Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Eerste Rij-impressie RS2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #12523 - Eerste Rij-impressie RS2
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nightbat 3-10-2003 18:51 Print topicpost

Posts: 550
Okee, hier gaat dan effe mijn ideeën wat betreft m'n Nieuwe Rieju Rs2 Matrix

Ik moet toegeven dat ik hiervoor alleen op een NSR, daarvoor op een Puch Zip 25 en jaren daarvoor een MT heb gereden
dus een goede "criticus" ben ik zeker niet

Uiterlijk laat ik even weg, gezien daar iedereen een andere mening over heeft
Maar dit wel: als je rechtop zit laat de KmTeller niet de bovenrand zien, waardoor je
slecht kan zien welke snelheid je precies rijd
Spiegels geven goed zicht tenzij je echt een brede gast (met dikke jas) bent

Zithouding:
Nog niet helemaal m'n Positie gevonden,
met m'n reet helemaal naar achter of helemaal naar voor.
Met m'n ballen tegen de tank zit gewoon comfortabel
Zelf ben ik plus/min 1,76, m'n voeten komen bij de grond en m'n benen komen mooi in de holling van de tank, liggen is mogelijk, rechtop zitten gelukkig ook
Zit iets hoger als een NSR maar je zit niet je blaas samen te persen
-edit: als ik helemaal naar voren zit kom ik wel met m'n knieën tegen de randen van de zijkappen aan

Wegligging:
Stijfjes en strak
Nog niet helemaal plat lopen gooien, maar voor een eerste keer laatie zich heel goed in bochten gooien,
bij lage snelheid is de draaicirkel iets groter dan een NSR
Stuurt zeer stabiel bij hogere snelheid
geeft het gevoel minder hard te lijken gaan dan m'n NSR

Hobbels beter recht te nemen (Duh!)

Remmen:
Top reactie, en binnen de kortst mogelijke afstand stilstaan
(Ga me niet vragen hoe die is bij stoppies maken, wil 'em heel houden a.u.b.)
Voetrem is hoog waardoor je snel je voet gaat optillen of constant je remlicht brand (effe tandje lager zetten dus)
Bij de handrem komen bij uiterste draai naar links je vingers tegen de voorkap aan, weinig aan te doen

Geluid:
gewoon stationair draaiend hoor je vrij weinig, bij afremmen op de toeren istie heel stil
Zodra je toeren gaat maken laatie zich horen
en zijn je ideeën over "Bijna-motor" verdwenen
Duidelijk een brommer: Net-niet-irritant geknetter, weliswaar wat hoog maar er zit genoeg "Bass" in om je tandglazuur tenminste nog te laten zitten.
leek het bij m'n NSR alsof de hel losbrak zodra die in z'n powerband kwam (met std uitlaat), deze blijft nog behoorlijk beschaafd
Met helm op helemaal geen (Toekomstige) gehoorproblemen
over het algemeen een "zwaar" geluid

Koppeling/schakelen
Grote slag van je koppelingshendel (beetje kramp in me klauw, kwestie van wennen), zeeer soepel en snelle reactie, ook goed te doseren
Schakelen voel je amper (niet met kisten/klompen aan rijden, zit je constant tegen je standaard aan), al een paar keer "tussen de versnellingen" gezeten, elke keer tussen ze 5 en 6, kwestie van goed doortrappen, kan het pedaal niet echt lager zetten i.v.m. het bovengenoemde standaard-probleem

Prestaties:
hmmm, klopt die km-teller wel?

ok, even getest op de randweg van de A-13 richting R'dam Airport (rechte stukken/mooie bochten)
Powerband ligt tussen de (edit - correctie: ) 5K en 11.5K
in z'n vijf kwam die niet in overtoeren -dit houd niet in dattie 'em in z'n 6 niet nog een stuk doortrekt

Resultaat: einde aanduiding.... en verder

Hoewel het niet zo hard leek te gaan
staan er te weinig km aangegeven op de teller, op het stuk gaan de auto's gemiddeld 80 km/u en ik bleef makkelijk achter een dikke Mitsubitshi Pajero hangen
Nadat ik terugreed ramde de teller door totdat tie gewoon niet verder kon, bij 9.8K op de toerenteller hield het op in ze 6
vermoedelijke snelheid: 80 Km/u

wat hangt eronder: Ontgrenst
dus de std 50, std carb met goeie sproeier,
ander tandwiel en de bus uit de uitlaat

conclusie: ik ga (hopelijk) nog een hoop plezier aan deze brom beleven

Dit bericht is ge-edit door Nightbat op 3-10-2003 22:55
 

jeroen 3-10-2003 19:22 Print reply

Posts: 15066
AM-6 heeft ori onbegrensd vrij veel koppel vind ik..

Gaat ook redelijk hard, alleen is de kwaliteit niet geweldig, maar als je et goed onderhoudt en verder niks aan verandert, is het niet zo'n probleem.
 
Rik 3-10-2003 19:33 Print reply

Posts: 3464
hebben mensen hier foto's van hun eigen rs2 want kwil niet die verkoop plaatjes zien, maar de echte plaatjes plz
 
Joscross 3-10-2003 20:54 Print reply

Posts: 12501
typ eens rs2 in bij search users..
 
Neonlampje 3-10-2003 22:00 Print reply

Posts: 14825
Hej, misschien een leuk id om bij het BF toe te voegen...

Het zelfde ongeveer als bij http://www.motorfreaks.nl/
Revieuws van nieuwe brommers maken... plaatje erbij, rijimpressie, zo objectief mogelijk natuurlijk...
Dat zou echt een gave toevoeging zijn!
 
chriss 3-10-2003 22:01 Print reply
Posts: 1859
ik vind het verhaal heel mooi geschreven, zo weet je echt wat je van een brommer kan verwachten
 
riejuracer 3-10-2003 22:04 Print reply
Posts: 353
veel mensen zeggen dat de kwaliteit van am-6 slecht is, maar ik hoor nooit onderbouwing. ja dat de lagers snel gaar gaan, maar gooi jij maar eens zo`n cil op je honda dat houden hondas ook niet. zelfde geld voor de koppeling.
 
pro race vlamt.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-10-2003 22:04 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Hej, misschien een leuk id om bij het BF toe te voegen...

Het zelfde ongeveer als bij http://www.motorfreaks.nl/
Revieuws van nieuwe brommers maken... plaatje erbij, rijimpressie, zo objectief mogelijk natuurlijk...
Dat zou echt een gave toevoeging zijn!


ben ik helemaal met je eens dan kun je daar rondneuzen als je een nieuwe brom wil gaan kopen!
 
Neonlampje 3-10-2003 22:06 Print reply

Posts: 14825
riejuracer: het feit dat de secundaire as aan de ene kant een kogel lager, en aan de andere kant een messing GLIJ lager.. zegt denk ik wel genoeg!! de std kruk is ook amper uitgebalanceert.. allemaal kleine dingetjes, die t m net doen (maar zullen we daar in n andere thread over verder lulle? )
 
Muerte aka Ozzy 3-10-2003 22:14 Print reply

Posts: 3255
goeie revieuw manz.. nu weet je teminste wat je van die kom ken verw8e (scheelt dan meteen weer een hoop vragen voor mense die zo een ding willen kopen)
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
Nightbat 3-10-2003 22:52 Print reply

Posts: 550
Bedankt
Geleerd uit de tijd dat ik m'n gitaren en randapparatuur "reviewde" op een site

zoiets van "Ik heb een Rs2, Hij is mooi en rijd hard" vond ik een beetje te nutteloos om te plaatsen

Moet alleen even de Powerband corrigeren:
5K-11.5K (vanavond even goed in de gaten gehouden -tja, die meters zijn niet goed te zien als je rechtop zit)


 
Pistonpen Paultje 3-10-2003 23:42 Print reply

Posts: 8678
Zo, dat is wel ff netjes, als er nou eens een afdeling voor dit soort impressies komen. Handig!

Btw, regenrijden...dat mag er ook wel bij Kwam er vanmorgen dat m'n SH ineenkeer harder doortrok in de vochtigheid. Teven kwam ik er achter dat als het regent, mijn zadel precies zo gevormd is dat mijn ballen IJS KOUD in het water liggen....(glijd er precies naartoe) Maar dat terzeide
 
Punk [Dave] 3-10-2003 23:45 Print reply

Posts: 7003
ff serieus.. die brommer is uber mooi, hoeveel betaal je nou voor zo'n ding?
 
Nightbat 4-10-2003 0:16 Print reply

Posts: 550
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]

ff serieus.. die brommer is uber mooi, hoeveel betaal je nou voor zo'n ding?


hmmm,...veel!



okeej effe patsen dan maar,...
we praten over 3000 Treuro brom, 200 kleuro Sloten, 100 meuro opvoeren/rijklaar maken/kleine dingetjes
en nog 's 250 pleuro voor WA+Diefstal
en wie denkt dat ik zo rijk ben om dat in 1 keer op te hoesten heeft het mis
en de tijd dat pappie en mammie het voor me betaalden (heeft nooit bestaan) is lang achter me
 
Pistonpen Paultje 4-10-2003 0:18 Print reply

Posts: 8678
26..? zou je niet eens aan de motortjes moeten beginnen dan (althans, dat zou logischer zijn )
 
Nightbat 4-10-2003 0:29 Print reply

Posts: 550
daarvoor moet je effe me profiel lezen


gezien iedereen het "review"-idee wel geinig vind
dacht ik aan dit:
als je wat meer wilt weten inbox me, als ik er "een" antwoord op "kan" geven edit ik het bij me eerste post
zoniet dan box ik effe terug

blijft het tenminste overzichtelijk

Dit bericht is ge-edit door Nightbat op 4-10-2003 0:35
 

Dit topic is 4598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved