Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoe motorhispania furia afstellen ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12808 - Hoe motorhispania furia afstellen ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2957 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mulachi 15-10-2003 18:20 Print topicpost
Posts: 89
Hallo ik heb een motorhispania furia die rond de 60/70 rijdt met geen begrenzers buiten een in de uitlaat ( een beetje dichtgeknepen) Dit kan ik niet nog meer dichtknijpen want dat is niet gezond voor men motor dus vraag ik me af hoe kan ik hem naar 55 brengen ? ik d8 aan een ander tandwielverhouding maar heb veel kritiek gehad dat dat voor overtoeren gaat zorgen.
In geval van tandwielen dan welke grootte ?

Gelieve me te helpen grtz M.
 

JIMMY 15-10-2003 18:23 Print reply

Posts: 2765
deze vraag heb je dan ook al heeel veel keer gehoord Waarom 55, is geen lol aan, en al helemaal niet met 6 versnelingen..


maar luchtfilterbegrenzing, heb je die er al weer inzitten? (als die er opzat)

en anders idd wat met de tandwielen doen..
 
2wheels[jurg] 15-10-2003 18:28 Print reply

Posts: 3503
hoezo niet goed voor je moterblok die dingen gaan helemaal onbegrenst tegen de 90 dus 70 moe kunnen.
 
SuzukiMARC 15-10-2003 18:31 Print reply

Posts: 3023
snap het echt niet.. tering je rijd op een vette brommer.. echt super vet met 6 versnellingen.. en dan wil je standaard rijde..

hoe dom.. ja sorry hoor (ik krijg waarschijnlijk kwade reacties hierop) maar ik vind het zoo dom.. vraag dan aan je pappie en mammie of je een scooter mag hebben ofzo?
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
Punk [Dave] 15-10-2003 18:32 Print reply

Posts: 7003
ben et eens met ^^^
 
Mulachi 15-10-2003 18:51 Print reply
Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuzukiMARC

snap het echt niet.. tering je rijd op een vette brommer.. echt super vet met 6 versnellingen.. en dan wil je standaard rijde..

hoe dom.. ja sorry hoor (ik krijg waarschijnlijk kwade reacties hierop) maar ik vind het zoo dom.. vraag dan aan je pappie en mammie of je een scooter mag hebben ofzo?


HAHAHA dies een fijntje maar toch niet neen,
Ik weet dat het dom is om maar 55 te rijden met een 6 bak maar ik moet een paar maand 55 rijden omdat dit me eerste brommer is + 1ste keer me versnellingen vanaf ik het gewoon ben ga ik natuurlijk sneller willen gaan maar voor nu wil ik 55 stoch ni zo moeilijk om te begrijpen.
Dit forum gaat over hoe ik hem 55 moet krijgen niet wat de meningen zijn over de snelheid die hij moet hebben.

En weet je wat meer over die luchfilerbegrenzing ? hoe snel zou hij dan gaan ?

grtz ... M.
 
2wheels[jurg] 15-10-2003 18:58 Print reply

Posts: 3503
op je carb zit een lucht schroef, als je die verder indraait krijgt ie minder lucht en gaat ie minder snel. een nadeel is als je hem te ver indraait dan klopt je verhouding lucht/benzine niet meer dus moet je er een kleinere sproeier in doen. om effe terug te komen op dat afvoeren omdat je nog nooit gereden hebt. mijn brommer ree 65 toen ik er voor de eerste keer mee ging rijden en uit mijn eigen ervaring kan ik je zeggen dat je na 10 min. 65 al te sloom vind maar je moet het natuurlijk zelf weten. je kunt ook nog een ringetje maken en die tussen je cilinder en uitlaat zetten dan loopt ie ook minder hard.

edit: typo's

Dit bericht is ge-edit door 50cc-nsr-50cc op 15-10-2003 19:01
 
Mulachi 15-10-2003 19:04 Print reply
Posts: 89
Er zit al zo een ringentje tuss men cilinder en men uitlaat die versmald is daar door rijdt hij rond de 70 anders ging hij miss 90 ofzo die luchschroef wat meer dichtdraaien lijkt een goede oplossing maar welke problemen zoude er allm kunnen ontstaan behalve dat de verhouding niet meer gaat kloppen ??


 
2wheels[jurg] 15-10-2003 19:09 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mulachi

Er zit al zo een ringentje tuss men cilinder en men uitlaat die versmald is daar door rijdt hij rond de 70 anders ging hij miss 90 ofzo die luchschroef wat meer dichtdraaien lijkt een goede oplossing maar welke problemen zoude er allm kunnen ontstaan behalve dat de verhouding niet meer gaat kloppen ??




is dat ringetje niet je pakking
er kan dan verder niets kapot gaan je moet aleen ook weer niet te ver gaan met zoiets anders moet je er wel een hele kleine sproeier in doen en dan krijgt je cilinder weer te weinig mengsel en loopt ie vast. als hij nou nog tehard rijd dan ga je maar niet verder als de 4de versneling
 
Mulachi 15-10-2003 19:19 Print reply
Posts: 89
kapot gaan je moet aleen ook weer niet te ver gaan met zoiets anders moet je er wel een hele kleine sproeier in doen en dan krijgt je cilinder weer te weinig mengsel en loopt ie vast.

ahaha een klein probleempje maar :-P
Maar weet je het feit dat hij zo snel rijdt ? ik weet dak maar tot men 4de kan gaan dan maar alsk op de rol gezet word ook allm mis?rie en boetes enzo je weet wel

Dus kga gewoon tandwiel vervangen naar een 58-60 ofzo als dat gaat. En zal wel zien hoe hij dan loopt maakt hij overtoeren dan terug men oud tandwiel en een andere manier zoeken maat hij geen overtoeren dan hou ik het gewoon
Kan niet mislopen gewoon

Goed plan ?

Grtz ... M

 
2wheels[jurg] 15-10-2003 19:26 Print reply

Posts: 3503
dit is al het 2de topic dat je opend over het afvoeren van je brommer in het eerste topic is helemaal uitgelegt hoe of wat met je tandwielen. er zijn toen ook al mogelijkheden aandeboden. ik dit 2de topic zijn er nog weer wat opties bij en weer begin je over je tandwielen 65 is niet hard en kun je makkelijk hebben zeker op zoon brommer en ik ga niet nog is alle shit over je tandwielen uitleggen want je doet toch wat je zelf wil we geven je graag atvies maar als je bij je beslissing blijft open dan geen 2de topic want dat is tijdverspilling verder no hard feelings suc6 ermee


Dit bericht is ge-edit door 50cc-nsr-50cc op 15-10-2003 19:28
 
Mulachi 15-10-2003 19:33 Print reply
Posts: 89
K dan



 
Mike de klerk 25-10-2003 9:12 Print reply
Posts: 211
yo daar,

Ik rijd zelf ook een Furia (model 2003). begrenst reed ty 40, nu met orginele uitlaat 80.
Om terug te voeren zou ik:

-orginele uitlaat met prop
-sproeier maat 64
-12 MM carburateur (standaard)
-11 tandswiel voor
-achter orginele tandwiel behouden
-spruitstuk begrenzer erin (die heb je ook).

en een luchtfiler begrenzer heb je niet, kheb uhm zelf uit elkaar gehaald. die zit onder je seat. met 1 bout is je seat los en dan vind je je luchtfilter. Erzit alleen een luchthapper maar geen vernouwing op.

Nadit moet je je carb weer gaan afstellen. Draai alles dicht en draai eerst de luchtschroef wat open daarna je stationair schroef wat open.(aan je stationair sproeier niks verandering). Start je motor en hoor hoe ty loopt. draai je het gas open en valty dan stil met een dof geluid dan verzuip je uhm. dus stationair terug of luchtschroef verder open. Kleur van je bougie moet koffie bruin wezen. isty zwart dan krijgt je cilinder te weining lucht of te veel bezine als mengsel. is ty wit, dan heb je een te warme bougie (maar dat zal wel niet) of hij krijgt te weining benzine of teveel lucht.

suc6 ermee eej.


Dit bericht is ge-edit door Mike de klerk op 25-10-2003 9:16
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
Mulachi 25-10-2003 13:13 Print reply
Posts: 89
k. Kga het eens proberen

Bedankt !
 

Dit topic is 2957 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved