Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Even een paar technische vragen stellen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12569 - Even een paar technische vragen ste...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

icewim 5-10-2003 21:54 Print topicpost
Posts: 93
Hoi; ik had al een topic over mijn tuareg, maar die titel vroeg niet echt om hulp zegmaar en hij lijkt een beetje uitgekauwd; er wordt niet meer op gereageerd.
Ik wil eigenlijk vragen hoeveel olie er in het blok gaat van zo'n ding; een rv4 motor dus.
Verder had ik in het andere topic nog de vraag gesteld wat ik het beste aan de uitlaat kan doen om hem ff sneller te krijgen; ik was niet echt van plan om een nieuwe te kopen.....kan het geld wel ff beter gebruiken. Ik heb de mogelijkheid om te lassen, dus zeg het maar.
Dan wil ik nog vragen; er zit op de rechterzijde van de carburateur een afgebroken koperen pijpje met een diameter van ongeveer 1 mm; waar is die voor? Moet ik die afpluggen zodat hij geen valse lucht zuigt? Ik had het idee dat daar dan de olie van de mengsmering door zou komen, dat tankje is weg en ik tank gewoon meng.
Kan je zomaar en ongestraft een iets groter tandwiel voor zetten? De power is er nu, alleen de snelheid niet, vandaar.
Dat wassut even.....wie weet de antwoorden?
Alvast bedankt en groetjes; Wim.
 

Teunmenator 6-10-2003 16:37 Print reply

Posts: 2524
dat buisje op je cab. is waarschijnlijk een overloop of iets waar ie lucht aanzuigt zodat je cab. niet vacuum komt te staan zeg maar..

Voor je oliepomp zit meestal een aansluiting op je spruitstuk volgens mij.

Je kunt een groter tandwiel er voorop zetten. (je had er de kracht voor zei je) Officieel moet er dan een nieuwe ketting en achtertandwiel op maar volgens mij doet bijna niemand dat als ze het alleen voor verwisselen (achter doen ze het dus wel.)

Van een uitlaat heb ik echt de balle verstand dus da zou ik niet weten.
 
master of disaster_rs50 6-10-2003 16:41 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator


Voor je oliepomp zit meestal een aansluiting op je spruitstuk volgens mij.



Ik had op de orgineele carb. van m'n rs ook de olie aanlsuing op de carb. zelf zitten.

@icewim: kan je d'r mischien een foto van maken?


Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 6-10-2003 16:42
 
lalalalalala i can't hear you
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-10-2003 17:05 Print reply

Posts: 7007
hmm ja dat lassen zou ik sowieso maar doen als je de mogelijkheid hebt, is altijd beter he

en dat voortandwiel moet ook wel kunnen, de vertanding zal nu wel ori zijn

maar een snelle uitlaat helpt opzich wel veel voor de snelheid denk ik.

en dat aansluitingkje: als t voor de olie is kun je t zo afsluiten en overloop ook wel, dus ik zou t gewoon dichtgooien
 
nobody fuck with us!!
Daan Da Man 6-10-2003 17:09 Print reply
Posts: 2064
800 mililiter in plaats van 700 ml

putoline gp10
 
icewim 6-10-2003 19:10 Print reply
Posts: 93
Oscar; ik bedoelde met lassen eigenlijk dat ik de demper open kan maken, er wat aan kan doen en hem dan weer dicht kan lassen; ik heb de indruk dat jij iets anders bedoeld? Wil je dat nog ff uitleggen dan?

Ik heb een foto gemaakt;

Bij 1 is het pijpje wat ik bedoel, ik had hem alleen net afgestopt. Bij 2 is volgens mij de ontluchting; die heeft namelijk een open verbinding met de vlotterkamer. Deze zit trouwens aan beide kanten, dat koperen pijpje niet. Er zit ook geen aansluiting op het inlaatspruitstuk.

Alvast iedereen bedankt!
 
Urwein 6-10-2003 19:23 Print reply
Posts: 129
over die olie; er zit rechts een 'olie level'-plug, die draai je eruit dan gooi je er olie in totdat het er rechts weer uitkomt. (wel eerst aftapbout er weer indraaien natuurlijk) Ik meen dat het iets van 700cc was (0,7 liter).
 
icewim 6-10-2003 19:59 Print reply
Posts: 93
Dan heb ik nog een vraagje/cq plaatje;


Zo zit bij mij de uitlaat in de cilinder geschoven. De rand waar een pijl bij staat, is denk ik net een milimeter en misschien wel een halve; het lijkt mij dat daar geen pakking tussen kan. Ik heb van de fietsenmaker hier wel een ring gehad die tegen die rand zou moeten liggen, maar die is 3 mm breed en past dus mooi niet. Het lijkt mij ook dat een ring daar geen draagvlak heeft......?
Maar; HOE moet zo'n ding nou afdichten dan? De uitlaat zit met alleen een veer vast aan de cilinder.
 
BlizzarD 6-10-2003 20:01 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: icewim

Dan heb ik nog een vraagje/cq plaatje;
afbeelding

Zo zit bij mij de uitlaat in de cilinder geschoven. De rand waar een pijl bij staat, is denk ik net een milimeter en misschien wel een halve; het lijkt mij dat daar geen pakking tussen kan. Ik heb van de fietsenmaker hier wel een ring gehad die tegen die rand zou moeten liggen, maar die is 3 mm breed en past dus mooi niet. Het lijkt mij ook dat een ring daar geen draagvlak heeft......?
Maar; HOE moet zo'n ding nou afdichten dan? De uitlaat zit met alleen een veer vast aan de cilinder.


Kan met vloeibare uitlaat pakking (uitlaat cement)
 
Koos non-brommerloos!
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-10-2003 20:01 Print reply

Posts: 7007
ik gebruik:

fire gum, van de halfords

Gewoon veel erop smeren, ff laten drogen en dan rustig rijden. Zorgen dat je alles afgedicht hebt

dat spul laat praktisch NIET los, dat gebruiken ze voor het aansluiten van uitlaatmondingen op cilinders, in auto?s
 
nobody fuck with us!!
icewim 6-10-2003 21:57 Print reply
Posts: 93
Ja, ik ken dat spul als "gungum" maar was bang dat het weg zou breken want het wordt hard, maar als jullie zeggen dat het meevalt, mooi dan.
Ik hoorde van een gast die vroeg of ik de prop eruit gehaald had; kan dat bij dit apparaat? Dat kan ik dan mooi ff doen.....dacht alleen dat dat niet ging.
Weten jullie dat?
 
Soepkip 6-10-2003 22:37 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: icewim

Oscar; ik bedoelde met lassen eigenlijk dat ik de demper open kan maken, er wat aan kan doen en hem dan weer dicht kan lassen; ik heb de indruk dat jij iets anders bedoeld? Wil je dat nog ff uitleggen dan?

Ik heb een foto gemaakt; afbeelding

Bij 1 is het pijpje wat ik bedoel, ik had hem alleen net afgestopt. Bij 2 is volgens mij de ontluchting; die heeft namelijk een open verbinding met de vlotterkamer. Deze zit trouwens aan beide kanten, dat koperen pijpje niet. Er zit ook geen aansluiting op het inlaatspruitstuk.

Alvast iedereen bedankt!


Je hebt zo te zien gewoon en standaard Dellorto carburateurtje (net als mij ) en dat platgeslagen buisje is je ex-olieaansluiting ja...

Dus het klopt dat:

-dat buisje goed dicht moet zijn
-er geen olie-aansluiting op je spruitstuk zit

edit: ohja.. bij mij zit er ook geen pakking tussen de cilinder en de uitlaat maar dat hoorde volgens de vorige eigenaar wel... Ik heb de standaard uitlaat en daar zitten wel van die aansluitingen voor veertjes op, heb ik er alleen niet op..
Dus mijn uitlaat 'lekt' ook een beetje bij de cilinder, maar uitlaatcement heb ik wel, ga ik proberen! Tnx voor die tip

Dit bericht is ge-edit door Soepkip op 6-10-2003 22:41
 
icewim 6-10-2003 22:43 Print reply
Posts: 93
Helemaal zonder veertjes? Flikkertie er danniet uit?
Ik heb tenminste nog 1 veertje.....
 
Soepkip 6-10-2003 22:45 Print reply

Posts: 1339
Nee hij zit met 1 bout vast aan m'n frame en m'n demper zit vast met een klem aan het pootje-van-het-passagiers-stepje

kijk maar:

Demper met klem

Dit bericht is ge-edit door Soepkip op 6-10-2003 22:50
 
icewim 6-10-2003 22:52 Print reply
Posts: 93
Hmm...ja, dat zit vrij direct, dan zal het ook wel gaan. Bij mij is het eerst een achtbaan en dat ene boutje aan het frame zegt niets.
 
Hier_ben_ik - Administrator 7-10-2003 0:03 Print reply

Posts: 8499
Hmm.. het "Ik post maar een nieuw topic terweil ik toch ook al een of meerdere andere topics had lopen"-gehalte is weer hoog de laatste tijd..

Bij deze de (eerste? en) LAATSTE waarschuwing voor het openen van indirecte dubbeltopics.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/12513
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 1201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved