Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dood toerengebied

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12702 - dood toerengebied
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

master of disaster_rs50 11-10-2003 14:37 Print topicpost
Posts: 1839
het zit dus zo:
Als ik op m'n rs rij trekt ie gewoon goed op tot de 6K,boven de 6 tot 7,5k trekt ie nog ffies harder(lijkt kleine powerband)
Maar van de 7,5k tot z'n powerband wil ie gewoon niet verder,tenzij er geen wind staat of in ga plat op de tank liggen.
Vanaf 8,5a9k begint z'n powerband,dus dat trekt ie gewoon goed tot 13k.
Maar dat gebied tussen 7,5 a 9k wil ie gewoon voor geen meter!
Wat kan ik hieraan doen?
Zou een tune beurt helpen?
Mischien de afstelling verbeteren?
Membraam afstellen zoals in eerder topic is uitgelegt?

setup:
Top 50 snel
21mm dell'orto ( 95 sproeier)
powerfilter
polini uitlaat
twv 12/43


 
lalalalalala i can't hear you

arrier 11-10-2003 17:34 Print reply
Posts: 2221
kzou voor de tune buurt gaan
 
Bazz -> DRD 11-10-2003 18:31 Print reply

Posts: 1884
misschien kun je achter een groter tandwiel proberen.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
master of disaster_rs50 11-10-2003 18:32 Print reply
Posts: 1839
jah maar hij trekt daaronder gewoon goed,en van 9t/m13.000 toeren trekt ie ook gewoon super goed.dus volges mij zit de vertanding wel snor
 
lalalalalala i can't hear you
Martijn 11-10-2003 18:37 Print reply
Posts: 10000
gewoon goed afstellen
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 11-10-2003 19:00 Print reply
Posts: 7079
Maybe stand van gasnaald veranderen?
 
master of disaster_rs50 11-10-2003 19:02 Print reply
Posts: 1839
gasnaalt staat nu op z'n hoogste stand.
zal 'm wel een tikkie lager doen
 
lalalalalala i can't hear you
master of disaster_rs50 16-10-2003 11:49 Print reply
Posts: 1839
nah,ben dus nu al een tijdje bezig om hem zo goed mogenlijk af te stellen,maar het probleem blijft zich voordoen.
Ik had 't met 14mm ook,en met die 21mm hoopte ik er eigenlijk op om 't kwijt te raken....niet dus
Hij heeft er ook alleen echt last van in de laatste versnelling.
In de 1e t/m de 4e vernselling trekt ie 'm gewoon door,maar in z'n laatste versnelling wil ie er niet over heen.
Btw: heb sproeier 92 t/m 98(geen tot weinig verschil) geprobeert,en maakt niet uit hoe of wat:hij rijd alleen goed als de gasnaalt op z'n hoogste stand staat.
 
lalalalalala i can't hear you
master of disaster_rs50 16-10-2003 11:50 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

nah,ben dus nu al een tijdje bezig om hem zo goed mogenlijk af te stellen,maar het probleem blijft zich voordoen.
Ik had 't met 14mm ook,en met die 21mm hoopte ik er eigenlijk op om 't kwijt te raken....niet dus
Hij heeft er ook alleen echt last van in de laatste versnelling.
In de 1e t/m de 4e vernselling trekt ie 'm gewoon door,maar in z'n laatste versnelling wil ie er niet over heen,tezij ik in z'n 4 ff door trek,en in z'n 5 ook bovende 8K uit kom.
Btw: heb sproeier 92 t/m 98(geen tot weinig verschil) geprobeert,en maakt niet uit hoe of wat:hij rijd alleen goed als de gasnaalt op z'n hoogste stand staat.

 
lalalalalala i can't hear you
MWvdK 16-10-2003 12:10 Print reply

Posts: 2247
bougiekleur?
 
Soepkip 16-10-2003 12:12 Print reply

Posts: 1339
Je kan een lichtere tandwielverhouding nemen.. En anders laten tunen voor wat meer power, dat 'ie m wel door ze 6 heen trekt.
 
master of disaster_rs50 16-10-2003 12:22 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MWvdK

bougiekleur?

Jah das helemaal een beetje vaag, bij 't uiteinde van 't bochtje zelf,daar istie beetje roetig.
Maar aan 't begin van datzelfde bochtje istie net aan koperbruin.
Snap je?
zal straks wel picture zoeken.


Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 16-10-2003 12:39
 
lalalalalala i can't hear you
master of disaster_rs50 16-10-2003 12:22 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Soepkip

Je kan een lichtere tandwielverhouding nemen.. En anders laten tunen voor wat meer power, dat 'ie m wel door ze 6 heen trekt.

5 versnellingen
 
lalalalalala i can't hear you
Zoetahmeerdah [Marcel] 16-10-2003 12:40 Print reply

Posts: 5996
mischien is die polini wel voor een heel ander toerengebied dan jou cilinder..tunen dus.
 
ik haat mensen
master of disaster_rs50 16-10-2003 12:40 Print reply
Posts: 1839
Nou,ik heb geen digi cam,maar om 't een beetje duidelijk te maken is hier een foto+tekst:





Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 16-10-2003 12:41
 
lalalalalala i can't hear you
master of disaster_rs50 16-10-2003 12:44 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]

mischien is die polini wel voor een heel ander toerengebied dan jou cilinder..tunen dus.

Jah ik,ik geloof wel dat ie gebouwt was voor een 68cc polini cilinder,maar daar kwam ik pas na aanschaf achter
Maar als ik mn cilinder zou tunen,zou 't probleem wel verholpen moeten zijn denk je?
En tot hoever/wat moet ie getuned worden?(stage)

 
lalalalalala i can't hear you

Dit topic is 2032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved