meachterband was aan vervanging toe en ik had dus een vrij afgesleten band die al vrij vlak was geworden ( je weet wel waardoor ) dus ik paar dagen terug andere band en nieuwe ketting ga ik vanavond ff stukie buiten de stad rijdde wind mee ga ik ineens 95 terwijl ik normaal met zelde toeren tal 85 ga en het was zelfde versnelling komt dus omdat me band hoger is ( band is btw een deestone nogwat )
inder daat ik schrok er ook van d8 ook kan niet maar er is verder nix veranderd tand wielen zijn nog het zelfde zal morgen wel ff pic maken van oude band en van nieuwe kan je zien dat het toch best wel scheeld
iets grotere omtrek, waarschijnlijk ook lekker hard(goed) opgepompt, harder rubber (maybe)
ja dat kan veel schelen in snelheid
(met een halfzachte (lekke) band rijden met me NSR scheelde ook 10 Km/u)
je zou btw het omtrekverschil ook moeten merken met optrekken dan, ietsje minder kracht
heb ik ook gehad met m'n nieuwe achterband...hogere wang erop...van een "Duro" naar "Pirelli MT65" ..ook ff breder..kan nou weer m'n voetsteuntjes over de grond vegen in de bocht
never drive faster than you're guardian angel can fly.
Ik ken nog een verhaal van iemand die nieuwe banden op z'n NSR had gelegd (V+A) waarna deze plotseling 10km langzamer liep op z'n analoge teller.
En hij wilde z'n oude banden er weer op leggen, want hij was bang dat deze banden teveel weerstand hadden en ie daarom langzamer ging.
nieuwe banden heb je eenmaal nodig , stekl voor dat het regend en je vliegt uit de bocht ik moet er niet aan denken.
als je je voorband veranderd dan vderander je ook de afwijking van je teler dat lijkt me logisch
mijn achterwiel gaat stuiteren als ik burn outje wil draaien.. zelfs in harde grond ik heb nu die 70cc fast arrow (malossi look) eronder liggen met 16mm keihin.. redelijk veel vermogen dus en nog steeds stuitert hij. Kan dit aan de wiellagers, kromme achteras liggen?
Dit bericht is ge-edit door mt80 op 16-10-2003 19:06