Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Gelijkrichter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1257 - Gelijkrichter
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBBBBBB 15-8-01?20:50 Print reply
Posts: 2340
owh toch iets verkeerd, sorry

 
MBBBBBB 15-8-01?20:54 Print reply
Posts: 2340
Dit is dus de kabelboom:



In het linker rondje staat de weerstand.
Middenrondje is de Relais knipperlichten.

Rechts onder is de gelijkrichter.
Dat is ZEKER weten het bruine en kleine zwarte kastje in mijn eerder topic
De gelijkrichter komt vanuit je blok en gaat naar de accu en kontaktslot.
 
MBBBBBB 16-8-01?10:57 Print reply
Posts: 2340
Je gelijkrichter gaat in ieder geval op dit stekkertje:



Dus 2 haakse contacten.
Maar aangezien ook veel wordt beweerd dat dat grote zwarte ding met 7 koelribben ook een gelijkrichter is, begin ik een beetje te twijvelen.
Ik heb het idee dat er 2 verschillende uitvoeringen van de kabelbomen zijn. Dus dan hebben we allemaal gelijk ( behalve Broske met ze weerstand ).
Maar me broer is op een MT weg en komt morgenavond terug. Ik weet zeker dat daar ook z'on groot zwart ding opzit. Dus dan kan ik ff kijken welke draaden daar heen gaan.
Dus dan horen jullie het morgenavond of overmorgen!
 
MBBBBBB 16-8-01?11:07 Print reply
Posts: 2340
Misschien kan het ook wel een 2 in 1 zijn............

Want op de foto van Barry zitten 4 draden, nl. wit-rood-zwart- en ik denk grijs.
Dan zijn die rode en witte voor de gelijkrichter,
en die zwarte en grijze voor de relais knipperlichten.
Dat zou ook wel eens kunnen.

Maargoed jullie horen het morgen dus.
 
-Michiel RS- 16-8-01?11:15 Print reply
Posts: 2803
HElllluuuuuuup!!!
Wat een gerommel met kabelbomen bij die Honda's zeg ! bij suzuki zit het allemaal met luxieuze stekkertjes en gewoon maar 1 kasje, en nergeens een cdi, want die zit in de bobine ingebouwd.

Quote:
Barry dat is de weerstand die er voor zorgt dat je accu niet wegfikt.


Kijk dat ding op barry's foto zit niet op mijn mb ! ik heb het idee dat daardoor mijn gelijkrichter veels te heet werd (bijna smolt!!).
Ik heb wel zo'n gelijkrichter met een rode en witte draad erop dus dat is goed. en hij is nog niet kapot, want ik heb um doorgemete.
Maar wat ik nog meer mis is die weerstand waar broske het over had voor achter je voorkappie, met maar 1 draad eraan.


Hoe moet ik dit opossen ? heb ik ze allebei nodig of hoef ik alleen die met koelribben te kope ?
En op wele draden moet ik ze aansluite ?
 
gran turismo 16-8-01?14:31 Print reply
Posts: 735
Ik had me gelijkrichter binnen 1 minuutje gevonden, ik keek ff onder me tank ik zag een rood en wit draadje lopen, ik sloop me tank er ff af, en wat zie ik: De gelijkrichter.
Nu moet ik alleen nog ff een nieuwe zien te versieren.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Nick - Administrator 16-8-01?15:41 Print reply

Posts: 4967
Bij mij ging het witte draadje dat ding met die koelribben in, en me rode draadje liep gewoon lekker overal langs naar de voorkant toe :(
Wel zat, ter hoogte van dat koelribgeval een kroonsteentje tussen dat rode draadje.
Conclusie: ik denk dat dat koelribding toch iets met de gelijkrichter te maken heeft...
 
Sneks 16-8-01?15:52 Print reply
Posts: 2499
Dat ding met dat haakse stekkertje dat vastzit met een rubbertje is toch je knipperrelais Dit is toch je gelijkrichter
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
barry 16-8-01?16:45 Print reply

Posts: 7387
toen ik dat blokje hierboven er niet op had zitten toen brande elke keer me licht door (had geen accu) maar nadat ik er zo'n blokje er op had gezet brande ie niet meer door, dus dan lijkt het mij een gelijkrichter.
 
He?
Nick - Administrator 16-8-01?16:51 Print reply

Posts: 4967
Nou dan lijkt het me juist eerder een weerstand man!
Een gelijkrichter maakt van wisselstroon gelijk stroom.
Maar van teveel gelijkstroom fikt je licht ook door hoor! dus dan is het een weerstand.
maargoed, gelukkig zijn er ook mensen die andere dingen zeggen dus we zijn er nog niet uit. Maar wat jij zegt barry, zegt juist dat het een weerstand is!
 
MBBBBBB 16-8-01?17:28 Print reply
Posts: 2340
Het blijft allemaal een beetje vaag :p
Maar op de foto van Hans F. staan 3 draden ( groen-rood-geel ) maar er moet voor een gelijkrichter ook een witte draad bij, dus........ of dit nou weer wel waar is betwijvel ik toch echt.
 
Nick - Administrator 16-8-01?17:30 Print reply

Posts: 4967
Ja inderdaad.
Sterker nog: de stroom 'uit' de witte draad moet gelijk gericht worden! maar in dat koelribbeldingetje zit bij mij wel een witte draad...
 
MBBBBBB 16-8-01?17:45 Print reply
Posts: 2340
En als je dan op de foto van Barry kijkt zie je absoluut geen geel en groen er op aangesloten......... voor mij wordt het ook steeds vager.

Ik zal morgen dus wel ff kijken op die MT.
Dan weten we het in ieder geval zeker.

 
Joost 16-8-01?21:15 Print reply
Posts: 1108
Jonge jonge, luister nouw es ff naar mijn wijse raad. Dat ding met die koel ribben is GEEN gelijk richter. Het is de weerstand, en waarom dan wel? 1. Omdat het in het bedradings shema staat. 2. Omdat een gelijk richter normaal niet warm wordt, en een weerstand wel! Dus waarom zouw je een weerstand van pastic maken en een gelijk richter van een koel element voorzien.

En nog maar es ff een plaatje voor de duidlijkheid.



Naar de weerstand lopen ook 4 draden. Naar de gelijk richter 2.
Hoe het knipperlicht relais er uitziet weet ik niet want die heb ik nooit gehad.

Dus voor de duidelijkheid, Links: bobine en weerstand. Rechts gelijkrichter en CDI. Staat zo ook aangegeven in het shema.

Het is trouwens een gelijkrichter van niets dat ding. Dat merk je ook wel aan je licht, dat knippert in de lage toeren. Je zouw eigenlijk een 4 voudige brug moeten hebben met zo'n fase ding. Dan heb je pas een redelijk stabiele spanning. Als ik dat GB project af heb ga ik es ff bezig met de draadboom enzo. Ik zat er aan te denken om er 12V van te maken want dan kan je ech groot licht van bv een motor gebruiken.
Als je nouw er voor zorgt dat je licht spoel via een laad cirquit je accu altijd laad en het licht enzo op de accu werkt dan heb je ook licht als je mt op contact staat en dus niet loopt. Net als bij de TSX.


Quote:

Oringal posted by: Michiel Tsx70

Hoe moet ik dit opossen ? heb ik ze allebei nodig of hoef ik alleen die met koelribben te kope ?
En op wele draden moet ik ze aansluite ?



Ik heb alles nog wel liggen, op m'n racer zit alleen een cdi en de bobine, dus de rest kan je wel over nemen. Meschien ff ruilen tegen een setje membraamkleppen ofzo.


 
It is going to be a Endless summer...
70malossi 16-8-01?21:37 Print reply
Posts: 4176
de electrische instal van een mt verschilt van bouwjaar.of hoe zeg je dat
die van het oude type mt is anders dna die van het nieuwe.
dat metalen ding met die ribben noemen wij een spannings regelaar.
bij mijn mb zit dat langwerpige grijzige ding op mijn lamp bevestiging aan de bovenste kroonplaat.
verder zit er volgens mij een rond cliqnoteur ding op. bij die gereedsschapbak aa nde tank.
daar zit ook nog ergens de bobine bij het balhoofd.
en onder het zadel zit de cdi en zit dat 3 kantig gek ding.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 2555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved