Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Snelle uitlaat of standaard open......

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 943 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12690 - Snelle uitlaat of standaard open......
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

icewim 10-10-2003 19:36 Print topicpost
Posts: 93
Hoi; ik heb dus een tuareg die niet vooruit te branden is. Ik heb de uitlaat eraf gehaald en ben zo een stukje wezen rijden om ff te proberen; toen kon ik ineens tot 9000 rpm doortrekken ipv 6000 en dat scheelde wel even.
Nu heb ik altijd geleerd dat een 2 takt beter draait met uitlaat dan zonder ivm tegendruk. Ik heb de uitlaat onder het mes gelegt en ben op zoek gegeaan naar een restrictie; kan niet anders of er zit er 1.
Niet dus; hooguit wat kool wat ik verwijdert heb. Uitlaat er weer op; zelfde verhaal; 6000 rpm en geen gang.
Nu heb ik voor in de uitlaat bij de eerste bocht recht tegenover de cilinder een klein gaatje geboord om te zien wat er gebeurde; niet veel.....nu heb ik het gat groter gemaakt en ik kan nu 7000 rpm maken en heb iets meer trekkracht.
Nu heb ik toch behoorlijk weinig tegendruk meer en vraag mij af of een (proma is enige die te krijgen is nog) snelle uitlaat wel een verbetering op zal leveren; die moet het ook hebben van wat minder tegendruk en dat heb ik nu ook al....zelfs verschillende soorten gebruikt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb zo weinig zin om voor 100 euro een nieuwe uitlaat te gaan kopen als het geen zin heeft.......
Alvast bedankt; Wim.
 

Bullet 10-10-2003 19:42 Print reply

Posts: 12150
volgens mij kun je beter naar de brommerboer gaan om daar die restrictie's der te laten halen!
 
**My BungHole Will Speak Now**
Blijhoofd 10-10-2003 19:44 Print reply

Posts: 7378
zou der gewoon zon proma op zetten met proma dempertje dan zal die als je hem goed afsteld cker wel aardig hard loipen igg die 9k

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Daan Da Man 10-10-2003 19:58 Print reply
Posts: 2064
ik volg het niet helemaal.... heb je hem al opengehaald, zoja zaten er restricties in?

als het goed is zit er MINIMAAL 1 schot in de originele uitlaat, maar is hij wel standaard snel (zoals alle uitlaatjes op aprilia)
als het goed is moet hij origineel onbegrensd door blijven trekken van 6 a 7 tot 8 a 9 x1000 toeren... en door blijven gaan tot ongeveer 12000 toeren in de eerste versnelling.....

Dus veel suc6.
 
icewim 10-10-2003 20:03 Print reply
Posts: 93
Ik heb dus die uitlaat al open gehad en er zit niets in!.......Dus vindt ik het raar dat ik nu met uitlaat (leeg) er weer op en open uitgang niet meer aan die toeren kom. 12000 rpm in eerste haal ik wel; dan ben ik alleen een stief kwartiertje bezig. Hij trekt dus niet echt door.
En dat met verschillende soorten tegendruk want ik heb dat gaatje dus steeds iets groter gemaakt. Nu vraag ik mij af wat er zo speciaal is aan een proma dat hij dan WEL goed zal trekken.....of dat mijn brommertje gewoon niet met het minste beetje tegendruk overweg kan.....?
 
Muerte aka Ozzy 10-10-2003 20:08 Print reply

Posts: 3255
zit er niet een duidelijke vernauwing naar je demper toe? of zit je demper misschien verstopt, waardoor hij zijn lucht niet goed kwijt kan.
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
Bullet 10-10-2003 20:08 Print reply

Posts: 12150
heb je een andere cil der op of gewoon ori?
 
**My BungHole Will Speak Now**
icewim 10-10-2003 20:11 Print reply
Posts: 93
Voor zover ik weet is de cil ori.
Muerte; zoals ik zei is de hele uitlaat open; de demper is gewoon een holle bus.....
 
Bullet 10-10-2003 20:31 Print reply

Posts: 12150
haal je kop der af, en kijk of die cil nog in goeie staat is
 
**My BungHole Will Speak Now**
MWvdK 10-10-2003 20:38 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

haal je kop der af, en kijk of die cil nog in goeie staat is

idd, zou eerst ff kjken of het niet aan iets anders ligt (afstelling evt?, ontsteking).. want die appie uitlaatjes zijn niet zo heeel slecht..
 
icewim 10-10-2003 20:39 Print reply
Posts: 93
Mwah....ik heb een joekel van een compressie en kan de krukas goed draaien voor de compressie; dat lijkt mij wel goed; anders heb je ook geen goede compressie.

Edit; zag andere post te laat.
Tja; ik heb wel zoveel kijk erop dat ik toch vrij zeker weet dat de ontsteking wel goed staat; ik bedoel dat ik dat wel zou horen of merken.

Dit bericht is ge-edit door icewim op 10-10-2003 20:42
 
Bullet 10-10-2003 20:41 Print reply

Posts: 12150
heb je je uitlaat dichtgelast?

100 euro voor een goeie uitlaat is niet veel hoor

Dit bericht is ge-edit door Bullet op 10-10-2003 20:41
 
**My BungHole Will Speak Now**
icewim 10-10-2003 20:44 Print reply
Posts: 93
Aan elkaar gelast? Ja. Niet dicht natuurlijk
100 euro is inderdaad niet duur, maar het lijkt nu of het niet gaat werken en dan vindt ik het zonde.......
 
icewim 11-10-2003 15:46 Print reply
Posts: 93
Hmm....nu blijkt (na um ff goed warm gereden te hebben, langer dan normaal iid) dat dan het apparaat ook niet meer aan zijn toeren komt; blijft dan weer hangen bij 6000.
Nu zei de brommerboer dat het aan mijn zuiger kon liggen of aan het membraam. Ik kan de krukas zeer goed ronddraaien tot aan de compressie ook alssie warm is, dus dat zit wel goed.
Maar dat membraam;........ik heb vroeger het principe van de poorten geleerd zonder membraam en ben sindsdien alleen nog maar met 4 slagers in de weer geweest.....kan iemand mij uitleggen waar zo'n membraam precies voor is??
Is het logisch dat hij daardoor niet meer aan zijn toeren komt?
Ik persoonlijk vindt het onlogisch dat hij juist warm niet meer op toeren komt namelijk.
 
master of disaster_rs50 11-10-2003 16:23 Print reply
Posts: 1839
als ie koud is,kan elke motor meer toeren draaien totdat ie warm is.
zuiger zet uit als ie warm is,dus minder ruimte aan de zijkanten van de zuiger+minder weerstand

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 11-10-2003 16:24
 
lalalalalala i can't hear you
Tjez 11-10-2003 16:29 Print reply
Posts: 295
ik kan 10 km harder rijden alsik koud rij want dan kom ik wel goed op toeren in ze 6

 
Dit is dat stukje tekst onder je reply :P!!!

Dit topic is 1220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved