Hier_ben_ik - Administrator |
6-10-2003 23:52 |
Posts: 8499 |
ik heb dat ook een tijdje gehad met mn mtx.. (rond de tijd dat ik voor het eerst naar Ronald ging, zoek maar als je wilt weten wanneer dat was )
toen heb ik op een gegeven moment gewoon de vlotter wat verbogen zodat de carb voller liep voordat hij stopte en het probleem was gefixt
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
sam vl. - [HRC Nijmegen] |
7-10-2003 8:05 |
Posts: 1062 |
volgens mij ligt dat idd aan de carb, want dat had ik ook altijd met mijn ouwe carb, en nu heb ik een 20 mm en geen last meer van.
|
|
Nijmegen! |
|
Knoxville |
7-10-2003 9:51 |
Posts: 1454 |
Ik had hetzelde probleem bij mijn Tsx met 70 imi. Alleen uitlaat was origineel, haddus teveel tegendruk en liep erg vaak warm. Je kon hem vrijwel meteen weer aantrappen. Toen es een keer een proma gekocht, en het probleem was verdwenen.
Bromboer beweerde ooit eens dat me krukas warmliep Omdat er in het cylinder helemaal niks te zien was.
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
xplodus |
7-10-2003 10:22 |
Posts: 124 |
11.5k is gewoon veel voor je blok hoor, F1 auto zijn ook gemaakt om 18k+ te rijden net als honda 10k uit de fabriek.
Verschil is dat F1 teams motor na een wedstrijd weggooien en wij niet.
Met me RX rijd ik nooit lang hoge toeren, 9-10k vind ik al erg veel om 8km te doen , zou ook een kwestie kunnen zijn "hoe zuinig ben ik om me brommie"
|
|
Laten we lekker link gaan doen!!! :-) |
|
De Schout |
7-10-2003 11:34 |
Posts: 5327 |
18k en 11k is wel een redelijk verschil denkte nie? en slag van een F1 auto is waarschijnlijk wel iets groter dan 41.3mm
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Knoxville |
7-10-2003 11:42 |
Posts: 1454 |
En heb zo'n idee dat er op een F1 motor meer kracht komt te staan, en dus veel hard slijt.
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
Hans F |
7-10-2003 11:53 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: xplodus
11.5k is gewoon veel voor je blok hoor, F1 auto zijn ook gemaakt om 18k+ te rijden net als honda 10k uit de fabriek.
Verschil is dat F1 teams motor na een wedstrijd weggooien en wij niet.
Met me RX rijd ik nooit lang hoge toeren, 9-10k vind ik al erg veel om 8km te doen , zou ook een kwestie kunnen zijn "hoe zuinig ben ik om me brommie"
heel boeiend dat jij dat VIND
|
|
|
|
pepijn |
7-10-2003 11:58 |
Posts: 1287 |
het is je vlotternaaldje denk ik want ik had het zelfd met mijn 24mm carb. ander naaldje er in en hij was weer fijn
|
|
|
|
Erik_N |
7-10-2003 12:12 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: xplodus
Verschil is dat F1 teams motor na een wedstrijd weggooien en wij niet.
Denk je dat ?
Dacht het ff niet he ...
Alhoewel hij wel voor een "vrij" groot gedeelte wordt gerenoveerd en vervangen maargoed.
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
7-10-2003 12:29 |
Posts: 5996 |
bij mij zoog me carburateur vacuum..met een andere carb was het verholpen.. het buisje van de vlotterkamer naar buiten was verstopt
|
|
ik haat mensen |
|
xplodus |
7-10-2003 15:53 |
Posts: 124 |
Hoge toeren slijt altijd harder meer zeg ik al niet meer
|
|
Laten we lekker link gaan doen!!! :-) |
|
Blukaap |
7-10-2003 16:09 |
Posts: 10008 |
Durf je dat zo zwart op wit te stellen ?
|
|
Bastila is lief |
|
huh |
7-10-2003 16:16 |
Posts: 1755 |
Je kan zegge wat je wilt, maar met een imi zou ik echt nie te lang vol toeren rijden. Is echt slijtijzer (ervaring mee ).
Met een goed afgestelde en gesmeerde merkcilinder lijkt het mij wat anders.
Hans F.: ik neem aan dat jij het over cilinders hebt met een goeie wand/zuiger/afwerking of moet een imi ook lange tijd 11 k kunnen draaien zonder al te veel slijtage?
|
|
|
|
jeroen |
7-10-2003 16:55 |
Posts: 15066 |
Imitatie slijt ook hard als je langzaam rijdt...
En het enige dat in een nicasil oid cil slijt zijn je zuiger en zuigerveren..dat boeit niet zoveel.
|
|
|
|
sparky. |
12-10-2003 16:14 |
Posts: 47 |
ik heb al een 20mm gekocht.
Kan ik nog meer toeren draaien
Maar ik rij alleen zulke hogen toeren (12k) in de vier als hij warm is, en je blok slijt alleen van lomp schakelen en een koude motor.
Niet van hoge toeren.
|
|
|
|