Teunmenator |
29-10-2003 20:53 |
Posts: 2524 |
Nou ja ik zal iig eens gaan kijken. Maar als ik het dus goed begrijp zou ie dan ook olie uit mijn blok zeg maar aan het verbranden zijn. En dat gaat neem ik aan niet zo hard dat als je bijv. nu de olie zou aftappen dat er nog de helft inzit ofzow. Daarbij lijkt het me raar dat ie lekt want ik heb hem aan die kant tenminste nooit open gehad
Even voor de duidelijkheid hij rookt en stinkt eigenlijk alleen als ie koud is of een minuutje ofzow stationair aan het lopen is daarbuiten niet...
Daarbij heb ik het slangetje dat op mijn spruitstuk staat er nog steeds op zitten ook al is het niet in gebruik. Het pompje hangt nog wel aan dat slangetje, zou ie daar lucht aanzuigen???
Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 29-10-2003 22:45
|
|
|
|
Teunmenator |
29-10-2003 22:31 |
Posts: 2524 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
Of is er heel misschien iemand in de buurt van Beek en Donk (ligt bij: Helmond,gemert, lieshout, eindhoven) die zegt van nou ik wil da wel toen voor een kleine vergoeding?? Ik ben hier nou dus al meerdere maanden mee bezig (hoop geklooi met afstellen, toen nieuwe cab., snellere cilinder, en ik krijg het maar niet klaar...)
Laten we deze ook even niet vergeten
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
30-10-2003 7:49 |
Posts: 8499 |
hij kan best valse lucht aanzuigen door je oliepomp ja.. gewoon ff dat slangetje doorknippen en een schroef erin draaien
en ik woon in asten btw
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Teunmenator |
30-10-2003 15:14 |
Posts: 2524 |
Ik weet dat je in asten woont vanwege brabant meeting waar ik niet naartoe kon omdat mijn brom het niet deed
Ik heb een slangetje met een schroef op da pijpje van mijn spruitstuk gezet dat helpt nix. Daarbij heb ik gekeken naar mijn grondplaat en er zit geen drupje olie aan/langs...
Toen ik hem net probeerde te starten kon ik aanrijden ff stukje gereden allemaal lage toeren ik zit hier midden in een woonwijk met een hoop bochten. (ROKEN !!!)Kwam ik buiten de woonwijk bij een zandpad slaat ie af.. (is dus een beetje warm geworden inmiddels) Nou ja ik wa geklooid met de afstelling je krijgt hem alleen gestart als de luchtschroef helemaal inzit wat eigenlijk dus best raar is. Het roken was wel een stuk minder geworden. Ik kon de hele tijd maar een klein stukje rijden en hij sloeg af. Op het eind reed ie niet meer. Ik terug naar huis gelopen en bougie gekeken (ik heb ze nooit zwarter gezien). (vorige keer waren de mankementen iets minder erg maar was de bougie witsig ik denk dat ie nou gewoon niet wit kon worden door de lage, tot geen toeren)
Nou kan ik hier wel de conclusie uit gaan trekken dat er een te grote sproeier inzit maar waarom staat die luchtschroef dan helemaal ingedraaid??
Ik heb er nu trouwens een sproeier 120 inzitten en zoals eerder gezegt het is geen mt bij dt schijnt grote maten vrij normaal te zijn.....
Iemand een idee????
Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 30-10-2003 15:15
|
|
|
|
kawa 50 |
30-10-2003 15:17 |
Posts: 400 |
Als je luchtschroef helemaal dicht zit is hij inderdaad te rijk afgestelt. Zonder zuurstof geen verbranding.
Dus de luchtschroef weer open zetten.
|
|
|
|
Teunmenator |
30-10-2003 15:43 |
Posts: 2524 |
Ja da snap ik maar da was juist mijn probleem met de luchtschroef een stukje of een eind uit doet ie nix maar met de luchtschroef een kwart slag open of helemaal in rijd ie een beetje maar is ie hem ook aan het verzuipen...
Daarbij zag ik trouwens dat als je alleen het kapje eraf haalt waar yamaha opstaat aan de kant van je vliegwiel zodat je op de voorkant van je vliegwiel kijkt en bij de afstelling van je koppeling kan. Dan zit er onder de plek waar je je koppeling mee kan afstellen een schroefgaatje???. Moet daar iets inzitten ofzow??
|
|
|
|
kawa 50 |
30-10-2003 15:45 |
Posts: 400 |
AU!
Nu houdt het op voor mij. Ik heb geen idee hoe een Yamaha in elkaar zit.
|
|
|
|
Teunmenator |
1-11-2003 17:40 |
Posts: 2524 |
Ik weet nu 100 % cker dat ie geen valse lucht zuigt want ik heb 2 maal m7 draad getapt in mijn spruitstuk en da zit goed vast (ik twijfelde ooit).
Even opnieuw het probleem:
Je krijgt hem gestart
Als je gas geeft valt ie uit (stationair als ie een beetje warm is niet)
de bougie is pikzwart
hij rookt als een hel
uitlaat zit niet verstopt
En ik zie geen olie-druppels bij mijn grondplaat en mijn uitlaat stroomd ook niet vol blokolie of wat dan ook.
Ik heb er nu een 65 mikuni sproeier in zitten wat bijzonder klein is voor een snelle 50, met ori filter en een 16mm mikuni
Weet iemand wat het is ????
(nou ik dit op een rijtje aan het zetten ben denk ik er ineens aan dat mijn luchtfilter wel eens wat verstopt zou kunnen zitten maar andere ideeen zijn welkom)
|
|
|
|
KaWaReZ |
1-11-2003 17:44 |
Posts: 20582 |
65 mik op een 16mm.... da voel nie goed aan.. lijkt mij te klein... (maar ik ben ook groot gewend :s)
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
de_koen |
1-11-2003 17:50 |
Posts: 5595 |
check je luchtfilter en je ontstekingtijdstip
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
1-11-2003 18:46 |
Posts: 10835 |
Ik denk ook dat je keering kapot is. Kijk eens of er nog genoeg olie in het blok zit (Ik denk trouwens niet dat je dat beetje verschil van olie zal merken, maar je kan altijd een keer kijken)
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Teunmenator |
2-11-2003 14:15 |
Posts: 2524 |
Nou mijn ontsteking is goed en ik heb net de luchtslang er gewoon afgehaald en hij loopt zelfs dan nog hetzelfde.
Nou heb ik ook olie snel ff afgetapt (blok krijg ik niet warm ik heb wel een keer gewiebeld maar niet lang gewacht) en er kwam 450cc uit terwijl er 600cc in moet en dat heb ik er ook ingedaan.
Nou verwacht ik niet dat er nog 150cc olie in mijn blok zit dus wat dat betreft zou het die keerring kunnen zijn. Zou iemand mij heeeelll uitvoerig uitkunnen leggen hoe je die vervangt en of dat veel tijd kost
|
|
|
|
Teunmenator |
2-11-2003 15:38 |
Posts: 2524 |
Kan dan niemand een beetje simpel uitleggen hoe je je krukaskeerringen vervangt
|
|
|
|
brommercrazy |
2-11-2003 15:41 |
Posts: 2594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
Kan dan niemand een beetje simpel uitleggen hoe je je krukaskeerringen vervangt
Waarschijnlijk is dan je rechter krukas kering eruit geknalt, carter kap eraf, en dan kering terug duwen.
|
|
|
|
Erik_P |
2-11-2003 15:43 |
Posts: 690 |
Dit kan mooi in dit topic:
M'n brommer trek veel harder als ie koud is.
Kleinere sproeier, right?
|
|
- |
|