ik kan ook een heel stuk lullen over dat ze ipv het verleggen an de leeftijdsgrens er net zoals in heel de EU op je 16e een lichte motor mag rijden.of mn stelling veranderen in:
ik ben voor het invoeren van de regeling zoals in delen van de EU dat je op je 16 een lichte motor mag besturen nadat je een praktijk+theorie examen hebt afgelegd.
argumenten voor:
-er komen geen opgevoerde brommers meer
-minder ongelukken omdat je niet meer van de die scooterrijders hebt die overal tussendoor rijden
-je een praktijkexamen moet afleggen zoals bij een echte motor en dus veel beter het verkeer kunt inschatten
-je niet zomaar zonder rijbewijs kunt gaan rijden omdat je een kenteken plaat krijgt die op jou naam moet staan
--dat de politie meer grip op de bestuurders heeft en dus niet iedereen m nokt als ie een bordje stop politie ziet.
-er word niet meer zonder helm gereden omdat de mensen dat niet meer verantwoord vinden.
enkele nadelen:
-mensen rijden dan vlug te hard
er veel minder hard gereden word omdat je ook geflitst kunt worden.
-brommerzaken gaan failliet doordat er geen scooters meer verkocht worden
die kunnen zich dan specialiseren in lichtere motorfietsen
- de woute lopen veel geld mis omdat er geen rollebanke meer gehouden worden
|