Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blok uit elkaar halen; hoe moeilijk?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 926 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12739 - Blok uit elkaar halen; hoe moeilijk...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 592 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

icewim 12-10-2003 21:16 Print topicpost
Posts: 93
Hoi; ik zit mij eens te bedenken dat ik nog nooit een brommerblok uit elkaar gehad heb; wel automotoren en versnellingsbakken, maar bij een brommer is dat natuurlijk een combi.....Dat lijkt mij wel eens een leuke uitdaging en het kan nooit kwaad voor het blokje lijkt mij.
Het gaat hier dus om een "rv4" blok en ik heb altijd het idee bij brommerblokjes dat de veertjes en kogeltjes me om de oren vliegen als ik het openmaak en het vervolgens nooit meer goedkomt.
Kijk, cilinder eraf en erop, lukt nog wel, maar de rest? Is het erg lastig?
Wie heeft tips?
 

brommercrazy 12-10-2003 21:19 Print reply

Posts: 2594
Het valt mee, er springen geen veertjes of zo uit. Aangezien je ook ervaring hebt met automotors en versnellingsbakken, moet je dit wel aan kunnen
 
icewim 12-10-2003 21:21 Print reply
Posts: 93
Kan je in het kort (mag ook lang) uitleggen wat ik kan verwachten?
 
marcel 12-10-2003 21:51 Print reply

Posts: 1533
hetbeste om eerst te weten is de volgorde van uit elkaar halen. maar dat weet ik niet precies bij een RV4 blok.
 
Hier_ben_ik - Administrator 14-10-2003 15:39 Print reply

Posts: 8499
hmm..

cilinder heb je er al ooit afgehad neem ik aan?

als je je blok open gaat maken, moet je eerst je koppelingsdeksel eraf halen, daar zie je de koppeling zitten, het kickstart mechanisme, de oliepomp, een stuk schakelas, nokkenplaatje, krukastandwiel het tandwiel van de balansas en de toerentelleraandrijving. (bij nsr/mbx blok ook nog de waterpomp)
Haal de koppeling er eerst vanaf, daarna het kickstartmechanisme en je schakelas eruit halen, ook dat ding voor je toerentelleraandrijving.

Steek nu je koppelingshuis weer op de as en leg je blok neer op je koppelingshuis, dat werkt fijner omdat hij zo niet beweegt (alleen ronddraaid)

Alle boutjes eruit en je kunt je carters uit elkaar halen. Dit doe je gewoon door een paar zachte (soms wat hardere) tikjes te geven op je krukas en tandwielas.

Hierna kun je het carter er af halen, daaronder zie je dan je krukas zitten, de versnellingsbak (2 assen, schakelwals, moffen) en je balansas zitten. Deze kun je er allemaal uitnemen en dan heb je je blok uit elkaar gehaald

edit:

zie ook dit: http://www.brommerforum.nl/showtopic/12731 topic

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 14-10-2003 16:28
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 592 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved