Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - info: 80cc carter verkleinen mb/t

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 986 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #12512 - info: 80cc carter verkleinen mb/t
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

han 7-10-2003 19:40 Print reply
Posts: 82
veel water drinken voor ik naar bed ga ,wat ik allemaal in mijn hooft haal,, ik kan volgens mij beter naar pro forum gaan hahhaa sorry ik dacht dat ik geen verstand van had,,(en tuurlijk vraag ik het om optevoeren anders kun je het net zo goed ni doen,,) maar ff voor de kenner,, hoe zit dat met de welvelingen, in de katter,?
hoe ken je daar rekening me houde? ,
of moek het blok gewoon wegbrengen..? ??
 
mr200r 7-10-2003 19:53 Print reply
Posts: 5122
Wil je het carter kleiner hebben om bv een 50cc op te zetten?zo ja-dan zijn er denk ik wel mensen die willen ruilen kost minder moeite ook.
 
mr200r
Neonlampje 7-10-2003 20:08 Print reply

Posts: 14825
sowwy alwin

Hoe beter je uitlaat, hoe minder carterdruk je in feite nodig hebt (hoe meer de uitlaat dit werk overneemt)
tis een balans, je zult ermee moeten experimenteren, maar ik denk dat je winst ongeveer 0 zal zijn in jou geval
 
wipe-out 7-10-2003 20:13 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Wil je het carter kleiner hebben om bv een 50cc op te zetten?zo ja-dan zijn er denk ik wel mensen die willen ruilen kost minder moeite ook.


hij wil het carter verkleinen, door op die manier meer carterdruk te verkrijgen.

 
Neonlampje 8-10-2003 10:53 Print reply

Posts: 14825
een carter afvlakken, dat helpt vaak wel veel, mocht er de speling toe zijn, pakking weg laten en vloeibare pakking gebruiken, dat soort dingen helpen vaak wel je carterdruk omhoog te brengen...
maar of t beter zal rijden..
 
Paul80 8-10-2003 17:30 Print reply
Posts: 21
Carterdruk verhogen is alleen weggelegd voor ingenieurs die met ontzettend ingewikkelde berekeningen precies weten hoeveel er waar bij moet. Dit kun je zeker NIET zomaar zelf effe, al zou dat wel leuk zijn want het geeft i.d.d. meer vermogen. Ik moet wel zeggen dat er een hoop slechte antwoorden worden gegeven op dit forum, met name in deze topic en die van de koppeling vooraan deze pagina. Maar het gaat om de hooby, ik snap m.
Dat je meer vermogen krijgt door ervoor te zorgen dat je mengsel beter stroomt klopt. Je kunt b.v. je spoelpoorten, inlaat en je carter polijsten. dit scheelt wel degelijk. Je moet het bekijken vanuit het mengsel. Vergelijk het met een tuinslang met een steentje erin. haal dat steentje weg en het water "flowed" beter. Het feit dat je mengsel versnelt door er wervelingen in te brengen klopt als een bus denk maar aan een powerroar bij auto?s. Die wervelingenworden al verkregen door de bouw van de cilinder, de ligging van de spoelpoorten daarin en de roterende beweging van je krukas. Daar moet je zelf niets meer aan doen. Wil je je brommertje op een goedkope manier snel maken dan zijn er echt wel andere mogelijkheden. Ik ken jongens die een puch maxi met een origineel cilindertje (door henzelf bijgewerkt) tegen de 100 echte km?s zitten. Er zijn trucs genoeg voor je mt-tje/mb-tje. Als je een beetje logisch nadenkt en het een en ander opschrijft kom je een heel eind. (ik heb makkelijk praten doe dit al 11 jaar) Maar iedereen moet ergens beginnen. Ik heb wel al 1 tip. Als je er geen verstand van hebt moet je er hier niet over posten, dat staat echt stom. Ik kreeg na een topic over mijn "slippende koppeling" de vraag of ik het koppelingshuis er wel op had zitten.....dat zegt genoeg dacht ik. Maar mannen succes ermee.
 
bart de scootergek 8-10-2003 17:44 Print reply

Posts: 8916
ik denk dat er op deze site toch een aantal mensen zitten die er goed veel vanaf weten, kijk maar eens in het pro-forum. en dat met je koppeling topic: hij vroeg niet of hij erop zat, hij vroeg of hij er Goed op zat.
 
Honda RC-33
huh 8-10-2003 18:39 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul80

Dat je meer vermogen krijgt door ervoor te zorgen dat je mengsel beter stroomt klopt. Je kunt b.v. je spoelpoorten, inlaat en je carter polijsten. dit scheelt wel degelijk. Je moet het bekijken vanuit het mengsel. Vergelijk het met een tuinslang met een steentje erin. haal dat steentje weg en het water "flowed" beter. Het feit dat je mengsel versnelt door er wervelingen in te brengen klopt als een bus denk maar aan een powerroar bij auto?s...


Ehmm ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp maar ehmm...jij zegt dat je je inlaat geheel moet polijsten omdat het dan beter flowed? Goed ben ik het nog mee eens, maar dan zeg je dat je mengsel dan versnelt omdat er wervelingen ontstaan? Wervelingen ontstaan juist bij een ruw oppervlak en niet bij gepolijste (dus zeer gladde) oppervlakken. En bij wervelingen vertraagt het mengsel juist, doordat het meer weerstand ondervindt.

Verder is het helemaal niet zo dat je altijd (flinke) vermogenswinsten krijgt bij het polijsten van je inlaat gebeuren. Sommigen zeggen zelfs dat je er verlies van kan krijgen, omdat je mengsel minder goed mengt doordat het oppervlak minder weerstand geeft, en je dus een minder goede ontbranding krijgt. Dit heb ik hier vaak langs zien komen en ook in het PF van S-F.nl heb ik dit gezien. En ik heb het idee dat die mensen ook weten waar ze over praten hoor.

Verder snap ik je vergelijking niet van:

Quote:

Vergelijk het met een tuinslang met een steentje erin. haal dat steentje weg en het water "flowed" beter


IMHO klopt hier echt niks van, deze vergelijking zou opgaan als er een obstakel in je inlaat zat die je weg kunt halen.

Kijken wie hier nog meer op hapt trouwens

Dit bericht is ge-edit door huh op 8-10-2003 18:40
 
Paul80 9-10-2003 10:04 Print reply
Posts: 21
nou ik hap wel. Door de omwetelingen van je krukas en de beweging van je zuiger word je mengsel door je spoelpoorten geperst. daarbij ontstaan wervelingen die er wel degelijk voor zorgen dat de massatraagheid van je mengsel iets opgeheven wordt. het mengsel dat omhoog geperst wordt zuigt o.a. dmv. die wervelingen het mengsel dat ingelaten wordt naar binnen. Dat wervelingen je mengsel ook kunne vertragen klopt maar niet dmv wat oneffenheden in het metaal. Dat het mengsel minder goed mengt is eigenlijk onzin want het mengsel moet al voeldoende gemengd zijn voordat het de krukas holte ingezogen wordt daar doen een paar oneffenheden niets aan af. En dan de vergelijking met de tuinslang...als jij er niets van snapt zegt dat meer over jou dan over mijn vergelijking. Kijk vanuit je mengsel als er een stuk metaal van het carter de stroming belemmert of eigenlijk via een omweg naar een kanaal leid dan krijg je door het wegfrezen van dat metaal in de stroomrichting een beter stroming. Bij het carter van een puch zie je dat goed. je moet de weg naar de spoelpoorten zo maken dat het mengsel vanuit het carter zonder welke belemmering dan ook naar je verbrandingsruimte kan stromen. En dan wat betreft die opmerking over de koppeling. Kan je een het koppelingsdeksel monteren als het huis niet in de achterliggende tandwielen valt...NEE dus is het niet de slimste opmerking! niet degene waar ik op zat te wachten. Nee HUH je moet nog veel op het forum rondhangen, maar je bent goed op weg Maar je hebt het over het over een professional forum, dat had ik dus nog niet gezien. Das in ieder geval beter...dan de vraag of ik de goede olie wel heb gebruikt..maar in ieder geval de mazzel en tot ziens
 
Knoxville 9-10-2003 10:10 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul80
Ik kreeg na een topic over mijn "slippende koppeling" de vraag of ik het koppelingshuis er wel op had zitten.....dat zegt genoeg dacht ik. Maar mannen succes ermee.


Offtopic: Jij legt het zo uit alsof je iemand bent die er niet echt veel verstand van hebt....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Neonlampje 9-10-2003 10:27 Print reply

Posts: 14825
Polijsten zou ik niet doen...
ooit gehoord van het skin effect?
 
Hans F 9-10-2003 11:07 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul80

Carterdruk verhogen is alleen weggelegd voor ingenieurs die met ontzettend ingewikkelde berekeningen precies weten hoeveel er waar bij moet. Dit kun je zeker NIET zomaar zelf effe, al zou dat wel leuk zijn want het geeft i.d.d. meer vermogen.

Dit kun je zeker wel zelf, maar het hoeft helemaal niet meer vermogen op te leveren. Het hangt er maar net vanaf wat je wil, en wat de rest van je andere onderdelen "willen".

Ik moet wel zeggen dat er een hoop slechte antwoorden worden gegeven op dit forum, met name in deze topic en die van de koppeling vooraan deze pagina. Maar het gaat om de hooby, ik snap m.
Dat je meer vermogen krijgt door ervoor te zorgen dat je mengsel beter stroomt klopt. Je kunt b.v. je spoelpoorten, inlaat en je carter polijsten. dit scheelt wel degelijk.

Alles polijsten is echt onzin. Zijn enorm veel artikelen te vinden die deze mening ondersteunen. Veel gedeelten waar het mengsel langsstroomt moeten juist ruw zijn. Vaak maakt het ook vrijwel niks uit (het laat dan geen verschil zien op de testbank of je iets nu wel of niet polijst), dus is het dan verspilde moeite.

Je moet het bekijken vanuit het mengsel. Vergelijk het met een tuinslang met een steentje erin. haal dat steentje weg en het water "flowed" beter.

Hoe de neuk krijg je ooit een steentje in een tuinslang? Een steentje spoelt direct uit een tuinslang. Verder is het niet echt nuttig om te kijken hoe je spoeling gaat aan de hand van water. Water is immer niet comprimeerbaar en mengsel wel.

Het feit dat je mengsel versnelt door er wervelingen in te brengen klopt als een bus

Ik weet niet of je ooit iets over gasstromingen hebt geleerd, maar volgens mij stroomt een gas echt langzamer als het turbulent is ipv laminair.

denk maar aan een powerroar bij auto?s. Die wervelingenworden al verkregen door de bouw van de cilinder, de ligging van de spoelpoorten daarin en de roterende beweging van je krukas. Daar moet je zelf niets meer aan doen. Wil je je brommertje op een goedkope manier snel maken dan zijn er echt wel andere mogelijkheden. Ik ken jongens die een puch maxi met een origineel cilindertje (door henzelf bijgewerkt) tegen de 100 echte km?s zitten.

Het gaat om de complete setup, niet enkel om het cilindertje

Er zijn trucs genoeg voor je mt-tje/mb-tje. Als je een beetje logisch nadenkt en het een en ander opschrijft kom je een heel eind. (ik heb makkelijk praten doe dit al 11 jaar) Maar iedereen moet ergens beginnen. Ik heb wel al 1 tip. Als je er geen verstand van hebt moet je er hier niet over posten, dat staat echt stom. Ik kreeg na een topic over mijn "slippende koppeling" de vraag of ik het koppelingshuis er wel op had zitten.....dat zegt genoeg dacht ik. Maar mannen succes ermee.
In dat topic geef je zelf ook niet echt info en geef je aan de je zelf hebt zitten kutten met die koppeling. Zo zeg je bv. niet wat voor olie je erin hebt gedaan. Heb je het over het opruwen van gladde platen? Heb je ook nog ringen onder de veren geduwd i.p.v. eerst normaal je koppeling te reviseren.

 
Pingu 9-10-2003 16:33 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Nee HUH je moet nog veel op het forum rondhangen, maar je bent goed op weg

lul niet.. als je er zelf niets van snapt, ga dan niet de pro tegenover een ander uithangen
Verder zoals gezegd, een goede uitlaat neemt zorgt ervoor dat de carterinhoud redelijk groot mag blijven, dat klopt, maar bedenk wel dat er zeer weinig mensen met een goede uitlaat op een schakel rondrijden.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
han 9-10-2003 19:23 Print reply
Posts: 82
ik heb net een 110cc homoet uitlaat, komt een 28mm keihin vlakkeschuif op 28mm spruitstuk,
125cc athena cilinder 110cc hogedruk kop, crossmoter filter(allemaal nieuw wel teverstaan)
cilinder en kop breng ik nog weg,,dus ja, dat zit onder mij street mt groeten han...
 
NSR RULEZZ 9-10-2003 21:21 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: han

ik heb net een 110cc homoet uitlaat, komt een 28mm keihin vlakkeschuif op 28mm spruitstuk,
125cc athena cilinder 110cc hogedruk kop, crossmoter filter(allemaal nieuw wel teverstaan)
cilinder en kop breng ik nog weg,,dus ja, dat zit onder mij street mt groeten han...

wie zegt dat je 110cc homoet een goede uitlaat is?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Dit topic is 2837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved