Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - binnenrotor ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12705 - binnenrotor ontsteking
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alexrieju 12-10-2003 21:15 Print reply
Posts: 141
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]


En wat als je bijvoorbeeld alleen een andere cdi (hpi als die er los zijn) op een mt zet?


Er zijn "snellere" cdi's verkrijgbaar voor een MT. Ik heb het alleen nog nooit goed werkend gezien
 
Noordwolde, het racedorp van Friesland
riejuracer 12-10-2003 22:05 Print reply
Posts: 353
is echt wel meer vermogen mee te boeken. ik heb zelf mensen gehoord met 30% meer vermogen.
 
pro race vlamt.
Neonlampje 12-10-2003 23:55 Print reply

Posts: 14825
Winst van hpi zit in de curve... minder grote vliegwiel speelt ook mee, maar bij een honda ontsteking win je relatief meer door die curve toe te passen
 
brutus 13-10-2003 0:05 Print reply

Posts: 7934
wat is een curve
en hoe moet je dat toe passen
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Honda MBX80 13-10-2003 0:15 Print reply
Posts: 258
Een curve is het verloop in het geven van de vonk, gedurend het toerental afneemnt of toeneemt, bv. bij 2000 toeren heeft ie 3mm voorontsteking, en bij 10000 toeren 6mm voorontsteking. En voorontsteking is het ontsteken van het mengsel voordat de zuiger het bdp passeert, in dit voorbeeld tussen de 3 en 6mm voor het bdp.
 
Bullet 13-10-2003 0:41 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejuracer

is echt wel meer vermogen mee te boeken. ik heb zelf mensen gehoord met 30% meer vermogen.


is 30% niet wat overdreven?
 
**My BungHole Will Speak Now**
Saknet 13-10-2003 2:53 Print reply

Posts: 10355
mwa
als je erg hoogtoerige setup hebt

dan is bij honda zon ori ontsteking gebeuren (ook al vervroeg je m wat) een behoorlijk begrenser t.o.v. die moderne troep
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
riejuracer 13-10-2003 9:08 Print reply
Posts: 353
denk dat 30% ook wel wat aan de hoge kant is maar als je een erg hoogtoerige setup zoals mij hebt kan je er best veel mee bereiken omdat je bij hoge toeren dus meer voorontsteking krijgt dus je krijgt meer power bij hoge toeren.
 
pro race vlamt.
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 13-10-2003 17:30 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riejuracer

denk dat 30% ook wel wat aan de hoge kant is maar als je een erg hoogtoerige setup zoals mij hebt kan je er best veel mee bereiken omdat je bij hoge toeren dus meer voorontsteking krijgt dus je krijgt meer power bij hoge toeren.


heb je het al eens geprobeerd met die binnenrotor?

ben sowieso trouwens wel benieuwd naar filmpjes of IETS van media dan ook van dat ding van jou
 
nobody fuck with us!!
Hans F 13-10-2003 17:38 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80

Een curve is het verloop in het geven van de vonk, gedurend het toerental afneemnt of toeneemt, bv. bij 2000 toeren heeft ie 3mm voorontsteking, en bij 10000 toeren 6mm voorontsteking. En voorontsteking is het ontsteken van het mengsel voordat de zuiger het bdp passeert, in dit voorbeeld tussen de 3 en 6mm voor het bdp.


klopt wel, alleen is meestal die vervroeging precies andersom. Veel vervroeging op lage toeren, de vervroeging neemt af tot je bij het topvermogentoerental komt, en daarna neemt de vervroeging weer toe.
 
Blue_Aerox 13-10-2003 19:43 Print reply
Posts: 148
30% meer vermogen is crap.

vermogen neemt niet toe, powerband kan wel breder worden.
ik weet dat een hpi een curve heeft (en nog wel meer maar die heb je volges mij alleen voor scooters).
met een curve stel je in bij wanneer welk toerental de vonk komt. dus net iets eerder, of net iets later kan zorgen voor harder doortrekken.

lichtere vliegwiel kan ook nadelig werken.
een zwaarder vliegwiel zorgt voor een soort stimulerend effect. hierdoor blijft je toerental vaak constanter.
 
Hans F 14-10-2003 7:25 Print reply
Posts: 4326
vermogen neemt wel toe, je zegt het zelf al, powerband wordt breder. Of je topvermogen toeneemt hangt ervanaf hoe goed je originele ontsteking stond.
 
Hier_ben_ik - Administrator 14-10-2003 15:52 Print reply

Posts: 8499
Ik heb een hpi liggen, komt van mn nsr af..
heb dit weekeind een lichtspoel gekocht van hans, alleen het nadeel is dat die dingen maar 10/15 watt zijn.. dus: ik ga binnekort alle gaatjes volbouwen met (goede!!) accus en dan mn hpi er weer opzetten.

Sneller loopt hij er niet echt op, wel beter ivm de curve.. (je hebt o.a. de bekende dip niet), gasreactie is ook beter etc.. alleen moet het hoog stationair draaien, dat is weer wat minder leuk vind ik..
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 3401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved