Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NIKS, NAKKUS, NADA

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1168 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1255 - NIKS, NAKKUS, NADA
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert Lukkes 14-8-01?22:57 Print topicpost
Posts: 1406
Nou, de mtx-sh ligt half uitelkaar inclusief
membraam-spruitstuk-carburateur.

Mijn (Brommersleutel) buurman heeft me geholpen, maar hij doet geen ene flikker.

Hij vonkt: PERFECT.
Hij krijgt: BENZINE
Hij krijgt: JUISTE LUCHTHOEVEELHEID.

We hebben de cilinder+zuiger nagekeken, geen beschadiging aan te zien.

DUSSSSSSSSS.............................................

Het MOET aan de ontsteking liggen.

MAAR WAAR.
Er zit net een nieuwe ontsteking op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kan die MTX-sh wel de sloot in smijten, maar doe ik niet.
Misschien kan ik proberen om er een ander blok onder te gooien.

DUSSSSSSSSSS...........................

WIE HEEFT NOG EEN GOED(KOOP) MTX-SH blok voor mij?????????
Dat ik hem er misschien onder gooi.

Bij voorbaat dank.

MAAR ik blijf lachen, ondanks de brommerproblemen gaat het uitstekend met de verkering
 
I'm a supersonic highspeed racer

MT Freak 14-8-01?23:20 Print reply
Posts: 311
Ik heb een BX 80 blo.
110 Euro, 20mm Mikuni, 80proma, 6bak. Kosten: 600.-
 
bartjan 14-8-01?23:24 Print reply
Posts: 109
misschien een lekke koppakking
 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
Robert Lukkes 15-8-01?00:09 Print reply
Posts: 1406
ja maar ala die koppakking lek is, wil hij toch wel starten.
Of niet.

Nou laat de "aanbiedingen" maar komen.

Ik zoek gewoon een 50cc blok met 4, 5 of 6bak.

Maakt me niks uit hoeveel versnellingen,

Later
 
I'm a supersonic highspeed racer
-Michiel RS- 15-8-01?10:13 Print reply
Posts: 2803
Misschien is je krukaskeerring losgegaan of lek geworden, dan doet je brommer ook helemaal niets, had ik ook eens met me mb.
Toen hing die ene aan de vliegwielkant gewoon aan de krukas te bungele.

Je kan tjekken of ze lek zijn, door er benzine in je carter te gieten bij je krukas. Als het erin bijft staan is het goed.

Je kan het er zo weer uitkrijgen door met een slangetje over te hevelen ofzo.

En heb je je compressie al getjekt ?
DIt is een goede manier om te tjekken:
gooi 1 eetlepel benzine door het bougiegat, doe snel de bougie erop, en ga je mtx snel aanrennen, als hij een beetje begint te pruttelen/lopen, dan weet je dat in iedergeval de ontsteking en compressie in orde is, als hij dat niet doet: carb,carter,blok,keerringen,pakkingen,sproeier, kan dan het probleem zijn.



 
Pseicho 15-8-01?10:56 Print reply
Posts: 90
Heb je al gekeken of de ontsteking wel goed staat?

Dat heb ik namelijk ook gehad....toen deed ie het wel een klein beetje..maar niet goed...

Dus probeer je grondplaat wat te draaien...(volgens mij moet daar een streepje op staat dat gelijk moet staat met een streepje op het carter...dat streepje staat op de grondplaat langs het gaatje waar zo'n bout doorheen moet)

Kijk daar maar es naar...

Want hij vonkt dus wel...maar misschien wel helemaal op het verkeerde moment...
 
Thomas 15-8-01?12:54 Print reply
Posts: 645
als ik iets aan de cilinder ofzow verander dan heb ik dat ook, je moet hem in 2e versnelling in gang lopen, ff geduld en het lukt wel, alle lucht moet er eerst uit voor er mengsel in kan
 
<<Punker all the way>>
Robert Lukkes 15-8-01?13:33 Print reply
Posts: 1406
De ontsteking staat op tijd!!!!!!

Maar bedankt voor de tips, zal ze gaan proberen.

Bedankt Collega brommerrijders
 
I'm a supersonic highspeed racer
B3AST 15-8-01?16:11 Print reply
Posts: 2469
Het is je krukaskering wedde? die van mij was ook aan het freewheelen bij mn grondplaat...

hij dee toen ook NIES NAKKES NADA

vonke wel enso bla bla bla, gewoon geen onderdruk en dan doet it ut niet...
 
- insane in the brain -
Robert Lukkes 16-8-01?16:51 Print reply
Posts: 1406
Het is de kruskaskering ook niet, maar..............

Waar komt de plof dan vandaan?
 
I'm a supersonic highspeed racer
gran turismo 16-8-01?18:29 Print reply
Posts: 735
Mischien doet ie het wel als je je contact omzet .
OK geintje, maar ik zat te denken mischien ziten die draadjes bij je contact niet goed of, dan kan je klote wat je wilt maar hij zal niet rijden.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
verwijderd 16-8-01?18:42 Print reply
Posts: 4082
ik weet bijna zeker dat ie niet op het goeie tijdstip staat, heb ik ook eens gehad, check of je spi nog wel goed zit en OF je wel een spi hebt
 
70malossi 16-8-01?21:50 Print reply
Posts: 4176
als ie knalt is het je ontsteking.
nieuwe bougioe erin
alle kabels naar je contact losgooien.

en toch je keering checken.

ik denk ook aan die keering.als ie goed vonkt
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
-Michiel RS- 16-8-01?23:16 Print reply
Posts: 2803
ooh komen er knallen en ploffen uit je uitlaat ?

Dan is de compressie te slap (misschien) of je ontsteking niet goed.

Maar ik denk dat laatste, want daar heb je aan zitten kloten.
Je hebt ook vliegwielen zitten te verwisselen enzo toch ?

DOe dan eens een mt vliegwiel op een mt gronplaat of een mtx vlwiel op een mtx gronplaat zoals het hoort !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Broske 16-8-01?23:19 Print reply
Posts: 532
boeit nie, als je maar een mtx vliegwiel erop hebt ist goed
 
wepp
Robert Lukkes 16-8-01?23:49 Print reply
Posts: 1406
Nee, ik heb er alleen een mt5 ontsteking op gezet.
Moet goed wezen zeggen jullie.

nou ik weet het niet meer.

Vraag Symen wel of hij eens langs komt.

Later
 
I'm a supersonic highspeed racer

Dit topic is 1086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved