Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Afstellen ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 754 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1276 - Afstellen ontsteking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2726 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lekkerkoudbiertje 17-8-01?17:35 Print topicpost
Posts: 54
Via de FAQ vond ik dit linkje(onderstaand) en hier word verteld hoe je je carb.en ontsteking kan afstellen
Er word verteld dAt je je ontsteking moet afstellen met je grondplaat DMV streepje op streepje zetten
Op de grondplaat van mij staan geen streepjes dus heb ik het idee dat deze info voor een suzuki ZR 50 betreft terwijl er over de MT ook veel verteld word
Wie wil mij vertellen hoe je evt je ontsteking goed kan afstellen
Ik heb naar de site gemaild maar ze vonden het waarschijnlijk niet de moeite waard om terug te mailen


[url]http://home.planet.nl/~pcmulder/home.html[/url]
 

Rene 17-8-01?17:59 Print reply
Posts: 2573
het afstellen gaat vooral over mt, omdat hj eerst een mt had
maar er staan dus wel streepjes
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
B3AST 17-8-01?18:02 Print reply
Posts: 2469
ja maar die streepjes boeien niet, want hij moet veel vroeger want dan gaat ie harder

ontsteking afstellen is simpel: je draait je gronplaat zover tegen de klok in als kan, en als ie dan niet lekker loopt, dan doe je hem een stukje terug, en als ie dan nog niet lekker loopt weer etc. dan krijg je hem op zn vroegst als mogelijk
 
- insane in the brain -
Lekkerkoudbiertje 17-8-01?18:13 Print reply
Posts: 54

Gek, Beast schrijft : draai de grondplaat zoveel mogelijk naar links(tegen de klok in) en zo zet je hem vroeger
Op de web site staat juist draai naar rechts om hem vroeger te zetten

Nog iets ,is er toevallig een richtlijn wat betreft het lucht schroefje afstellen
Heb eens gehoord ,indraaien en daarna 2,5 slag uit en daarna stationair afstellen
Aangezien ik dit eerst goed wil hebben alvorens ik met de ontsteking bezg ga en sproeiers verwisselen
 
B3AST 17-8-01?18:25 Print reply
Posts: 2469
uuuh sorry je hebt heelmaal gelijk ik was in de war, je moet hem met de klok mee draaien

Je moet wat die luchtschroef betreft gewoon ff afstellen zodat ie in zn vrij het hardst in 1 keer door naar zoveel mogelijk toeren trekt, en dan moet je daarna stationair afstellen
 
- insane in the brain -
NSR-TUNER 17-8-01?18:42 Print reply
Posts: 128
daar heb je ook afstelregels voor; (ooit s van de fietsemaker gehoord)
: origineel luchtfilter= 2 slagen open
powerfilter= 1,5 slag open, en dan gewoon je stationair afstellen
maar die luchtafstelling is niet altijd zo standaard, kan zijn dat je vanaf die 2 of anderhalve slag, nog iets moet bijdraaien om m nog net iets lekkerder te laten lopen.. en je moet natuurlijk wel de goeie sproeier vinduh...

Greetz.
 
B3AST 17-8-01?18:56 Print reply
Posts: 2469
Ja eerst sproeier vinden natuurlijk anders schiet je geen fuck op
 
- insane in the brain -
Lekkerkoudbiertje 17-8-01?18:57 Print reply
Posts: 54

Ha mensen

Ik heb het vliegwiel er weer even vanaf liggen en ik toch eens streepje staan op de grondplaat
Maar geen streepje op het carter
Wel een uitsparing die verdacht veel op lijkt op een indicatie bepaling
Die uitsparing is gewoon een aaneengegoten hobbel die waarschijnlijk als ijk punt word beschouwd
Komt dit jullie bekend voor
 
MBBBBBB 17-8-01?19:25 Print reply
Posts: 2340
Ja...........
Je heb je eigen probleem opgelost.

Dat is het ''streepje'' ja!
 
B3AST 17-8-01?19:43 Print reply
Posts: 2469
Ja klopt das het... er zit een HEEEL klein streepje helemaal bovenaan je grondplaat, en op je carter zit een hoekje, soort pijltje naar beneden...

ik heb me ook ooit eens suf gezocht naar maatstreepjes
 
- insane in the brain -
Lekkerkoudbiertje 17-8-01?19:45 Print reply
Posts: 54
Perfect

Binnenkort maar even een paar sproeiers halen want bougietje ziet er een beetje zwart uit ,niet nat
Ga denk ik even een kleinere uitproberen want volgens mij krijgt hij te veel bezine
Soms wil ie niet harder en dan moet ik even het gas loslaten en vervolgens bijgeven en dan gaat ie weer als een speer
Zit ik dan goed met kleinere sproeiers
 
Joost 17-8-01?20:09 Print reply
Posts: 1108
als je volg-gas rijd moet je je gas es een beetje dicht draaien, als ie dan beter loopt moet er een tikkeltje kleinere sproeier in.

Enne je moet eerst je sproeier bepalen dan je lucht schroef en als laatste je statiaar.
 
It is going to be a Endless summer...
Lekkerkoudbiertje 17-8-01?20:39 Print reply
Posts: 54
Ik ben blij met al jullie reacties

Ik kan weer een stuk vooruit nu
Ga beginnen met een kleinere sproeier te halen en dan moet het volgens mij wel lukken

Zeg bedankt allemaal

Eric
 
Thomas 17-8-01?21:51 Print reply
Posts: 645
dat is nou nog eens een vriendelijke mens
 
<<Punker all the way>>
Hemmes 17-8-01?22:38 Print reply
Posts: 247
Om de sproeier te bepalen kun je het volgende doen

Hij moet koffiebruin zijn dan is de sproeier goed

Dit moet je bekijken na 1km plankgas rijden drekt uit en bougie kleur bekijken
Wanneer hik dan koffiebruin is oke

Dan je lucht nog even afstellen en ok
 
Feel the power of MHR
Sneks 18-8-01?13:38 Print reply
Posts: 2499
Je moet ook nog je gasnaald afstellen. Dat gedeelte snap ik nooit van het afstellen. Dusl laat ik hem altijd in het midden staan. Kan iemand eens uitleggen wat er gebeurt als je hem hoger of lager zet
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 2726 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved