Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Autotechniek

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 964 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12869 - Autotechniek
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4579 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

scooterkiller 19-10-2003 2:34 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: E-man

Kan iemand misschien ff wat dingen uit de boeken van de HTS autotechniek posten, het liefst de moelijkste dingen die te vinden zijn in de boeken, dan kan ik me een beter beeld vormen van de moeilijkheidsgraad


Ik hoef het je niet te posten, ik kan je zo wel vertellen dat het moeilijk is

Alhoewel als je de korte opleiding doet (2jaar)dus voor 2de monteur dan stelt het niet echt veel voor maar als je de lange opleiding doet (4jaar)voor 1ste monteur dan valt het nog niet mee.

Ik heb het wel over de MTS motorvoertuigkunde

P.S.
Met een 2de monteurs opleiding op MTS niveau kan je GEEN eigen zaak beginnen want je niveau is veels te laag je kan niet eens chef werkplaats of 1ste monteur worden, je zal altijd een stomzinnig 2de monteurtje zijn als je geen vervolg opleiding doet, graaf je eigen graf dan maar alvast als je dat toch denkt te kunnen berijken.

Om op HTS niveau lessen te nemen moest je in mijn tijd eerst de MTS doen anders werdt je zoizo niet op de HTS aangenomen, misschien is dat nu verandert maar dat lijkt me sterk.

Nog iets hoe ik over auto techniek denk, ik heb dan wel 1ste monteur motorvoertuigen gedaan maar ik vertik het om aan die dingen te sleutellen het verkloot je rug zwaar daarom ben ik nu met een opleiding Motorfiets techniek bij het ROC bezig met een vervolg opleiding werkplaats manager waarmee je een eigen zaak kan beginnen en er tevens een bromfietstechniek diploma automatisch bij krijgt, tig keer beter en leuker.

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 19-10-2003 2:55
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Saknet 19-10-2003 8:20 Print reply

Posts: 10355
en dan ga je zeker ook kmtellers op voere voor centen enzo
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Rudy 24-10-2003 18:06 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

ik doe ook autotechniek, maar dan op mbo niveau, 1 dag naar school 4 dagen leren.
maar ik kan geen stage plek vinden dus zit nog
gewoon thuis =(
mijn mening is dat je hiervan meer leert dan van theorie, van verschillende lui gehoort die beide (hbo en mbo) hebben gedaan.
en bovendien nemen garages eerder mensen aan met ervaring dan mensen met alleen theorie, + als meisje kom je makkelijker aan de slag als jongen.



Is toch niet echt de bedoeling dat je aan het sleutelen komt in een garage vanaf hts-a, dus dat boeit toch niet. Is veel meer gericht op het ontwerpen testen ed.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 24-10-2003 18:11 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller

Kunt er vanaf de havoveau kan je GEEN eigen zaak beginnen want je niveau is veels te laag je kan niet eens chef werkplaats of 1ste monteur worden, je zal altijd een stomzinnig 2de monteurtje zijn als je geen vervolg opleiding doet, graaf je eigen graf dan maar alvast als je dat toch denkt te kunnen berijken.

Om op HTS niveau lessen te nemen moest je in mijn tijd eerst de MTS doen anders werdt je zoizo niet op de HTS aangenomenmessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller

Kunt er vanaf de havoveau kan je GEEN eigen zaak beginnen want je niveau is veels te laag je kan niet eens chef werkplaats of 1ste monteur worden, je zal altijd een stomzinnig 2de monteurtje zijn als je geen vervolg opleiding doet, graaf je eigen graf dan maar alvast als je dat toch denkt te kunnen berijken.

Om op HTS niveau lessen te nemen moest je in mijn tijd eerst de MTS doen anders werdt je zoizo niet op de HTS aangenomen, misschien is dat nu verandert maar dat lijkt me sterk.



Kunt er vanaf de havo (en vwo dus) direct heen.

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 24-10-2003 18:12
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
henk huppelschoten 24-10-2003 18:13 Print reply
Posts: 656
mijn broer doet ook hts autotechniek en die kon vanaf de vwo zo aan de slag dus vooropleiding in de autotechiek is niet nodig
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
Pistonpen Paultje 24-10-2003 18:37 Print reply

Posts: 8678
Zitten nog aardig wat mensen daarzo Ik wil er ook gaan kijken...lijkt me wel wat...

En Herman (SMALL HONDA) zit er ook....

Veul menskes dus

 
Mr Pain 24-10-2003 18:42 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller

[...]


Ik hoef het je niet te posten, ik kan je zo wel vertellen dat het moeilijk is

Alhoewel als je de korte opleiding doet (2jaar)dus voor 2de monteur dan stelt het niet echt veel voor maar als je de lange opleiding doet (4jaar)voor 1ste monteur dan valt het nog niet mee.

Ik heb het wel over de MTS motorvoertuigkunde

P.S.
Met een 2de monteurs opleiding op MTS nimessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller

[...]


Ik hoef het je niet te posten, ik kan je zo wel vertellen dat het moeilijk is

Alhoewel als je de korte opleiding doet (2jaar)dus voor 2de monteur dan stelt het niet echt veel voor maar als je de lange opleiding doet (4jaar)voor 1ste monteur dan valt het nog niet mee.

Ik heb het wel over de MTS motorvoertuigkunde

P.S.
Met een 2de monteurs opleiding op MTS niveau kan je GEEN eigen zaak beginnen want je niveau is veels te laag je kan niet eens chef werkplaats of 1ste monteur worden, je zal altijd een stomzinnig 2de monteurtje zijn als je geen vervolg opleiding doet, graaf je eigen graf dan maar alvast als je dat toch denkt te kunnen berijken.

Om op HTS niveau lessen te nemen moest je in mijn tijd eerst de MTS doen anders werdt je zoizo niet op de HTS aangenomen, misschien is dat nu verandert maar dat lijkt me sterk.

Nog iets hoe ik over auto techniek denk,veau kan je GEEN eigen zaak beginnen want je niveau is veels te laag je kan niet eens chef werkplaats of 1ste monteur worden, je zal altijd een stomzinnig 2de monteurtje zijn als je geen vervolg opleiding doet, graaf je eigen graf dan maar alvast als je dat toch denkt te kunnen berijken.

Om op HTS niveau lessen te nemen moest je in mijn tijd eerst de MTS doen anders werdt je zoizo niet op de HTS aangenomen, misschien is dat nu verandert maar dat lijkt me sterk.

Nog iets hoe ik over auto techniek denk, ik heb dan wel 1ste monteur motorvoertuigen gedaan maar ik vertik het om aan die dingen te sleutellen het verkloot je rug zwaar daarom ben ik nu met een opleiding Motorfiets techniek bij het ROC bezig met een vervolg opleiding werkplaats manager waarmee je een eigen zaak kan beginnen en er tevens een bromfietstechniek diploma automatisch bij krijgt, tig keer beter en leuker.

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 19-10-2003 2:55


hey jeroen, ik doe nu ook auto voortuigen, en ik vind het ook maar niks met die grote lompe dingen werken, ik ga nu dus ook motorfiets techniek doen, maar weet jij misschien of dat een werk leer iets is of een leer stage?
 
SMALL HONDA 24-10-2003 18:44 Print reply

Posts: 1575
ik doe nu 2e jaar hts car technologie
als je eerst MBO doet heb je het zeker makkelijker maar het is eiglijk niet te vergelijken. MBO is meer praktijk en HTS is zeker wel een stukje moeilijker het is bijna alleen theorie dat beetje practijk dat je krijgt stelt eiglijk genne zak voor. Maar voor praktijk ervaring kan je altijd bij een raceteam, soort studentenvereniging
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Jasper van Dijk 24-10-2003 19:13 Print reply

Posts: 111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

welke klas? ik a1a



a1g, en hopelijk zie je over niet al te korte tijd mijn motor wel op school staan als ik daar een kamertje heb
 
filomeen 25-10-2003 1:07 Print reply

Posts: 2600
Gaat er iemand naar de open dag 8 november??? ik iig wel, misschien wel op mn mtxje ...kweetniet ik hoor zoveel verschillende dingen van die school.. maar dat t weinig praktijk is vink wel kut leek me juist wel leuk, maar ach ik ben toch te klein om onder de motorkap te kunnen kijken...

Dit bericht is ge-edit door meisje op 25-10-2003 1:10
 
Rudy 25-10-2003 1:47 Print reply

Posts: 3471
Quote:


Oorspronkelijk gepost door: meisje

Gaat er iemand naar de open dag 8 november??? ik iig wel, misschien wel op mn mtxje ...kweetniet ik hoor zoveel verschillende dingen van die school.. maar dat t weinig praktijk is vink wel kut leek me juist wel leuk, maar ach ik ben toch te klein om onder de motorkap te kunnen kijken...


Dit bericht is ge-edit door meisje op 25-10-2003 1:10



%message=
Quote:


Oorspronkelijk gepost door: meisje

Gaat er iemand naar de open dag 8 november??? ik iig wel, misschien wel op mn mtxje ...kweetniet ik hoor zoveel verschillende dingen van die school.. maar dat t weinig praktijk is vink wel kut leek me juist wel leuk, maar ach ik ben toch te klein om onder de motorkap te kunnen kijken...


Dit bericht is ge-edit door meisje op 25-10-2003 1:10



(broer rudy)
Ach wat is het nadeel van weinig praktijk? Of je moet de rest van je leven willen sleutelen.
De pratica op de hts zijn vooral om je wat inzicht te geven en om later wat mee te kunnen berekenen, zeker in het eerste jaar.
De bouten ed. aan de blokken die je los draaid kun je met je vingers doen (zelfs bijna zonder
smerige handen te krijgen). Persoonlijk vind ik sleutelen ook leuk, maar dat doe ik voornamelijk
dus thuis.
Het is meer dat je niet naar die open dag gaat en daar 28broer rudy)
Ach wat is het nadeel van weinig praktijk? Of je moet de rest van je leven willen sleutelen.
De pratica op de hts zijn vooral om je wat inzicht te geven en om later wat mee te kunnen berekenen, zeker in het eerste jaar.
De bouten ed. aan de blokken die je los draaid kun je met je vingers doen (zelfs bijna zonder
smerige handen te krijgen). Persoonlijk vind ik sleutelen ook leuk, maar dat doe ik voornamelijk
dus thuis.
Het is meer dat je niet naar die open dag gaat en daar een walhalla ziet, je krijgt namelijk op de
introductie een beetje het idee dat

je best nog wat praktijk enz krijgt (er staan ook altijd leuke auto's enz). Er worden best nog wel
een stel practica gegeven maar dat zijn geen sleutel practica. Practica vm (in de 2de) houden vaak in
dat je een voorbereiding moet maken om een bepaalde motor te testen ofzo, na de tijd moet je daar bepaalde
conclusies aan hangen en de gevens verwerken met behulp van excel. Voor de rest heb je in de eerseen walhalla ziet, je krijgt namelijk op de
introductie een beetje het idee dat

je best nog wat praktijk enz krijgt (er staan ook altijd leuke auto's enz). Er worden best nog wel
een stel practica gegeven maar dat zijn geen sleutel practica. Practica vm (in de 2de) houden vaak in
dat je een voorbereiding moet maken om een bepaalde motor te testen ofzo, na de tijd moet je daar bepaalde
conclusies aan hangen en de gevens verwerken met behulp van excel. Voor de rest heb je in de eerste en 2de nog
regelmatig elektrische systemen practica, is meestal meten van systemen die in een auto voorkomen.

Je kunt de opleiding een beetje zien als een soort werktuigbouwkunde met een deel es (electonica) (puur wat in een auto
gebruikt wordt, al is dat dus vrij veel) stromingsleer en je hebt een aantal auto specifieke vakken als verbrandingsmotoren
wegligging, voertuigtechnisch ontwerpen, materiaalkunde.

Zelf vind ik het een erg leuke opleiding zeker als je erg van autte en 2de nog
regelmatig elektrische systemen practica, is meestal meten van systemen die in een auto voorkomen.

Je kunt de opleiding een beetje zien als een soort werktuigbouwkunde met een deel es (electonica) (puur wat in een auto
gebruikt wordt, al is dat dus vrij veel) stromingsleer en je hebt een aantal auto specifieke vakken als verbrandingsmotoren
wegligging, voertuigtechnisch ontwerpen, materiaalkunde.

Zelf vind ik het een erg leuke opleiding zeker als je erg van auto's enz houd.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 25-10-2003 1:49 Print reply

Posts: 3471
Staat er dubbel, maar ik heb het niet dubbel getypt

edit:
nick pm gestuurd (als je iets quote gaat er wat mis)

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 25-10-2003 1:53
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Pistonpen Paultje 25-10-2003 11:15 Print reply

Posts: 8678
Soow, verneukte reply

Maargoed, ik wil ook asap daar gaan kijken...Dus zal ook wel 8november worden ofzow..

Heb trouwens wel aardig leuke dingen over die school gehoord (van herman dus) Dusja, waarom niet.

see u there...
 
bart de schakelgek 25-10-2003 11:28 Print reply

Posts: 5987
heej paul, bel me op dan of zo zal dan toch wel ergens rondhangen daaro

en jasper, jij hebt die sm ktm toch? die wil ik wel eens zien
 
Limburger
Luc 25-10-2003 11:46 Print reply

Posts: 3590
hmmmzz, als het egt zoveel theorie is, is het nix voor mij, ik ga na men Havo de HTS en dan werktuigbouwkunde doen...

Iemand daar wat meer info over?
 

Dit topic is 4579 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved