Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppeling mt 80 slipt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1214 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12561 - koppeling mt 80 slipt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul80 5-10-2003 18:22 Print topicpost
Posts: 21
Dag,

Ik heb pas een 80cc mt gekocht, toen ik m kocht merkte ik dat de koppeling wat slipte. Toen ik er dit niet uit kon stellen, dacht ik effe een "gladde" plaat erachter en rijden. Helaas was ie nog niet goed. Dan zullen ze wel versleten zijn. Dus nieuw setje platen, "gladde" platen opgeruwd en dikke revetten onder de veertjes. Dat ging effe goed alleen nu slipt ie dus constant. Ik kom eigenlijk niet eens meer vooruit. Wordt er gek van. Wie o wie weet wat dat kan zijn of waar ik eens naar moet kijken.
 

SIWWN 5-10-2003 18:31 Print reply
Posts: 7079
Heb je het koppelingshuis wel goed over het asje gedraaid? Moet je eropzetten en dan heen en weer bewegen zodat ie goed op de tandjes past..

Heb je wel de goede platen? Ik had laatst te dunne platen meegekregen waardoor het net leek of ie een vario had (Veel toeren,weinig snelheid)

Platen moeten minstens 3mm zijn geloof ik.


 
mr200r 5-10-2003 20:55 Print reply
Posts: 5122
hoeveel kurken platen hebje die reveten moeten weg als alles nieuw is.
 
mr200r
Hans F 5-10-2003 20:56 Print reply
Posts: 4326
verkeerde olie?

wtf bedoel je met gladde platen? De stalen slijten over het algemeen niet en hoef je derhalve dus (vrijwel) nooit te vervangen.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 5-10-2003 20:57
 
Paul80 6-10-2003 17:51 Print reply
Posts: 21
Bedankt voor de reactie.
Het huis zit er goed op, ik ben automonteur dus het sleutelen gaat me aardig af, ik heb ook de goede olie en de juiste hoeveelheid. Ik heb een 80 blok en als ik me niet vergis werken die met 4 platen met grip, die van mij in ieder geval wel. Het zijn ook de goede platen. Dat die revetten daar niet thuis horen klopt, maar dat ie dan constant ontkoppeld (als dat het geval is)...zou dat daaraan liggen? Ze zijn ? 1/1,2mm dik. Ik dacht dat ie beter een beetje strak kon staan, dan heb je de minste slip...Wat o wat doe ik verkeerd of wat kan er niet goed zijn.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-10-2003 17:54 Print reply

Posts: 7007


komt dit bekend voor?
is 4 plaats...
 
nobody fuck with us!!
Paul80 6-10-2003 18:25 Print reply
Posts: 21
Euhm nee....ik zie er niets aan.....wat is de bedoeling van de foto?
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-10-2003 18:27 Print reply

Posts: 7007
ja ik d8 dat jij misschien een vreemde koppeling had ofso

 
nobody fuck with us!!
Paul80 6-10-2003 18:46 Print reply
Posts: 21
Hoe kom je daarbij?? Anders dan die maken ze niet bij honda voor een mt. Ik heb geen vreemde ik heb er een die niet werkt! Er zullen toch wel mensen zijn die er verstand van hebben? Ik kom er zelf moeilijk uit, heb zo?n beetje alles toch wel geprobeerd. En mr200r waarom zou het geheel niet werken met die revetten? bij n crossmotor werkt dat prima. Zou dat aan de veertjes liggen?
 
jeroen 6-10-2003 18:50 Print reply

Posts: 15066
veertjes zou opzich ook kunnen, alsje platen verder goed zijn.
 
Blukaap 8-10-2003 18:58 Print reply

Posts: 10006
Ik zou die ringetjes toch eens weg halen.
Wat voor setup heeft die MT eigenlijk, aangezien je behoorlijk wat vermogen nodig hebt om een 4-plaats koppeling met goede platen zo enorm te laten slippen.
 
Bastila is lief
Paul80 9-10-2003 9:44 Print reply
Posts: 21
80 (zelf bijgewerkt) met een 20 mik. Ik trek m er ook niet bruut doorheen er is gewoon is mis met het geheel. ik denk ook id.d. dat door die revetjes de veren te strak staan en constant ontkoppelen. Zo'n koppeling moet makkelijk 50Nm kunnen overbrengen schat ik dus daar zal het niet aan liggen. Ik zal er die revetjes eens uithalen kijken wat ie doet. Misschien een paar veren van een crosser monteren....hmmm zal het eerst eens met de originele proberen.
 
Knoxville 9-10-2003 9:53 Print reply

Posts: 1454
Er is een faq van Hier_ben_ik. mayb dat je aan de hand daarvan kan zien of alles goed in elkaar zit e.d

Hier istie... http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/81
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Neonlampje 9-10-2003 10:33 Print reply

Posts: 14825
Het klinkt als gare drukveren, bij 50cc.nl kun je wel versterkte kopen..
als je dus nieuwe platen hebt, en de ijzeren platen ook goed zijn... dan is dat de enige oplossing...
btw: wel platen in laten weken in olie voor je ze monteert, ze fikken er nl nogal snel onderweg als je dat vergeet
 

Dit topic is 617 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved