Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 18mm + 50 Zeta wil niet over de 55

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12814 - 18mm + 50 Zeta wil niet over de 55
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1348 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mt-driver 15-10-2003 21:01 Print topicpost
Posts: 231
Deze week heb ik mijn 13mm keihin carburateur vervangen door een 18mm. Nu ben ik druk bezig met het afstellen hiervan maar dit gaat niet echt soepeltjes.

Mijn setup:
50 Zeta
Afgevlakte kop
18mm Keihin
Standaard luchtfilter met grote slangen
en een vertanding van 13:43

Nu haalde ik met deze setup met mijn 13mm een nette top van rond de 70 op mijn teller (lichtelijk afwijkend dus zal wel iets van 75 km/u zijn).

Nu met mijn 18mm heb ik last van uitvallen van de motor bij snelheden hoger dan 55 km/u.
Ik ben begonnen met een 68 sproeier en dit bleek te klein nu zit ik inmiddels op 96, waarbij ik alle tussenliggende maten geprobeerd heb, maar zelfs nu slaat mijn motor af wanneer ik over de 55 kom

Bij de sproeiers 78 en 80 trekt de motor lekker in de onderste toeren en trekt hij vlot door. Maar bij de sproeiers 85 90 en 96 (waarbij hij nog steeds doodvalt) trekt hij minder in de onderste toeren, het optrekken is hierbij dus matiger geworden.

Ik heb de kleur van de bougie al paar keer bekeken en bij 85 begon tegen bruin aan te kleuren met nog een beetje wit. Dit leek mij te duiden op een te kleine sproeier dus ben ik een grotere gaan plaatsen. Maar met die 96 (leek me groot zat) slaat me motor nog af.

Nu mijn vraag: wat doe ik fout, of wat zie ik over het hoofd?

(ik kon in de search en faq niks vinden)

 

Pingu 15-10-2003 21:05 Print reply
Posts: 1842
valse lucht? dan zijn alle sproeiers te klein
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
SIWWN 15-10-2003 21:07 Print reply
Posts: 7079
Lijkt mij ook valse lucht
 
MWvdK 15-10-2003 21:08 Print reply

Posts: 2247
hm... tsja, eerst ff controleren op valse lucht.. rij zelf met 18keihin, sproeier 100 @ ori snel honda cil..
 
Saknet 15-10-2003 21:09 Print reply

Posts: 10355
jah

dit is de zoveelste die problemen met zeta heeft

het verschil met zeta en imi is te zien aan de zuiger

op een imi staat IN
dat is de kant van de zuiger die naar de inlaat moet wijzen

op een Zeta staat een grote PIJL

let nu goed op:
die moet naar de uitlaat poort wijzen

je had ook kunnen zoeken...

en een honda teller wijkt niet af met te weinig maar altijd met te veel.
(niet dat ie veel afwijkt)

ding hoort met 12mm makkelijk 85 te halen
met zuiger verkeerdom rijd ie met korte vertanding net 70 en met lange vertanding duurt het een jaar om bij de 80 te komen.

Dit bericht is ge-edit door barteld op 15-10-2003 21:12
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mt-driver 15-10-2003 21:18 Print reply
Posts: 231
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

het verschil met zeta en imi is te zien aan de zuiger

en een honda teller wijkt niet af met te weinig maar altijd met te veel.
(niet dat ie veel afwijkt)

Dit bericht is ge-edit door barteld op 15-10-2003 21:12


Nou ik heb zeker te weten wel een zeta en dat me teller afwijkt ligt aan de mb velgen die onder me MT zitten met daarop grote banden, das dus niet zo gek.

Maar waar me 18mm valse lucht zou moeten aanzuigen weet ik echt niet. Alles lijkt mij heel goed afgedicht lijkt mij.
 
SIWWN 15-10-2003 21:20 Print reply
Posts: 7079
Hoeft niet perse de carburateur te zijn, kan ook bij de voetpakking zijn, vervang gewoon voor de zekerheid alle pakkingen en kijk effe of je de zuiger goed erin heb zitten
 
Pistonpen Paultje 15-10-2003 21:21 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

jah

dit is de zoveelste die problemen met zeta heeft

het verschil met zeta en imi is te zien aan de zuiger

op een imi staat IN
dat is de kant van de zuiger die naar de inlaat moet wijzen

op een Zeta staat een grote PIJL

let nu goed op:
die moet naar de uitlaat poort wijzen

je had ook kunnen zoeken...

en een honda teller wijkt niet af met te weinig maar altijd met te veel.
(niet dat ie veel afwijkt)

ding hoort met 12mm makkelijk 85 te halen
met zuiger verkeerdom rijd ie met korte vertanding net 70 en met lange vertanding duurt het een jaar om bij de 80 te komen.

Dit bericht is ge-edit door barteld op 15-10-2003 21:12


Tellers van honda gaan alle kanten op...

Die van MBX en MB zijn vrij goed. Maar MTX en MT is meestal fucked up. Maat gaat op zn teller net 70...terwijl het toch snel 100 is...
 
mt-driver 15-10-2003 21:24 Print reply
Posts: 231
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Hoeft niet perse de carburateur te zijn, kan ook bij de voetpakking zijn, vervang gewoon voor de zekerheid alle pakkingen en kijk effe of je de zuiger goed erin heb zitten


met me zuiger had ik ook geen problemen met me 13mm dus denk dat ik dat wel uit kan sluiten. Mijn cilinder is er helemaal niet afgeweest sinds de 2 jaar die ik hem heb.
 
2wheels[jurg] 15-10-2003 21:42 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-driver

[...]


met me zuiger had ik ook geen problemen met me 13mm dus denk dat ik dat wel uit kan sluiten. Mijn cilinder is er helemaal niet afgeweest sinds de 2 jaar die ik hem heb.


is het niet je gaskabel ik heb dus ook zo iets gehad op een puch, bleekt dat de gaskabel niet goed zat of mischien staat je luchtschroef te ver dich dat ie bij hogere toeren teweinig lucht krijgt
 
mt-driver 15-10-2003 21:54 Print reply
Posts: 231
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc-nsr-50cc

is het niet je gaskabel ik heb dus ook zo iets gehad op een puch, bleekt dat de gaskabel niet goed zat of mischien staat je luchtschroef te ver dich dat ie bij hogere toeren teweinig lucht krijgt



Nou het probleem is zeg maar alleen als je een tijdje vol in een versnelling rijd. Daarna valt de motor gewoon uit en wil hij daarna echt niet meer harder dan 55, doe je dat wel valt hij gewoon uit.

Maar zou de luchtschroef verder openzetten een oplossing voor het probleem kunnen zijn?

 
2wheels[jurg] 15-10-2003 22:03 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-driver

[...]



Nou het probleem is zeg maar alleen als je een tijdje vol in een versnelling rijd. Daarna valt de motor gewoon uit en wil hij daarna echt niet meer harder dan 55, doe je dat wel valt hij gewoon uit.

Maar zou de luchtschroef verder openzetten een oplossing voor het probleem kunnen zijn?



je zou het effe kunnen proberen draai hem is een halve slag open en kijk dan nog is
 
Mb5Freak 15-10-2003 22:36 Print reply

Posts: 354
goed spruitstuk erbij gehad? en membraam...
 
mt-driver 16-10-2003 10:51 Print reply
Posts: 231
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mb5Freak

goed spruitstuk erbij gehad? en membraam...


jah het spruitstuk was voor een 18mm en ik heb er een normaal membraam in zitten.

Heb trouwens dat met die luchtschroef geprobeerd maar dat hielp voor geen meter. Nog viel hij uit bij 55
 
barry 16-10-2003 10:58 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

en een honda teller wijkt niet af met te weinig maar altijd met te veel.
(niet dat ie veel afwijkt)


Dit bericht is ge-edit door barteld op 15-10-2003 21:12


ehm... mijne geeft toch echte te weinig aan (vergeleken met alle auto tellers) maar loopt bijna exact gelijk met de digi teller , als mijn tellers het doen tenminste

 
He?
2wheels[jurg] 16-10-2003 11:11 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt-driver

[...]


jah het spruitstuk was voor een 18mm en ik heb er een normaal membraam in zitten.

Heb trouwens dat met die luchtschroef geprobeerd maar dat hielp voor geen meter. Nog viel hij uit bij 55


dan zou ik het ook niet weten
 

Dit topic is 1348 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved