Tsja.. wat doe je als je je op een doordeweekse maandag(?) verveelt??
JUIST, dan ga je je mt/mb opvoeren.
Dus men neme een originele mt/mb cilinder, zuiger en een krukas..
Tsja, als je niet goed bij die uitlaatpoort kan, zal
er toch ff wat moeten wijken, dus hoppa, weg die koelribben.
Nergens voor nodig.
Als je goed gaat tunen, moet de inlaat dus wel wat groter,
dies veel te klein bij een originele cilinder.
Die cilinderwangen, of hoe ze ook heten benadelen de spoeling
alleen maar, dus die moeten ff aangepast worden.
Wat extra spoelpoorten in de zuiger is ook een must.
Aan de andere kant zuigerhemd wat afzagen.
En natuurlijk even een stevigere zuigerveer.
Ook de 70cc zuigerpen mag niet ontbreken, alleen maar sneller.
Kijk maar, het past.. (met wat grof geweld)
Dan word de krukas even aangepast.
Even het bigg-end verwijderen, want daar komt natuurlijk
een snelle versie voor in de plaats.
Hier zie je de nieuwe (snelle) drijfstang voor montage.
Het oude bigg-end.
Nou snap ik waarom het vervangen hiervan zoveul kost.
Mn beste schroeverdraaier heeft het neit overleeft (snik snik).
En voila, zie hier het volledige opvoersetje.
Er word verwacht dat dit een snelheid gaat halen van +/- 321 km/h.
Iemand kopen??
Enne kom ik ineens dit tegen, is dit een dremel?
Niet echt stevig iig, want al die dingen slijten als een gek.
De cilinder is harder dan die dingen.