Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen MBX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1236 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12597 - Afstellen MBX
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3691 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBXrula 6-10-2003 20:23 Print topicpost
Posts: 101
Ik ben de trotse eigenaar van een MBX
Setup:
80cc originele cilinder
standaard 80cc uitlaat
24mm mikuni

Ik heb alleen een probleem met de afstelling, ik krijg hem wel draaiende, alleen bij de 5/6 duizend toeren stikt ie, krijg er niet meer toeren uit.
Hij lijkt te verzuipen maar dat lijkt me sterk met een 120 sproeier??
Help
 

$$$$ nsr tiger $$$$ 6-10-2003 20:27 Print reply
Posts: 58
een 24 mm hoort der helmaal niet op er hoort standaart een 18 mm op
 
Daan Da Man 6-10-2003 20:28 Print reply
Posts: 2064
zegt ie dan dat het zijn originele carb is???
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-10-2003 20:29 Print reply

Posts: 7007
24mm is idd wat groot op ori, maar moet prima kunnen hoor

probeer dan gewoon ff sproeier 110 en speel wat met de gasnaald, dat helpt ook veel

edit: als je er nou trouwes een snelle pijp op gooit heb je leuke resultaten

en wat voor een luchtfilterslang gebruik je eigenlijk? ik kon er geen passende vinden voor 24mm, daarom heb ik nu twin-air

Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 6-10-2003 20:30
 
nobody fuck with us!!
MBXrula 6-10-2003 20:36 Print reply
Posts: 101
heb een rubbere slang met een dikke diameter tussen carberateur en luchtfilter huis, 110 heb ik ook geprobeert, dat werkte iets minder goed dan 120.

Maar wat moet ik doen aan die gasnaald, en hoeveel toeren zou ik eruit moeten halen??
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-10-2003 20:38 Print reply

Posts: 7007
toeren zou hij sowieso wel 8000 moeten kunnen draaien, dat doen ze ori ook namelijk

hoe liep hij met sproeier 110 dan?

en de gasnaald zit in een clipje in de gasschuif, die kun je dus omhoog of omlaag verstellen (moet je ff beetje kijken dan snap je dat wel)

hoe lager de gasnaald: hoe armer de afstelling
hoe hoger: hoe rijker

dat helpt wel voor het toerengebied waar jij nu bij zit denk ik, dus zet hem eens op de armste stand


edit: kijk ook hier eens voor wat info:
http://www.brommerfo.../faq/artikel/48/last



Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 6-10-2003 20:41
 
nobody fuck with us!!
MBXrula 6-10-2003 20:43 Print reply
Posts: 101
met de 110 sproeier liep hij iets minder goed dan met de 120.
Bij de 120 sproeier (verzoop) hij minder snel.
Als ik me gashandvat vol open deed hoorde je blll.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-10-2003 20:45 Print reply

Posts: 7007
hmm dan lijkt het er juist op dat de sproeier te klein is

probeer eens iets van 125 ofso en gasnaald rijker, alleen dan kun je het weten
 
nobody fuck with us!!
Honda MBX80 6-10-2003 22:11 Print reply
Posts: 258
Ik had ongeveer dezelfde setup als jij, std 80cc std pijp en een 26mm dell'orto, daar had ik een 132 sproeier inzitten. Probeer de gasnaald in de hoogste stand(clipje helemaal onderaan) voor het rijkste mengsel ,en dan kan je nog proberen met de choke aan, maar als ie bleaaaah doet, dan zal ie denk nog te klein zijn, en de luchtschroef helemaal in draaien en dan 2 volle slagen uit, om mee te beginnen. suc6
 
denollie 6-10-2003 22:24 Print reply
Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

toeren zou hij sowieso wel 8000 moeten kunnen draaien, dat doen ze ori ook namelijk

hoe liep hij met sproeier 110 dan?

en de gasnaald zit in een clipje in de gasschuif, die kun je dus omhoog of omlaag verstellen (moet je ff beetje kijken dan snap je dat wel)

hoe lager de gasnaald: hoe armer de afstelling
hoe hoger: hoe rijker

dat helpt wel voor het toerengebied waar jij nu bij zit denk ik, dus zet hem eens op de armste stand


edit: kijk ook hier eens voor wat info:
http://www.brommerfo.../faq/artikel/48/last



Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 6-10-2003 20:41


bedoel je met het gasnaaldborgclipje of met de gasnaald zelf

 
greetz denollie
MBXrula 7-10-2003 19:39 Print reply
Posts: 101
Hmm, ik heb hem vandaag proberen aftestellen , met een 120 sproeier, en de gasnaald op de hoogste, middelste en laagste stand geprobeerd, maar hij loopt nog steeds niet lekker.
Valt uit/verzuipt bij 5 duizend toeren, ontbrand in uitlaat bij te veel gas.
????
 
theredone51 7-10-2003 19:44 Print reply

Posts: 2506
ontsteking wel goed afgesteld ??

 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
MBXrula 7-10-2003 19:46 Print reply
Posts: 101
geen idee, hij vonkt wel, maar misschien moet hij beter af worden gesteld??
Hoe doe ik dat??
 
JIMMY 7-10-2003 20:42 Print reply

Posts: 2765
In jou geval zou ik de ontsteking ook gewoon origineel zetten..

je haalt je vliegwielkapje eraf, vliegwiel zelf er ook af, en op je grondplaat staat een streepje, en op je carter staat een streepje, die zet je gelijk

je kan hem ook vervroegen, de grondplaat zo veel mogenlijk naar rechts draaien..

Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 7-10-2003 20:42
 
Blukaap 7-10-2003 20:45 Print reply

Posts: 10006
Wat voor vliegwiel zit er op ?
Klinkt ernstig alsof er een MB/T vliegwiel op zit.
 
Bastila is lief
MBXrula 7-10-2003 22:50 Print reply
Posts: 101
klopt, er zit nu een ontstekening van een mb.
Is dat heel erg, of is deze anders dan die van de MBX

 

Dit topic is 3691 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved