Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Orginele honda MT cilinder tunen??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12781 - Orginele honda MT cilinder tunen??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda- mt 14-10-2003 15:06 Print topicpost
Posts: 523
Nu heb ik 2 orginele honda cilinders gekocht voor 30 €uro, en ik liet mijn gedachten varen, ik heb er nu een 50 snel op die al heel wat kilometertjes gedraaid heeft, om die orginele wat uit te honen /veilen. Dan akn ik altijd tegen de wouten zeggen ja hij is orgineel kijk maar.

Maar nu is mijn vraag is dit mogelijk? EN tot hoeverre? Kan hij de kracht van een slechte 50 snel halen?
 

Bullet 14-10-2003 15:21 Print reply

Posts: 12150
wat doe je moeilijk, koop gewoon een eurokitje ofzo.

volgens mij kun je niet echt veel vermogen uit die ori cil krijgen.
 
**My BungHole Will Speak Now**
Honda- mt 14-10-2003 15:26 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

wat doe je moeilijk, koop gewoon een eurokitje ofzo.

volgens mij kun je niet echt veel vermogen uit die ori cil krijgen.


Nee maar is handig voor de wouten en het is goeie kwaliteit

 
huh 14-10-2003 16:50 Print reply
Posts: 1755
Misschien als je hem professioneel laat tunen dat er wat vermogen uit te halen is...probleem met die Nederlandse ori MT cilindertjes is dat de spoelers kut zijn, dus je kan wel lekker je andere poorten (in- en uitlaat) vergroten, je zal ook je spoelers moeten doen en om dat zelf te doen...Tja das een ander verhaal

Je kan ook een 50 snel imitatie kopen, daar staat links ook 49cm3, dus kun je zeggen: "kijk maar, is origineel".

Staat alleen geen HM16.6, maja...dat weten ze nie zulle we maar zegge
 
Honda- mt 14-10-2003 21:42 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Misschien als je hem professioneel laat tunen dat er wat vermogen uit te halen is...probleem met die Nederlandse ori MT cilindertjes is dat de spoelers kut zijn, dus je kan wel lekker je andere poorten (in- en uitlaat) vergroten, je zal ook je spoelers moeten doen en om dat zelf te doen...Tja das een ander verhaal

Je kan ook een 50 snel imitatie kopen, daar staat links ook 49cm3, dus kun je zeggen: "kijk maar, is origineel".

Staat alleen geen HM16.6, maja...dat weten ze nie zulle we maar zegge


Nee maar dat is niet cool, het is cool als ze vragen ja wat heb je eronder liggen "ja orginele cilinder" Dan denken ze whahahah en dan zien ze me wegrijden...

Maar als ik die uitlaat poort verhoog en de inlaat vergroot en em een stukje uithoon hoeveel zou dat dan schelen t.o.v een 50 snel?
 
boy.schouten 14-10-2003 21:57 Print reply

Posts: 884
bij ons in de buurt doet er iemand mee met de sobw races en die heeft een mt/b met een orginele cillinder en in die klasse rijden er veel meer van die mensen, en die rijden met orgi cillinders en daar halen ze 14 pk uit die cillinders
 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
SIWWN 14-10-2003 21:59 Print reply
Posts: 7079
Dat zijn wel andere 'originele'cilinders
 
bart de scootergek 14-10-2003 21:59 Print reply

Posts: 8916
dat zijn de ori snelle cilinders, zie daar maar eens aan te komen. zijn behoorlijk duur en volgens mij best schaars.

edit: is er iemand die het wel eens geprobeerd heeft want ik kan laten tunen voor 15 euro per uur, is dat veel? anders laat ik hem wel aantal uren hakken en zagen

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 14-10-2003 22:01
 
Honda RC-33
Pistonpen Paultje 14-10-2003 21:59 Print reply

Posts: 8678
ori cilinders schijnen moelijk gd tunen zijn, maar van de andere kant, je hebt veel vlees om in te snijden, dus een ervaren tuner kan er aardig wat van maken...
 
pepijn 14-10-2003 22:00 Print reply
Posts: 1287
vraag het aan marcel hier die was een paar dagen geleden ook bezig zon orgineeltje te tunen

 
BSTS 26-3-2006 23:06 Print reply

Posts: 4241
die orginele 50 cc cilinder zijn idd wel snel.
maar zijn niet de cilinders die wij hier kennen,

in de sobw gebruiken ze vak de bekende belgische 50 cc cilinder.
deze is zeer snel, ( te maken ) en heeft een lange stand tijd
 
sprintjah
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-3-2006 23:08 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
die orginele 50 cc cilinder zijn idd wel snel.
maar zijn niet de cilinders die wij hier kennen,

in de sobw gebruiken ze vak de bekende belgische 50 cc cilinder.
deze is zeer snel, ( te maken ) en heeft een lange stand tijd


topic is al 3 jaar oud
om toch maar even wat toe te voegen

originele cilinder of niet maakt op rollerbank niet uit , te hard is te hard , of je nou 65 gaat met een originele cilinder of een max tuned race blabla ding . (kijk naar senda oid , zelfs al hebben ze ori cil ontbegrenst heb je nog een boeten)

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-3-2006 om 23:32 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
BSTS 26-3-2006 23:09 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


topic is al 3 jaar oud


is dat erg dan?
mischien zijn er mensen die er wat aan hebben.
die mischien zelf een snelle 50 cc willen.
en nu mischien weten dat een belgische goed is voor tunen.

nq please!

 
sprintjah
The Catfish 26-3-2006 23:27 Print reply

Posts: 1337
alsof ze ook naar je cilinder kijken.

 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
BSTS 26-3-2006 23:29 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: The Catfish
alsof ze ook naar je cilinder kijken.



waarom snap ik jou niet?

leg ff uit wat je ermee bedoelt?
 
sprintjah
The Catfish 26-3-2006 23:31 Print reply

Posts: 1337
als je het begin leest zie je dat de TS een originele
cilinder wilt hebben, omdat dat hij dan kan zeggen tegen
de politie: kijk meneer, het is een originele cilinder.

maar daar schiet je niks mee op als hij op de rolbank
toch nog teveel kW draait omdat hij getuned is.

snapje?
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..

Dit topic is 7665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved