Print reply

Posts: 784
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

ik had ook spruitstuk verwarming op me gsm.
werkt dus op de 1 of andere manier voor geen drol


Dat is toch juis net als bij een RS spruitstuk koeling?
Want aan een opgewarmt mengsel heb je niks (ja misschien kouwe start, dat het dan zou helpen)
Juist als je een gekoeld mengsel hebt, dan passen er meer molecuultjes enzo in je cylinder, en dus een heftiger verbranding.
Of zit ik er nu helemaal naast?
 
Royal Club 12-12-2008 17:58 Print reply

Posts: 60390
he vriend. je bent nieuw, dus ik zal het je vergeven, maar kijk eens naar de datum van het laatste bericht? 2003, tweeduizenddrie, das 5, bijna 6jaar geleden dat er in gepost is
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
4takker 12-12-2008 18:08 Print reply

Posts: 2395
even oude koeien uit de sloot haalen

ik weet nog wel een paar brommers die er last van hebben dat zijn de honda 4takt brommers die tussen 1985 en 1998 zijn gebouwd die hebben alle maal miniatuur carbjes en die vriezen vaak dicht als het vriest of sneeuwd. ik heb er zelf ook last van met de zb dan laat je hem even een paar minuten staan en je kan weer een 5 minuten rijden

mestal gaat er een kanaaltje waar lucht door heen word gezogen dicht zitten

je kan er iets heel goed tegen doen en dat is een verwarmde carb er op zetten
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
SchakelsLimburg 14-12-2008 15:43 Print reply

Posts: 58
Jongens derbi senda heeft er vaker last van ook ik dus.......
Heb er ook een mooie oplossing voor gevonden. Achter de radiateur heb ik een ventilator met een luchtslang gemaakt en na 5 minuten stationair lopen voert de luchtslang al een warme luchtstroom van 20 graden naar de carburteur.Geen last meer van bevriezende carburateur en in de zomer geen te hele radiateur. Kost geen bal en makkelijk te maken.
 
Ik weet het jij bent sneller ! Maar ik rij voor je !!
kpotmake 16-12-2008 16:11 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
hoe kan je carb bevriezen ??

water bevriest.. benzine niet..

of bedoel je dat et mengsel dat zich erin bevindt niet zo vloeibaar is ?? (btje stroperig??)

benzine bevriest wel degelijk, maar het is nooit de benzine die bevriest in de carburateur omdat de temperatuur daar toch te hoog voor is, de waterdamp in je carb bevriest, niet de benzine
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 6432 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved