Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #12733 - tunen zuiger athena 128
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 974 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
JIMMY |
12-10-2003 21:30 |
Posts: 2765 |
hm, je zou er wel een gat uit kunnen halen, maar of je er vermogen mee wint..?
denk dat je beter de cilinder zelf kunt gaan tunen ipv de zuiger..
Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 12-10-2003 21:31
|
|
|
|
KaWaReZ |
12-10-2003 21:32 |
Posts: 20582 |
gat in de zuiger???
kheb veel gehoord.. maar dit
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
JIMMY |
12-10-2003 21:33 |
Posts: 2765 |
stukje uithalen.. maanvormig, je begrijpt me wel
Maar toch denk ik dat je er niet echt veel mee opschiet, je kan er wel wat uithalen bij de inlaatkant, maar ik denk dat de cilinder zelf tunen meer nut heeft..
Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 12-10-2003 21:34
|
|
|
|
KaWaReZ |
12-10-2003 21:34 |
Posts: 20582 |
oooooooh k.. :p
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Hans F |
13-10-2003 17:40 |
Posts: 4326 |
daar zit toch standaard al een heel net zuigertje bij? Ik zou het denk ik gewoon redelijk standaard laten.
|
|
|
|
KaWaReZ |
13-10-2003 17:42 |
Posts: 20582 |
mss spoel en uitlaatpoortjes een beetje bijdremelen
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
13-10-2003 17:43 |
|
huh |
13-10-2003 18:28 |
Posts: 1755 |
Kzou sowieso van je spoelers afblijven, als je niet zeker weet wat je aan het doen bent. En anders nog trouwens
|
|
|
|
pepijn |
13-10-2003 18:29 |
Posts: 1287 |
is een gat in de zuiger boren tegewoordig ook al tunen
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
13-10-2003 18:33 |
|
KaWaReZ |
13-10-2003 18:37 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]
[...]
je moet natuurlijk ook niet alles zo LETTERLIJK opvatten ..
verveel je je ??
en btw.. wees blij dajje sowieso harder gaat as met een 50cc... 125cc gaat ontieglijk hard, dus wrom die 5km/u sneller? (als je dat er ooknog uit kan persen)
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Pingu |
13-10-2003 19:25 |
Posts: 1842 |
das net de lol van tunen.. steeds wat meer eruit halen
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Blue_Aerox |
13-10-2003 19:35 |
Posts: 148 |
- smering small-end-lager --> zorgen de gaten in je small-end voor
- bredere powerband en meer trekkracht --> uitlaatpoort verbreden
- meer toeren --> uitlaatpoort verhogen
- afwerking --> spoelers bijwerken
- extra smering cilinderwand/zuiger --> gaatjes van 0,5mm in de zuiger, op plekken die nooit langs een spoeler of uitlaat/inlaat poort gaan.
|
|
|
|
Pingu |
13-10-2003 21:15 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blue_Aerox
- smering small-end-lager --> zorgen de gaten in je small-end voor
- bredere powerband en meer trekkracht --> uitlaatpoort verbreden
- meer toeren --> uitlaatpoort verhogen
- afwerking --> spoelers bijwerken
- extra smering cilinderwand/zuiger --> gaatjes van 0,5mm in de zuiger, op plekken die nooit langs een spoeler of uitlaat/inlaat poort gaan.
1e: ????? gaten in je smal-end??? Gat in inlaatkant zuiger kan iig schelen.
2e: deels waar
3e: klopt half, iig wil een goede tuner eigenlijk nooit echt een hoge uitlaatpoort ivm powerband en trekkracht, die verminder je namelijk door compressieverlies. Je werkt gewoon naar een nette blow-down, hoger moet je niet gaan, zeker niet @ schakel.
4e: niet alleen spoelers.. ook inlaat, zuiger, uitlaat, kanalen etc..
5e: enkel nodig bij brute vlinderpoort ivm warmlopen spijl.
Verder: jij noemt een aantal dingen alsof het feiten zijn, zoals verhogen uitlaatpoort, maar dat is alleen verstandig als je blow-down te laag is. Verbreden is weer alleen verstandig als je te weinig oppervlakte hebt, te grote poorten zijn nooit goed, en zeker te hoge poorten niet.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Blue_Aerox |
13-10-2003 21:28 |
Posts: 148 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]
1e: ????? gaten in je smal-end??? Gat in inlaatkant zuiger kan iig schelen.
2e: deels waar
3e: klopt half, iig wil een goede tuner eigenlijk nooit echt een hoge uitlaatpoort ivm powerband en trekkracht, die verminder je namelijk door compressieverlies. Je werkt gewoon naar een nette blow-down, hoger moet je niet gaan, zeker niet @ schakel.
4e: niet alleen spoelers.. ook inlaat, zuiger, uitlaat, kanalen etc..
5e: enkel nodig bij brute vlinderpoort ivm warmlopen spijl.
Verder: jij noemt een aantal dingen alsof het feiten zijn, zoals verhogen uitlaatpoort, maar dat is alleen verstandig als je blow-down te laag is. Verbreden is weer alleen verstandig als je te weinig oppervlakte hebt, te grote poorten zijn nooit goed, en zeker te hoge poorten niet.
het zijn de basisprincipes.
|
|
|
|
Dit topic is 974 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|