alexrieju |
12-10-2003 21:15 |
Posts: 141 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
En wat als je bijvoorbeeld alleen een andere cdi (hpi als die er los zijn) op een mt zet?
Er zijn "snellere" cdi's verkrijgbaar voor een MT. Ik heb het alleen nog nooit goed werkend gezien
|
|
Noordwolde, het racedorp van Friesland |
|
riejuracer |
12-10-2003 22:05 |
Posts: 353 |
is echt wel meer vermogen mee te boeken. ik heb zelf mensen gehoord met 30% meer vermogen.
|
|
pro race vlamt. |
|
Neonlampje |
12-10-2003 23:55 |
Posts: 14825 |
Winst van hpi zit in de curve... minder grote vliegwiel speelt ook mee, maar bij een honda ontsteking win je relatief meer door die curve toe te passen
|
|
|
|
brutus |
13-10-2003 0:05 |
Posts: 7934 |
wat is een curve
en hoe moet je dat toe passen
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
Honda MBX80 |
13-10-2003 0:15 |
Posts: 258 |
Een curve is het verloop in het geven van de vonk, gedurend het toerental afneemnt of toeneemt, bv. bij 2000 toeren heeft ie 3mm voorontsteking, en bij 10000 toeren 6mm voorontsteking. En voorontsteking is het ontsteken van het mengsel voordat de zuiger het bdp passeert, in dit voorbeeld tussen de 3 en 6mm voor het bdp.
|
|
|
|
Bullet |
13-10-2003 0:41 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riejuracer
is echt wel meer vermogen mee te boeken. ik heb zelf mensen gehoord met 30% meer vermogen.
is 30% niet wat overdreven?
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Saknet |
13-10-2003 2:53 |
Posts: 10355 |
mwa
als je erg hoogtoerige setup hebt
dan is bij honda zon ori ontsteking gebeuren (ook al vervroeg je m wat) een behoorlijk begrenser t.o.v. die moderne troep
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
riejuracer |
13-10-2003 9:08 |
Posts: 353 |
denk dat 30% ook wel wat aan de hoge kant is maar als je een erg hoogtoerige setup zoals mij hebt kan je er best veel mee bereiken omdat je bij hoge toeren dus meer voorontsteking krijgt dus je krijgt meer power bij hoge toeren.
|
|
pro race vlamt. |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
13-10-2003 17:30 |
Posts: 7007 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riejuracer
denk dat 30% ook wel wat aan de hoge kant is maar als je een erg hoogtoerige setup zoals mij hebt kan je er best veel mee bereiken omdat je bij hoge toeren dus meer voorontsteking krijgt dus je krijgt meer power bij hoge toeren.
heb je het al eens geprobeerd met die binnenrotor?
ben sowieso trouwens wel benieuwd naar filmpjes of IETS van media dan ook van dat ding van jou
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Hans F |
13-10-2003 17:38 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80
Een curve is het verloop in het geven van de vonk, gedurend het toerental afneemnt of toeneemt, bv. bij 2000 toeren heeft ie 3mm voorontsteking, en bij 10000 toeren 6mm voorontsteking. En voorontsteking is het ontsteken van het mengsel voordat de zuiger het bdp passeert, in dit voorbeeld tussen de 3 en 6mm voor het bdp.
klopt wel, alleen is meestal die vervroeging precies andersom. Veel vervroeging op lage toeren, de vervroeging neemt af tot je bij het topvermogentoerental komt, en daarna neemt de vervroeging weer toe.
|
|
|
|
Blue_Aerox |
13-10-2003 19:43 |
Posts: 148 |
30% meer vermogen is crap.
vermogen neemt niet toe, powerband kan wel breder worden.
ik weet dat een hpi een curve heeft (en nog wel meer maar die heb je volges mij alleen voor scooters).
met een curve stel je in bij wanneer welk toerental de vonk komt. dus net iets eerder, of net iets later kan zorgen voor harder doortrekken.
lichtere vliegwiel kan ook nadelig werken.
een zwaarder vliegwiel zorgt voor een soort stimulerend effect. hierdoor blijft je toerental vaak constanter.
|
|
|
|
Hans F |
14-10-2003 7:25 |
Posts: 4326 |
vermogen neemt wel toe, je zegt het zelf al, powerband wordt breder. Of je topvermogen toeneemt hangt ervanaf hoe goed je originele ontsteking stond.
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
14-10-2003 15:52 |
Posts: 8499 |
Ik heb een hpi liggen, komt van mn nsr af..
heb dit weekeind een lichtspoel gekocht van hans, alleen het nadeel is dat die dingen maar 10/15 watt zijn.. dus: ik ga binnekort alle gaatjes volbouwen met (goede!!) accus en dan mn hpi er weer opzetten.
Sneller loopt hij er niet echt op, wel beter ivm de curve.. (je hebt o.a. de bekende dip niet), gasreactie is ook beter etc.. alleen moet het hoog stationair draaien, dat is weer wat minder leuk vind ik..
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|