Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppelinsplaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 533 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12714 - koppelinsplaat?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 11-10-2003 21:10 Print topicpost

Posts: 2524
Ik heb koppelingsplaten bij mijn brom gekregen hoe kan je zien of deze nog goed zijn?? daarbij heb ik er ook nog liggen van een puch (die passen neem ik aan niet op een DT ofwel?)
 

brommercrazy 11-10-2003 21:50 Print reply

Posts: 2594
Je moet kijken of de voering niet weggesleten is, en koppelingsplaten van een puch passen niet in een dt
 
denollie 11-10-2003 21:50 Print reply
Posts: 49
zijn dat die twee schijven met in de ene schijf een gat met daarond allemaal tandjes ( vorkjes ) en de tweede schijf is gewoon zoals een ring.



moet het eerst weten anders kan ik je nie verder helpen.
 
greetz denollie
Teunmenator 11-10-2003 22:14 Print reply

Posts: 2524
Het gaat er mij dus vooral om of het wel/niet duidelijk zichtbaar is. En waar je het aan ziet (Zijn die blokjes erop zeg maar dan versleten). Ik meende dus dat het 3 van die plaatjes zijn waar allemaal blokjes op zitten zeg maar.. (3platen toch he in een DT? en vantevoren ff in het blokolie of hoeft dat niet als ze niet nieuw zijn)
 
superior mt7 11-10-2003 23:04 Print reply

Posts: 2675
wel even in blokolie leggen ...ter vookroming van verbranding als je er meteen mee gaat rijden
 
V8
Teunmenator 12-10-2003 13:29 Print reply

Posts: 2524
die platen daar zit ongeveer een halve milimeter tot een kwart milimeter blokjes op zeg maar ik denk dat dat niet meer goed is. En aangezien nieuw niet zoveel kost doe ik dat maar.

Is het het makkelijkst om ff mijn tank leeg te laten lopen en dan mijn brommer op zijn kant te leggen? of kan dat niet? en moet je de olie er dan toch uitlaten?

Daarbij meen ik dat er 3 inzitten maar ori zijn het er 2. Hoe zit dat, kan dat, moet ik nog ergens op letten apart dan want ik heb de balle verstand van die dingen..
 
Nightbat 12-10-2003 13:32 Print reply

Posts: 550
koppelingsplaten moeten geloof ik een minimale dikte hebben misschien dat iemand hiero weet hoeveel
dan is het alleen een kwestie van effe opmeten
 
Teunmenator 12-10-2003 19:14 Print reply

Posts: 2524
zou idd wel handig zijn als iemand dat weet (hint). Daarbij kan ik hem op zijn zijkant leggen? en kan ik problemen tegenkomen mocht ik 3 platen hebben...
 
Teunmenator 13-10-2003 9:50 Print reply

Posts: 2524
IEmand??????
 
ties 13-10-2003 10:16 Print reply
Posts: 1333
ik weet niet wat de minimale slijtage is. maar koop gewoon nieuwe.
je maakt de tank gedeeltelijk leeg
legt je brommer op zijn zij.
haalt de kickstart er af.
draait alle boutjes van die kap er af.
dan zie je de koppeling zitten.
dan draai je de vier maatje 8 boutjes eruit.
je haalt de veren er af.(gelijk ff nieuwe in doen)
dan haal je de deksel van je koppeling er af.
dan zie je de platen zitten. die haal je er af.
je doet er 3 gevoerde en 2 stalen in om en om.
dus zo. gevoerde-stalen-gevoerde-stalen-gevoerde. of 2 gevoerde en 1 stalen in.
koppelings deksel er weer op.
nieuwe veertjes er op.
de vier maatje 8 boutjes er weer op draaien.
dan de kap er weer op.
alles goed aandraaien.
kickstart er weer op.
en de tank weer vullen.
en rije maar. wel eerst de koppelingplaten in de olie laten weken.

 
koen-z 13-10-2003 10:28 Print reply

Posts: 3702
slipt je koppeling dan?

oh fuck, vekeerd gelezen. laat maar!

Dit bericht is ge-edit door koenz op 13-10-2003 10:29
 
Teunmenator 14-10-2003 14:13 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

ik weet niet wat de minimale slijtage is. maar koop gewoon nieuwe.
je maakt de tank gedeeltelijk leeg
legt je brommer op zijn zij.
haalt de kickstart er af.
draait alle boutjes van die kap er af.
dan zie je de koppeling zitten.
dan draai je de vier maatje 8 boutjes eruit.
je haalt de veren er af.(gelijk ff nieuwe in doen)
dan haal je de deksel van je koppeling er af.
dan zie je de platen zitten. die haal je er af.
je doet er 3 gevoerde en 2 stalen in om en om.
dus zo. gevoerde-stalen-gevoerde-stalen-gevoerde. of 2 gevoerde en 1 stalen in.
koppelings deksel er weer op.
nieuwe veertjes er op.
de vier maatje 8 boutjes er weer op draaien.
dan de kap er weer op.
alles goed aandraaien.
kickstart er weer op.
en de tank weer vullen.
en rije maar. wel eerst de koppelingplaten in de olie laten weken.



Dankje heb ik wat aan... En er zit zo'n kogeltje achter dat stifje waarmee je hem in zijn vrij duwt. Flikkert da recht in mijn blok als ik die platen eraf haal of is er nix mee aan de hand...
 
Hier_ben_ik - Administrator 14-10-2003 15:55 Print reply

Posts: 8499
je kunt niet zien of koppelingsplaten versleten zijn of niet aan de platen zelf. Als alle kurk er af is spreekt het voor zich dat ze versleten zijn, maar als ze alleen heel heet geworden zijn zijn ze ook al versleten.. gewoon nieuwe kopen
 
Members zijn vervelend :-|
Teunmenator 14-10-2003 20:42 Print reply

Posts: 2524
Ben ik nou idd ook van plan. Maar ff of ik rekening moet houden met da kogeltje achter die stift. En daarbij ik ben van plan mijn verzekering (tot mei) "op te rijden" en hem dan te verkopen. Ik rijd er zeg maar 4 keer in de week zo'n 18km mee. Zal ik er dan gewoon imitatie op gooien??? (ik weet dat ori beter is maar het is meer ofdat ze het handig een half jaar/ jaar volhouden dan doe ik er imi op)
 
Muerte aka Ozzy 14-10-2003 20:48 Print reply

Posts: 3255
volgens mij ken ut meteen maar goed doen en die ori erop gooien. scheelt weer gekloot met imi als ze toch van klote kwaliteit blijken te zijn..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
Teunmenator 14-10-2003 20:52 Print reply

Posts: 2524
is waar ja, of kan ik ook op merk letten enzo. scheelt meestal wel een hoop geld en weet iemand dat van da kogeltje

 

Dit topic is 1562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved