Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Poorten polijsten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 950 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1288 - Poorten polijsten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Woeter 19-8-01?14:33 Print topicpost

Posts: 2832
Hoe kan ik de uitlaatpoort en de spoelpoorten van mijn cilinder mooi glad maken, ze zijn nu namelijk echt slecht afgewerkt en allemaal richels en ruwe oppervlakken erin...
Ik heb geen dremel, dus het moet met iets anders, maar hoe?!
 

Nick - Administrator 19-8-01?14:38 Print reply

Posts: 4967
Schuurpapier!
 
Joost 19-8-01?18:07 Print reply
Posts: 1108
Wordt heeeeeeeeel lang schuren zonder dremel :n

Maar ff serieus je zouw een op de boormachine een dinkie maken maar dat lijkt me niet relax werken. Op m'n dremel hem ik een asje waarin een sleuf is gezaagt. Door die sleuf steek ik dan een strook waterproof schuurpapier en daar mee kan je heel best polijsten.
 
It is going to be a Endless summer...
verwijderd 19-8-01?19:12 Print reply
Posts: 4082
veil
 
bartjan 19-8-01?21:03 Print reply
Posts: 109
cilinder samen met jif (of cif) en wat fijn zand in de vaatwasmachine, dan word alles mooi glad

maar dan moet je daarna wel een overmaat zuigertje kopen
 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
70malossi 19-8-01?21:07 Print reply
Posts: 4176
en nou komt drekt iermand die meent dat het niet goed is om de poorten te polijsten omdat er dan geen goede menging van het megsel is.
let maar op :
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Rene 19-8-01?21:18 Print reply
Posts: 2573
heej, het is niet goed om de poorten te polijsten, want dan is de werveling niet meer goed
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
bartjan 19-8-01?21:13 Print reply
Posts: 109
en dan ben ik er (die er meer van weet omdat ie reest) en die vertelt van te voren al dat dat onzin is, omdat:
1 als je goede (zware) olie hebt dan blijft het onder bij de krukas, want die heeft juist smering nodig en de cilinder haast niet
2 zoiezo is dat onzin, want hoe sneller het mengsel is hoe beter (dus je moet ook eigenlijk je spruitstuk enzo polijsten (heeft mijn reecer ook)
 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
Hemmes 19-8-01?22:19 Print reply
Posts: 247
Maar door dat je alles glad maakt, blijft het mengsel lucht/benzine niet zo als je het hebt afgestelt
Dus zou het ook een beetje ruw moeten zijn
 
Feel the power of MHR
-Michiel RS- 19-8-01?22:30 Print reply
Posts: 2803
ruw ?
ooh dan leg je toch gewoon een stukje schuurpapier in je spruitstuk

Symen sayz:
Quote:
veil


Jaahjaah, kan je net zo goed een boor pakken en met de zijkant door de uitlaatpoort rossen.:n

Maar wouter, je hebt daar echt een dremel voor nodig, of een boormachine met zo'n stoffe bol erop die ronddraaid, dan moet je die stoffe bol eerst langs een polijst spul of poijststeen halen (lekker die bol ermee insmeren), en dan werkt het goed.
 
Joost 20-8-01?11:24 Print reply
Posts: 1108
en hier gaat de eeuwige discussie weer....arggg
 
It is going to be a Endless summer...
speedymark 20-8-01?11:35 Print reply
Posts: 605
je moet het niet te glad maken want dan glijd het mengsel uit en breekt ie ze been!
 
GUMMEN RULEZZZZZ
Sneks 20-8-01?14:12 Print reply
Posts: 2499
Ik heb net bij miojn toch al vrij rotte eurokit het spijltje bij de inlaat eruit gesloopt . En de uitlaatpoort wat hoger gefreest. Nu er alleen nog maar weer een zuiger voor kopen en dan eens kijken wat het uitmaakt .

Owja en hoe boor je die aux-poorten?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Woeter 20-8-01?19:10 Print reply

Posts: 2832
Quote:
als je goede (zware) olie hebt dan blijft het onder bij de krukas, want die heeft juist smering nodig en de cilinder haast niet



Oja, en waarom loopt je cilinder dan altijd vast en niet je krukas bij te weinig smering?? WIJSNEUS DIE ER MEER VAN WEET OMDAT IE REEST!?!?!?!?!?!



patser
 
Sneks 20-8-01?20:14 Print reply
Posts: 2499
wat freest iedereen hier ongeveer aan z'n cilinder?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
70malossi 20-8-01?21:18 Print reply
Posts: 4176
onze frees is 3 meter
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 2060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved