Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mijn Kawa AR komt niet boven de 80 uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12644 - Mijn Kawa AR komt niet boven de 80 ...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2130 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NINJA 8-10-2003 21:52 Print topicpost
Posts: 380
Ik rij nu al een tijdje rond met mn nieuwe cilinder (100 CC immi) en ben klaar met inrijden. Dus ik dacht nu zullen we beleven hoeveel power die heeft....

nou gas open.. in de lage toeren doet hij het wel aardig, maar ik kom gewoon niet boven de 80 uit. De afstelling van de carb is redelijk goed, en ik snap niet waarom hij niet harder wil. heeft iemand hier ervaring mee ? Het valt mij echt tegen, met mn 50 CC haalde ik de 90 .

mijn verder setup is:

20 mm mikuni 110 sproeier
zelfgebouwde filter
proma 80 uitlaat
TWV 17-46
4 plaats koppeling
6 versnellingen

is er gewoon niet meer uit te halen? Of is hij gewoon zo sloom dat hij getuned moet worden?
Ik baal er best wel van dat hij niet harder wil, dus:

- moet deze cil getuned worden
- dikkere carb erop
- iets anders

 

KaWaReZ 8-10-2003 22:11 Print reply

Posts: 20582
Hmm

misschien winnik wel een drag van jou
met mn 50 ori...

ehm, ik heb zelf met 50cc een 100 sproeier erinzitte.... en dies perfect.
je uitlaat is niet het begrenzende gedeelte??

probeer anders ff zonder uitlaat te rijden

BTW: sinds ik hier oppet forum zit hebben zich OPEENS heel toevallig meer kawarijders aangemeld

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
peturrr 8-10-2003 22:12 Print reply
Posts: 199
heb je je ontsteking vroeger gezet??

zoniet dan zou ik dat maar doen.

zo ja dan moet je het toch in je afstelling zoeken.

suc6
 
blablablablabla
KaWaReZ 8-10-2003 22:15 Print reply

Posts: 20582
ontsteking vroeger: uhm... vroeger zetten of op tijd??
(kawas zijn std wat later getimed.. maar kawagasser heeft ast goed is zn ontsteking op tijd staan... anders trokie niet 90 met ori.. )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
NINJA 8-10-2003 22:18 Print reply
Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ

Hmm

misschien winnik wel een drag van jou
met mn 50 ori...

ehm, ik heb zelf met 50cc een 100 sproeier erinzitte.... en dies perfect.
je uitlaat is niet het begrenzende gedeelte??

probeer anders ff zonder uitlaat te rijden

BTW: sinds ik hier oppet forum zit hebben zich OPEENS heel toevallig meer kawarijders aangemeld



Nee ik ga er niet vanuit dat die proma begrenst is. Hij kan gewoon veel toeren maken.tot de 7K heeft hij lekker veel power, maar daarna is het een beedje afgelopen met de pret. Het zal tog niet dat ik een kleinere twv moet gebruiken?

ik zal binnenkort ff fotots maken hoe hij er nu bij staat...
 
NINJA 8-10-2003 22:20 Print reply
Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ

ontsteking vroeger: uhm... vroeger zetten of op tijd??
(kawas zijn std wat later getimed.. maar kawagasser heeft ast goed is zn ontsteking op tijd staan... anders trokie niet 90 met ori.. )


precies, met mn getunede 50 orri haalde ik makkelijk de 10-11K toeren dus het lijkt me sterk dat het daaraan ligt.
 
KaWaReZ 8-10-2003 22:26 Print reply

Posts: 20582
hehe khoop voor je dattie er niet bij staat/hangt/ligt/schommelt zoals de mijne

(nog steeds uit elkaar)

kdenk tog dajje ff een 120/130 moe probere
(als je die heb ligge)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
NINJA 8-10-2003 22:36 Print reply
Posts: 380
ja die heb ik liggen. Dan zal ik morgen wel weer ff aan de gang gaan. Er rijden hier allemaal van de 70CC scootertjes rond....en ja die moet ik wel voor blijven.

En nee de mijne zit al helemaal in elkaar, en het rijd nu echt super met mn nieuwe unitech veersysteempje zo lekker door de bochten.

Dit bericht is ge-edit door NINJA op 8-10-2003 22:38
 
Neonlampje 8-10-2003 23:04 Print reply

Posts: 14825
meer uit te halen... wedden van wel
 
KaWaReZ 8-10-2003 23:05 Print reply

Posts: 20582
unitech watte???

standaard unitrak tog?

of hebbie gasveer??
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Saknet 9-10-2003 8:10 Print reply

Posts: 10355
komen je spoelpoorten wel helemaal open als zuiger @ bdp is.

zit je voetpakking de stroming niet te belemmeren..

is je afstelling wel in orde (ken wel eens te arm staan gezien hij in hoge toeren volgens jou nix doet)

staat je ontsteking wel flex..

als hij veel kracht heeft op lage rpm hoef je niet gelijk kortere vertanding te nemen

zou eerder denken aan langer (behalve als je zeker weet dat hij in zn 6 de kracht niet voor langere tdwvh. heeft).

maja ik denk dan ook logisch.

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
NINJA 9-10-2003 14:34 Print reply
Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ

unitech watte???

standaard unitrak tog?

of hebbie gasveer??


ja standaart, maar het zat helemaal vastgeroest. Een van die bussen was bijna door gesleten


en ja ik zal nog ff een grotere sproeier proberen. Hij doet het in ieder geval nu al een stuk beter, ik heb ook nog niet aan de cil zitten kloten (maar ik ga ervan uit dat het tog redelijk goed zit met de poorten, uitlaat poort kan in ieder geval wel 2 keer zo groot). Dus allemaal bedankt voor de repley`s

Dit bericht is ge-edit door NINJA op 9-10-2003 14:38
 
DaveTSX 9-10-2003 14:49 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NINJA

[...]


ja standaart, maar het zat helemaal vastgeroest. Een van die bussen was bijna door gesleten


en ja ik zal nog ff een grotere sproeier proberen. Hij doet het in ieder geval nu al een stuk beter, ik heb ook nog niet aan de cil zitten kloten (maar ik ga ervan uit dat het tog redelijk goed zit met de poorten, uitlaat poort kan in ieder geval wel 2 keer zo groot). Dus allemaal bedankt voor de repley`s

Dit bericht is ge-edit door NINJA op 9-10-2003 14:38


uitlaatpoort kan 2x zo groot?
En jij vind het gek dat je 80 gaat?
Zal dus wel een erg laagtoerig cillindertje zijn, omdat je vermogen bij 7K al trug valt, en tjah dan zal je al een zware vertanding moeten hebben wil je hard kunnen gaan.

OFFFF tunen, dan gaat ie wel
 
http://www.2weird4u.com
NINJA 9-10-2003 15:11 Print reply
Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]


uitlaatpoort kan 2x zo groot?
En jij vind het gek dat je 80 gaat?
Zal dus wel een erg laagtoerig cillindertje zijn, omdat je vermogen bij 7K al trug valt, en tjah dan zal je al een zware vertanding moeten hebben wil je hard kunnen gaan.

OFFFF tunen, dan gaat ie wel


ik probeer nog een paar grotere sproeiers, en misschien is 2 keer zo groot een beedje overdreven, maar je weet wat ik bedoel.

en tunen heb ik nog niet zo zin in wat ik ben momenteel aan het sparen voor een nieuwe bassgitaar versterker
 
Blorn 9-10-2003 15:39 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NINJA

en tunen heb ik nog niet zo zin in wat ik ben momenteel aan het sparen voor een nieuwe bassgitaar versterker
Wat heeft dat met tunen te maken?
 
NSR RULEZZ 9-10-2003 15:46 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Wat heeft dat met tunen te maken?

....misschien dat hij dan geen geld heeft....
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Dit topic is 2130 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved