Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppeling slipt volgens mij

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12583 - koppeling slipt volgens mij
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theredone51 6-10-2003 21:31 Print reply

Posts: 2506
zwart dan was de olie wel aan vervanging toe ja maar moet alst goed is nix uitmaken als die olie per ongeluk mengt
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Teunmenator 6-10-2003 21:33 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jessy

ga wheelieen dan


nou ben ik natuurlijk niet het slimste wezen op aarde maar wie haar snapt mag nu zijn vinger opsteken


Maarja boeit nie.. Ik hoop eigenlijk meer op een antwoord op onze moeilijke vragen...

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 6-10-2003 21:39
 
Honda_boy 6-10-2003 21:37 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

[...]


nou ben ik natuurlijk niet het slimste wezen op aarde maar wie hem snapt mag nu zijn vinger opsteken



Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 6-10-2003 21:36



hem ---> haar! It's a girl. Niet op letten is vrij normaal
 
Honda rulezzz !!!
Teunmenator 6-10-2003 21:52 Print reply

Posts: 2524
zou het mijn keerring kunnen zijn die teveel weerstand bied ook al is ie origineel kan ik hem met de hand goed bewegen en heb ik hem enigzins ingevet


Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 6-10-2003 21:53
 
Teunmenator 6-10-2003 22:11 Print reply

Posts: 2524
Maar uhm denkt iemand dat ori olie blok van yamaha goed is ofzow, of zal 10wd40 beter zijn ofwa?
 
ties 6-10-2003 22:58 Print reply
Posts: 1333
10w40 is goed. ik zou gewoon de platen vervangen. kost toch bijna nix. en kijken of je ergens anders langere veren voor je koppeling zien te krijgen.
 
Teunmenator 7-10-2003 9:40 Print reply

Posts: 2524
Als ik me niet heel sterk vergis is da wel veel werk en aangezien mijn blok ongeveer 1,5 jaar geleden is gereviseerd wil ik hem heeeell graag dicht laten. daarbij lijkt het me raar als het de koppelingsplaten zijn dus dan ben ik die dadelijk ook nog voor nix aan het vervangen en zit ik nog met het hetzelde probleem. (maar zal ik er dan toch 10wd40 op zetten of gewoon ori)
 
Knoxville 7-10-2003 10:05 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Te dikke olie waarschijnlijk. Of iets niet goed terug gezet in het blok als die open is geweest.


Als ik dunne olie gebruik, dan slipt die van mij enorm....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Teunmenator 7-10-2003 15:32 Print reply

Posts: 2524
de brommerboer zei dat te dikke olie alleen problemen kon geven bij heell hoge toeren omdat de platen een beetje plakke ofzow??
 
De Schout 7-10-2003 15:40 Print reply
Posts: 5326
zal wel gewoon aan de platen liggen, yamaha heb er maar twee plaatjes in zitten geloof ik, dus zouden best wel op kunnen zijn naar 1.5 jaar.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Teunmenator 7-10-2003 15:54 Print reply

Posts: 2524
ikke 3 volgens mij. Zou het ook aan een te lichten vertanding kunnen liggen

13-47 is het nu. Hij trekt vrij lekker maar maakt volgens mij geen overtoeren. Er ligt een ori luchtfilter,snelle 50, een 16mm mikuni en een snelle uitlaat (wat voor 1 weet ik echt niet)
 
Teunmenator 7-10-2003 16:56 Print reply

Posts: 2524
Ik heb een 15 liggen maar ik denk toch dat dat te zwaar is daarbij past ie niet lekker maar daar moet wat op te vinden zijn...
 
Paul80 7-10-2003 18:24 Print reply
Posts: 21
Je platen kunnen best versleten zijn na 1,5 jaar. Zeker als je pittig rijd of je koppeling met teveel slip afgesteld hebt staan. Aan je vertanding kan het niet liggen. Een koppeling heeft een veiligheidsfactor wat wil zeggen dat hij altijd b.v. 1,6 keer het maximaal vermogen kan overbrengen. En wat betreft dat tussengas...zware vrachtwagens werden daar ? 30 jaar geleden mee uitgevoerd. Dat heeft echt niets met de brommertjes van tegenwoordig te maken. Wel zouden het je veertjes kunnen zijn. Kan zijn dat ze niet genoeg veerkracht meer opbrengen. Een combinatie van nieuwe platen en veertjes lost toch wel het een en ander op. Let op dat je niet zomaar langere veren kunt pakken. Ze mogen niet helemaal ingedrukt zijn, ze moeten meer veerkracht opbrengen. Misschien dat de veren van een crossmotor beter geschikt zijn. Hou er wel rekening mee dat het verschil tussen goede platen en versleten platen niet te zien hoeft te zijn.
succes
 
Teunmenator 7-10-2003 18:28 Print reply

Posts: 2524
Het kan ook de afstelling ofzow zijn he... ik denk de koppeling maar dat is het dus niet cker...
 
Paul80 7-10-2003 18:34 Print reply
Posts: 21
hoezo welke afstelling bedoel je??
 

Dit topic is 1865 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved