Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1010 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12948 - afstellen
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de scootergek 2-11-2003 15:46 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

[...]


Waarschijnlijk is dan je rechter krukas kering eruit geknalt, carter kap eraf, en dan kering terug duwen.


beter een nieuwe kering erin doen, krukastandwiel eraf en dan kun je hem er zo overheen duwen.
 
Honda RC-33
Teunmenator 2-11-2003 22:40 Print reply

Posts: 2524
en uhm nou durf ik het bijna niet te vragen he maar als je de kap er aan de rechterkant afhaald zie je daar het koppelingshuis zitten volgens mij zit het daar achter of ernaast of moet er nog veel maar af of hoe zit dat.. en moet ik nog letten op veertjes die op volle spanning staan en als ik het eraf trek dat ik schroefjes bij de overburen kan gaan zoeken...


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

Dit kan mooi in dit topic:

M'n brommer trek veel harder als ie koud is.
Kleinere sproeier, right?


en idd een kleinere sproeier, maar als het goed is zal je ook wat last hebben van stotteren. En hoe heb je je luchtschroef en gasnaald staan?? kun je ook nog wat mee proberen he

en dan nog iets iemand zei tegen mij dat de luchtschroef een echte fijnafstelling is dat het meestal neerkomt op 2 of 3 slagen uit komt niet zo nou. Bij mij is da iig een WERELD VAN VERSCHIL ligt da aan DT of zat die kerel er gewoon naast..

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 2-11-2003 22:43
 
kpotappel86 3-11-2003 1:25 Print reply

Posts: 2679
Hoi ik rij zelf ook dtr en heb dit nog nooit gehad maar als je kering lek is kun je dat voelen hoor draai je olie dop eraf(bijvul dop) en leg je duim op het gat bouwt hij druk op of zuigt hij vacuum is het je kering in je koppeling
En mocht je keering aan de linkse kant lekker dan zie je dat zo kapje eraf waar yamaha op staat ja en dan zie je die troep al wel lopen(blok olie etc..)

ik rijd met 70cc em 20 mm en homoet op een 130 mikunie sproeier ik zou dus maar rond de 100 105 gaan zitten ofzo...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Teunmenator 3-11-2003 9:14 Print reply

Posts: 2524
vielen dank weet ik het dadelijk iig zeker maar hoe vervang je hem. Daarmee bedoel ik waar zit ie precies en hoef ik er daarvoor alleen een kap af te halen ofzow??

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 3-11-2003 9:59
 
brommercrazy 3-11-2003 11:54 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

vielen dank weet ik het dadelijk iig zeker maar hoe vervang je hem. Daarmee bedoel ik waar zit ie precies en hoef ik er daarvoor alleen een kap af te halen ofzow??

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 3-11-2003 9:59


Je hoeft dan alleen de rechter kap eraf te halen, dan zie je het krukastandwiel zitten en waarschijnlijk is hij er dan uitgeschoten, dus dan moet je hem terugduwen.
 
kpotappel86 3-11-2003 16:04 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

vielen dank weet ik het dadelijk iig zeker maar hoe vervang je hem. Daarmee bedoel ik waar zit ie precies en hoef ik er daarvoor alleen een kap af te halen ofzow??

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 3-11-2003 9:59

je haalt je kickstarter eraf ddie ene bout...
tapt je olie af...
Haalt je carter bouten eruit(zijn er 12 ofzo)
dan houd je die as van je kick starter op zijn plek en trek je de kap eraf(komt altijd nog wa olie uit)
Dan zie je je koppeling met 4 schroeven/bouten met veren er onder die trek je er af dan zie je een moer zitten haalk die er eraf achter je koppeling dan zie je een rubberen ring om je krukas die moet je er uithalen(das je keering)
da doe je met een schroevendraaier ofzo, dan haal je een nieuwe keering(nummers staan op de oude keering)
die schuit f je erop dan tik je hem goed aan met een dop(van een ratelset) die past
dan monteer je het qallemaal weer terug koppeling etc...dan carterkap erweer op
dan brommer recht houden olie bijvullen(600cc)
dan starten en rijden

Zo goed Groetjes Kevin

 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
huh 3-11-2003 16:18 Print reply
Posts: 1755
Wat handig zo'n DT...kun je tenminste vanaf de buitenkant je rechterkeerring goed doen

En even over de luchtschroef: als ik mn carb afgesteld heb (sproeiertje uitzoeken + gasnaald beetje afstellen), dan heb ik echt schijt aan hoe die luchtschroef staat...als je em nie overdreven ingedraait of uitgedraait hebt, dan maakt het bijna geen reet uit hoe dat ding staat.

Sommige (of eigelijk veel helaas ) mensen denken dat je luchtschroef de samenstelling van je mengsel over het gehele toerengebied regelt...niets is minder waar...je luchtscroef regelt alleen je mengsel bij 'idle-running' oftewel, stationair en je toerengebied tot zeg maar kwart-gas. Ook merk je wel iets in gasreactie en heeel soms merk je bij het afremmen dat je luchtschroef klote staat...nou dan geef je dr een hengst aan, je merkt vanzelf wel wat de goeie kant is...en dan is het allemaal weer goed.

Alleen als ik mn carb 100% perfect wil afstellen gebruik ik dat ding...maar zo gauw ie redelijk stationair loopt en de gasreactie niet bagger is, dan maakt het me geen zak uit hoe die luchtschroef staat.

Zo
 
Teunmenator 3-11-2003 16:29 Print reply

Posts: 2524
Nou bij maakte het dus heel veel uit maar dat komt door die olie enzow denk ik. Daarbij jullie gaan nou alleen uit van de rechtse maar als het nou links is??? daarbij moet ik toch links even kijken denk ik ofniet??
 
kpotappel86 3-11-2003 16:40 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Nou bij maakte het dus heel veel uit maar dat komt door die olie enzow denk ik. Daarbij jullie gaan nou alleen uit van de rechtse maar als het nou links is??? daarbij moet ik toch links even kijken denk ik ofniet??


Links ken je zo zien kap eraf die over tandwiel/vliegwiel zit dan zie je de olie wel lekken hoor zie je niets voel of hij druk opbouwt of vacuum zuigt via de oliebijvuldop
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Teunmenator 3-11-2003 22:05 Print reply

Posts: 2524
mense bedankt ik ga het woensdag uitproberen dan heb ik vrij en heel misschien krijg ik hem dan na mijn cab, cilinder, koppelingplaten, krukaskeering vervangen te hebben goed.

cilinder hoefde niet perse en dit lijkt natuurlijk voor jullie niet veel maar een half jaar geleden wist ik niet eens wat een caberateur was ....
 
KaWaReZ 3-11-2003 22:11 Print reply

Posts: 20582
hehe

da wissik ook nie..

kdee ook geen poging zoals sommige scootergasjes die hun bougie eruitschroeven, om ff naar de sproeier te kijke
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Teunmenator 3-11-2003 22:39 Print reply

Posts: 2524
Maar stel nou dat ik toch merk dat het links is hoe moet ik het dan fixe??
 
kpotappel86 3-11-2003 22:55 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Maar stel nou dat ik toch merk dat het links is hoe moet ik het dan fixe??

dan moet je kijken waar hij lekt(bij jou dan langs het vliegwiel alst goed is)
het kan ook zijn bij het tandwiel of bij de schakel as maar da ist bi jou nie thoor...
bij et vliegwiel haal je de kap er dan ga je naar de brommerboer koop je een vliegwiel trekker of je probeert het met loshalen rondom zachtjes tikken met hamer krijg je hem ook vaak wel los
dan haal je de schroefjes uit je grondplaat wala daar is de keering

 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Teunmenator 4-11-2003 14:02 Print reply

Posts: 2524
aangezien ik mijn ontsteking niet kan vervroegen kan ik dan denk ik ook nix fout doen met het terugzetten of moet ik iets gaan afstellen??
 
kpotappel86 4-11-2003 15:41 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

aangezien ik mijn ontsteking niet kan vervroegen kan ik dan denk ik ook nix fout doen met het terugzetten of moet ik iets gaan afstellen??


Snok gewuun er af je ken hem wel afstellen moet je ff merktekentje zeten
waar hij zat ongeveer
en by the way wel eens een bougie vervangen... ?
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 3493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved