Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #12973 - yamaha dt met honda blok
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 2003 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
SpeedyR |
30-10-2003 22:31 |
Posts: 1220 |
met snelle 50cc ga je sneller als ori 80cc???
lache nooit geweten:P
maargoed,evengoed hou ik et liever op 50cc want als je wordt gepakt en ze zien dat je 80cc heb,dan heb je goed et zaadje
btw,met die snelle 50 gaat ik iets van 75/80 met 0,6kilowatt,dus tot zover nog geen problemen gehad met smeris,ook niet toen ik op rollerbank moest
|
|
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op...... |
|
bart de schakelgek |
30-10-2003 22:33 |
|
SpeedyR |
31-10-2003 17:53 |
Posts: 1220 |
hoeft van mij niet veel sneller dan ie nu is,me oude cilinder(standaart 50cc) ging ik 70 mee en wordt binnekort effe voor me uitgehoond,kijken hoe snel we dan gaan die trekt in ieder geval al beter op
maarem,effe terug op et onderwerp waar ik mee begonne was,wat is nou het beste blok wat ik er onder ken gooien wat zekerweten past..
en heeft iemand mischien nog een leuk blokje voor me liggen dan? alvast bedankt
|
|
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op...... |
|
Rudy |
31-10-2003 18:00 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
[...]
ik zeg niet direct dat het zo is, maar als je een ori 80cc hebt dan misschien wel...
50snel goed tunen, goede uitlaat, 18 carb en dan wil het ook wel al hoor
80 is een stuk sneller dan die 50 cc tjes
Alles wat op de 4 bak echt goed loopt sloopt de koppeling . Uit een standaart 80 komt ook geen enorm vermogen uit maar uit de 50 cc cilinder die te koop zijn voor dt nog veel minder. Die 80 kun je wel behoorlijk tunen. Broer heeft er een gehad opgeboord naar 90 cc en aardig getuned. Ding sloeg geen modderfiguur tegen een rm 80 (uit 81)
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
SpeedyR |
15-11-2003 18:57 |
Posts: 1220 |
okee,effe een oud topic weer omhoog schoppen.
ik zag net ergens op marktplaats een honda mtx-sh blok staan voor 50euotjes,in nog in de buurt ook.
zou zo'n blok passen in een dt50???
k'heb liever niet dat ik er zelf achter moet komen,zal je net zien dat et niet past...
|
|
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op...... |
|
ties |
15-11-2003 19:07 |
Posts: 1333 |
80 blok halen met ori 80. honda blokken staan die punten totaal anders voor bij mtx/nsr/mbx.
daar gaat de achterbrugas door het blok heen. bij dt niet. 80 blok is goed van dt.
|
|
|
|
brommercrazy |
15-11-2003 19:46 |
Posts: 2594 |
Er zijn een paar optie's
1 50 blok reviseren en er geen grotere cilinder op doen als 50 snel (i.v.m met koppeling)
2 Een 80 blok kopen, van dt, die zijn wel goed (hebben ook 3 plaats koppeling), alleen het nadeel is dat die heel moeilijk te vinden zijn.
Een honda blok in een dt gaat niet passen zonder andere ophangingen. Krijg je ook weer gekloot met een passende uitlaat.
Dus of je 50 blok reviseren of een 80 blok eronder.
|
|
|
|
Saknet |
15-11-2003 19:52 |
Posts: 10355 |
je ken ook een koppeling zoeken van een 80blok en die in je 50blok douwen
tenminste, bij honda
en een ori 80cc hoeft echt niet persee 80 te rijden, daar zijn tandwielverhoudingen voor en snellere uitlaatjes, etc.
en een 50cc is pas sneller als een ori 80 als je m behoorlijk optjoend indd.
en een ori80 net zo opgetuned gaat (d0h) nog weer een stuk harder. maarja dis allemaal logica he.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Dit topic is 2003 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|