Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12948 - afstellen
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 27-10-2003 23:37 Print topicpost

Posts: 2524
Ik heb een yamaha DT
snelle 50
Niet echt snelle uitlaat maar meer als ori.(ik wil hem graag voorlopig zo houden)
16mm mikuni

Ik krijg mijn brom dus niet afgesteld even de symptomen:

Als ik volgas rijd in zijn 4de valt ie uit meestal krijg ik na met gas gespeeld te hebben en in zijn 3 zetten hem weer aan

Ik krijg hem niet altijd even lekker gestart, als ik dan volgas geef valt ie uit en hij stinkt/rookt best erg.

Het uitvallen wordt nog veel erger als mijn luchtschroef een eind uit is.

trekt niet lekker door


Deze kenmerken wijze volgens mij op een te grote sproeier. Maarja mijn bougie ziet vrij witjes, iig niet koffiebruin. ik weet 99% cker dat ie geen valse lucht zuigt. Zal het toch komen omdat ie een kleinere sproeier nodig heeft? (mijn gasnaald stond bij de laatste "witte bougie" op de middelste stand)

even voor de duidelijkheid. Ik weet heel goed het FAQ over afstellen te vinden en ik heb al heel veel uitgeprobeert.

Ik hoop te horen wat jullie zouden doen. welke andere sproeier/afstelling en als ie dan weer een ander slecht symptoom laat vertoond wat er dan aan de hand is.

bvd
 

Kampersjaak 28-10-2003 9:55 Print reply

Posts: 12285
volgens mij gaat het een beetje tegen me kaar in
een witte boegi en hij rookt erg
het zou een keering kunnen zijn
en wat voor een sproeier heb je er in zitten?

 
oderint dum metuant
Teunmenator 28-10-2003 15:31 Print reply

Posts: 2524
Da is net het probleem dat het tegen elkaar ingaat anders was er niks te vragen.

Zoals ik al zei is ie 99% dicht er zit een 125 in en ik ga er over een minuut een 120mikuni indoen.

(schijnt heel normaal te zijn bij DT zo'n grote sproeier door de andere soort cab.) Op iets onder de 100 krijg je hem ook gewoonweg niet gestart
 
De Schout 28-10-2003 15:33 Print reply
Posts: 5327
toch geen veel te wartme bougie in zitten??

 
tune tweak fiddle bang bummer
Olaf 28-10-2003 17:11 Print reply
Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

toch geen veel te wartme bougie in zitten??



wat bedoel jij met een te warme bougie?

en aan teunmenator, ik heb zelf ongeveer zelfde set up als jou maar dan 80 cc pijp en ik had 140 mikuni sproeier, was mooi koffie bruin.
maar als je bougie wit is denk ik toch aan een grotere sproeier.

stinken en roken is verder gewoon een bekende eigenschap van een dt
 
ties 28-10-2003 17:38 Print reply
Posts: 1333
mijn ex dat had ook altijd lompe sproeier de 60 die ik had ook, zat een 160 in met pwrfilter. maar denk gewoon lekke keering. aan vliegwiel of koppelings kant(zijn geen andere) zijn allebei relatief makkelijk te vervange.
 
Teunmenator 29-10-2003 15:09 Print reply

Posts: 2524
Of is er heel misschien iemand in de buurt van Beek en Donk (ligt bij: Helmond,gemert, lieshout, eindhoven) die zegt van nou ik wil da wel toen voor een kleine vergoeding?? Ik ben hier nou dus al meerdere maanden mee bezig (hoop geklooi met afstellen, toen nieuwe cab., snellere cilinder, en ik krijg het maar niet klaar...)


 
Teunmenator 29-10-2003 15:11 Print reply

Posts: 2524
Ties ik weet echt niet over welke pakkingen je het hebt????

daarbij hielp die 120 sproeier nix het probleem is hetzelfde gebleven maar dan nog erger...

zou het idd aan de bougie kunnen liggen?? ik heb een ngk b7hs en aan een te zware vertanding denk ik ook niet 13-47 en daarbij heb ik mijn koppelingsplaten pas vervangen maar dat lijkt me ook sterk als daar het probleem zit?? (of bij de olie)
 
ties 29-10-2003 15:40 Print reply
Posts: 1333
ik bedoel je krukas keerring die kunnen een beetje lek zijn. dan rijdt ie wel. maar niet echt goed.
 
kawa 50 29-10-2003 15:44 Print reply

Posts: 400
Jah. Als de rechter keerring lek is dan gaat ie carter olie ?verbruiken?, komt dan in de uitlaat terecht.
Beetje offtopic maar hier kun je wel aan zien dat ie misschien lek is.

Dit bericht is ge-edit door kawa 50 op 29-10-2003 15:44
 
Teunmenator 29-10-2003 17:03 Print reply

Posts: 2524
hmmm ben ik dus helemaal een noop in dat carter gebied enzow... maar okej. Iig ik denk zelf dat ik hem gewoon weg niet krijg afgesteld ik ken het faq goed en ik vraag ook wel ooit iets aan andere maar het lukt nooit goed ik vrees dat er gewoon iemand naar moet kijken die er verstand van heeft..


 
Teunmenator 29-10-2003 17:25 Print reply

Posts: 2524
die krukkas keering waar zit die precies misschien rare vraag... (maarja niet vragen is nog dommer)
 
JIMMY 29-10-2003 17:27 Print reply

Posts: 2765
ziten om je krukas () voor je lagers..

als je je vliegwiel en ontsteking eraf haalt, en je kijkt daar waar je krukas uit je blok komt, dan zie ja daar zo?n soort rubbere ring om je krukas zitten.. dat is de keering
 
Olaf 29-10-2003 17:31 Print reply
Posts: 473
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kawa 50

Jah. Als de rechter keerring lek is dan gaat ie carter olie ?verbruiken?, komt dan in de uitlaat terecht.
Beetje offtopic maar hier kun je wel aan zien dat ie misschien lek is.

Dit bericht is ge-edit door kawa 50 op 29-10-2003 15:44


ik wou dat bij mijn brommer ook een keer bekijken die keerring maar weet iemand hoe je daarbij komt? heb beetje zelfde problemen als teunmenator
 
Teunmenator 29-10-2003 19:06 Print reply

Posts: 2524
Maar lekt ie dan niet langs de grondplaat af zal ik maar zeggen...
 
JIMMY 29-10-2003 19:08 Print reply

Posts: 2765
Als de keering bij je vliegwielkant lek is kun je dat meestal zien doordat er wat olie uitkomt.. komt dan meestal op je ontsteking enzo..
 

Dit topic is 3480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved