Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - einde vermogen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1265 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12696 - einde vermogen?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

superior mt7 10-10-2003 23:17 Print topicpost

Posts: 2675
ik heb nu een eurokit die ik niet harder kan laten optrekken/lopen dan een bepaalde waarde zeg maar , hoe goed je em ook afstelt wat voor een carb. het maakt niet uit hij trekt gewoon niet harder.
een 12 mm , 16 , 18 mm loopt allemaal hetzelfde , zommioge ietsje harder maar nauwlijksmerkbaar ... nu zei de brommerboer dat dat kan komen dat toevallig mijn cilinder gwoon niet hoger kan door wat voor constructie(fout) of wat dan ook, niet boven een bepaald pk zeg maar.

kan dit?

en aub geen reacties van goed afgesteld en zo want ik ben al lang genoeg bezig met brommers en heb alles perfect afgesteld enzo
 
V8

KaWaReZ 10-10-2003 23:21 Print reply

Posts: 20582
dan maar een reply niet over de asftelling

uhm.. kant mss aan je uitlaat/filter liggen?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
superior mt7 10-10-2003 23:24 Print reply

Posts: 2675
denk het niet ...is zon snel chrome bochtje met een biturbo dempertje, verder zit er een ori luchtfilterbox , als ik afstel rij ik toch eerst altijd zonder luchtfilterbox rond, omdat dat makkelijker is vanwege dat rubbertje
 
V8
Honda MBX80 10-10-2003 23:33 Print reply
Posts: 258
Dat heb je wel eens meer met die eurokit cilinders, bij puch heb je daar erg last van, die krijg je soms echt niet afgesteld en dan pak je de volgende en dan is het zo geburd . Maar ik denk dat het m in de poorttiming van de cilinder zit, misschien ook een gietfoutje hier en daar, maar ik denk dat je het daar een btje moet zoeken.
 
superior mt7 10-10-2003 23:35 Print reply

Posts: 2675
zoiets dacht ik al ja...kan ik laten bewerken of dan toch maar een andere kopen?
(weer 70 euro naar de kut )
 
V8
Honda MBX80 10-10-2003 23:36 Print reply
Posts: 258
Je kan hem naar een tuner ofzo. brengen, die werkt m dan netjes af en die kan er gelijk een iets hogere timing in zetten, en het belangrijkste, een timing die KLOPT.
 
Tsxdude AKU MicheL 10-10-2003 23:37 Print reply

Posts: 10676
euroKUT staan er ook niet zo bekend om dat ze nouw zo netjes kunnen afwerken
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
superior mt7 10-10-2003 23:37 Print reply

Posts: 2675
en hoeveel kost zoiets nou?
 
V8
wipe-out 10-10-2003 23:46 Print reply

Posts: 7672
(vrijwel) niks als je het zelf doet
 
Honda MBX80 10-10-2003 23:46 Print reply
Posts: 258
Voor alleen afwerken en iets hogere timing, kan je zelfs bij mij terecht. Maar dat zal bij een tuner iets van tussen de 25-40 euro, als je het gewoon simpel wil.
 
superior mt7 10-10-2003 23:47 Print reply

Posts: 2675
ik weet niet hoe ik de tming van de poorten zelf goed kan maken hoor...alleen de uitlaatpoort honger leggen enzo

edit: en maakt ie em voor dat bedrag dan weer zo dat een grotere carb weer invloed er op heeft
(klinkt stom )

Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 10-10-2003 23:49
 
V8
Honda MBX80 10-10-2003 23:49 Print reply
Posts: 258
Wat ik net zei, tussen de 25-40 euro, incl. uitlaatpoort.Als ie uitlaat en inlaat en spoelpoort doet, dan heb je de meeste profijt van een grotere carb, maar alleen uitlaat verlies je iets onderin en dan kan je met een iets grotere carb het vermogen bovenin wat meer benutten, en met een iets kleinere carb, heb je ietjes meer kracht onderin.

Dit bericht is ge-edit door Honda MBX80 op 10-10-2003 23:56
 
Mr Pain 10-10-2003 23:59 Print reply
Posts: 4966
er zou best iets verkeerd kunnen zijn hoor, misschien zit er wel een stukje pakking in de weg bij je carter, dat kan ook een probleem veroorzaken

haal het er eens af en kijk alles na, is alles goed ga je cilinder tunen
 
superior mt7 11-10-2003 0:06 Print reply

Posts: 2675
ik knip die voetpakkingen altijd zelf wat bij, heb em al een paar keer eraf gehad.
verder lijkt me dat sterk want dan zou je wel nog verschil tussen carbs moeten merken
 
V8
superior mt7 16-10-2003 18:23 Print reply

Posts: 2675
rij nu met een ori carb , die uitgeboord is naar 15-16 mm en das die enige carb die het een stuk merkbaar beter doet op mijn brommer ..had laatst een zetaatje van iemand geleend en op men brommer gezet met men 18keihin en dat liep meteen een 95
raar ...maarja heb em tenminste zover gekregen dat ik uit die eurkit toch een accaptabel vermogen krijg geperst
 
V8
-jaZper- 16-10-2003 18:36 Print reply

Posts: 3841
ow is eurokit niet zo snel?? ik ben nu een 50cc eurokit aan het tunen en die moet mindstens 90 gaan maar als ik het zo van jou hoor dan gaat dat niet echt lukken, wat is jou ervaring met een eurokitje? (een andere als je nu hebt)
 
groene motoren gaan harder

Dit topic is 1078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved