Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - F*cking 1kW teveel :(

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12771 - F*cking 1kW teveel :(
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 14-10-2003 0:31 Print topicpost
Posts: 10000
martijn is op een postspree

goed, had et ook al op het motorforum gevraagd maar daar kwamen imho niet genoeg reacties.

De z400 die ik heb, mn pa werkt dus bij het cbr en kwam er via een gozer daar achter dat de Z400 26kw heeft...tenminste...een z400 staat geregistreerd als 26kW motor.

niet zo mooi.
Dan kan ik er dus niet op als ik 18 ben.

Kun je wel zeggen: ach..doe je een ringetje in dit en dat.. .en dan heeft ie minder kw..

das niet het probleem...hij heeft ongetwijfeld minder dan 25kw omdat dat ding al major oud is. maar het probleem is dus dat ie geregistreerd staat als 26kw.

nu kan ik 2 dingen doen. De verzekering benaderen en vragen of ze er mee accoord gaan dat ik met mijn lichte rijbewijs op dat apparaat rij, aangezien ie waarschijnlijk toch minder dan 26kw heeft.

Dat wil ik dan zwart op wit hebben zodat ik bij een ongeluk alsnog verzekerd ben.

Wat ik nog meer kan doen is: de motor evt. begrenzen en em opnieuw laten keuren bij de RDW....maaaaarr dat gaat vlgs mij enorm veel geld koste....wie weet hoeveel?

wat is het verstandigste om te doen?

de politie zal er niet moeilijk over gaan doen dat k 1kw te zwaar rij, maar de verzekering kan bij een ongeval dus wel moeilijk doen.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Bullet 14-10-2003 0:44 Print reply

Posts: 12150
nog een?

ik zou gewoon eerst ff een paar verzekeringsbedrijfen opbellen!
 
**My BungHole Will Speak Now**
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 14-10-2003 0:46 Print reply

Posts: 7007
idd ff bellen en anders een uitdraai maken om te kijken hoeveel hij wel heeft
 
nobody fuck with us!!
Rik 14-10-2003 0:48 Print reply

Posts: 3464
en bellen naar verzekering en zeggen dat het ergens anders eventueel wel kan. dan gaan ze vaak wel eff iets regelenvoor je
 
bart de schakelgek 14-10-2003 9:00 Print reply

Posts: 5987
moet je aan lude vragen, die heeft heel gemakkelijk zijn motor 25kw gemaakt
 
Limburger
2wheels[jurg] 14-10-2003 10:28 Print reply

Posts: 3503
ik denk dat het beste hem toch kan laten keuren er zorgen dat de 25kw papieren hebt. mischien dat je hem zo ook wel verzekert krijgen, maar zoals je zelf al zegt bij een ongeluk kun je toch fiks problemen mee krijgen denk ik. ik meende dat het afvoeren en opnieuw keuren niet zo heel duur was, maar je hoord vaak verschillende bedragen dus het ligt er ook nog aan waar je het doet, mischien moet je eens wat rondbellen.
 
Nick - Administrator 14-10-2003 12:16 Print reply

Posts: 4967
Ik zou hem inderdaad laten keuren bij de RDW. Dat heeft Wouter ook moeten doen met zijn ZXR en de kosten vielen volgens mij wel redelijk mee.
Je kan ook een vermogens grafiek laten maken en die dan opsturen naar zo'n verzekeringsmaatschappij die daarop verzekerd. Er zijn echter niet zoveel maatschappijen die dat doen. En tevens staat het dan niet op kenteken en er gaan geruchten dat je dan toch niet helemaal verzekerd / legaal rondrijdt.

Het beste is dus gewoon de RDW. Dan is het officieel een 25 kW motor geworden. Ik heb dat ook met mijn motor, die staat nu gewoon geregistreerd als 25 kW motor.
 
Martijn 14-10-2003 22:54 Print reply
Posts: 10000
goed, dan wil ik weten wat dat kost.

Wat zou het verstandigste zijn? eerst ff dynouitdraai maken om te kijken of ie 25kw is? en dan laten keuren??

wat kost dyno uitdraai gemiddeld, en wat kost dat keuren.

Paar honderd euro vind ik iets te veel voor een motor die in totaal 340 euro heeft gekost...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 14-10-2003 23:51 Print reply
Posts: 7079
Denk dat je dan toch wel naar een andere bike moet zoeken, poets dat ding op en verpats hem!

(En koop een SM)

 
Martijn 15-10-2003 0:12 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Denk dat je dan toch wel naar een andere bike moet zoeken, poets dat ding op en verpats hem!

(En koop een SM)



eh...waarom moet ik een andere motor zoeken dan??

omdat het me veel geld gaat kosten?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 15-10-2003 0:43 Print reply
Posts: 7079
Denk het wel

Hoeveel heb je er voor over dan?

 
Martijn 15-10-2003 0:58 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Denk het wel

Hoeveel heb je er voor over dan?



weet ik veel....mn pa betaalt toch wel denk ik ...

als ik gewoon zwart op wit heb dat de verzekering er mee accoord gaat dat ie 26kw heeft op kenteken...dan is het toch niet illegaal ....

de politie kan hooguit moeilijk gaan doen, maar de kans dat dat gebeurt is zeer klein.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
buysman 15-10-2003 7:54 Print reply
Posts: 425
idd, gewoon eerst ff bellen naar verzekeringsmaatschapij, dan ws RDW laten keuren,

want als je tog met een 26 kw motor rond rijd, denk tog dat je de poppen aant danse heb als je brokken rijd, ze kleden je helemaal uit
 
[b]Aprilia RS70 Fortuna 2002 Replica[/b]
Hijsss 15-10-2003 10:38 Print reply
Posts: 115
motor keure kost niet zo heel veel... naja... ik moet me ns1 ook late keure as motor as ik m wil verkope.. smeris zei dat dat ongeveer 400 euro was... maar t kon ook minder zijn... kost zowieso 100 euro voor de aanvraag.
 
FastCrosser 15-10-2003 11:05 Print reply
Posts: 473
Je kan rekenen op iig zo'n 300 euro. Ik heb mensen gehoord die 450 euro kwijt waren en ik heb mensen gehoord die "maar" 25 euro kwijt waren.
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Steve_ZHC 15-10-2003 19:02 Print reply

Posts: 2716
Wat ikzelf wilde gaan doen bij de Escort was er een ander blok in gooien (GT 1600).
Als ik met het geluid binnen de perken bleef, en ik niet meer dan 40% in vermogen zou stijgen, dan kostte het incl. BPM (en APK zeker?) 100 euro...
Met geluidsmetingen erbij kostte het 350 euro.
 

Dit topic is 1470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved